Esotiq&Henderson powiększa powierzchnię handlową

Esotiq&Henderson w kwietniu miał skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie ponad 21,6 mln zł, wyżej o 6 proc. od przychodów uzyskanych rok wcześniej. Powierzchnia handlowa grupy kapitałowej w kwietniu roku br. wynosiła 18.252 m kw. i była większa o 2,3 proc. niż rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie czterech pierwszych miesięcy 2025 r. wyniosły około 88 mln zł i były wyższe o ok. 6 proc. rdr.

Przychody grupy kapitałowej ze sprzedaży internetowej w kwietniu 2025 r. wyniosły ok. 4,6 mln zł i były wyższe o 18 proc. rok do roku.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży internetowej w okresie czterech pierwszych miesięcy 2025 r. wyniosły ponad 27,9 mln zł i były wyższe o 52 proc rok do roku.

Szacunkowa marża brutto na sprzedaży grupy Esotiq&Henderson w kwietniu 2025 wyniosła 74 proc. i była wyższa o 1 p.p. w porównaniu z marżą zrealizowaną w marcu roku poprzedniego.

W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń – kwiecień 2025 r. wyniosła około 68 proc. i według szacunków była taka sama jak marża osiągnięta w odpowiednim okresie roku ubiegłego.

Powierzchnia handlowa grupy kapitałowej w kwietniu roku 2025 r. wynosiła 18.252 m kw. i była większa o 2,3 proc. niż rok wcześniej.

Dobre wyniki w 2024 roku

Grupa Esotiq & Henderson zakończyła 2024 rok bardzo dobrymi wynikami finansowymi. Rekordowa sprzedaż wyniosła 298 mln zł, rosnąc o 8% rok do roku. EBITDA wzrosła o 13,9% rdr, osiągając 35,9 mln zł, skonsolidowany zysk operacyjny wzrósł o 15,5% rdr – z 15,98 mln zł do 18,46 mln zł – a zysk netto przekroczył 11 mln zł, co oznacza wzrost o 49% rdr.

Marża brutto utrzymała się na bardzo wysokim poziomie 67%, a zysk brutto na sprzedaży wzrósł do 201 mln zł (+13% rdr). Spółka umocniła swoją pozycję zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych – w Europie Środkowo-Wschodniej, na Bałkanach i w Azji Centralnej.

W minionym roku Grupa ESOTIQ znacząco zwiększyła efektywność organizacyjną. Równolegle rozwijano digitalowe kanały sprzedaży – liczba pobrań aplikacji mobilnej przekroczyła 513 tys., a program lojalnościowy ESOTIQ CLUB zgromadził 1,69 mln członków. Sprzedaż online wzrosła o 36% rdr.

Z polskimi korzeniami

Esotiq & Henderson to firma, która zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych (głównie bielizny) i kosmetycznych. Spółka prowadzi sprzedaż w kraju oraz zagranicą.

Wg danych z października 2024 roku produkty marki własnej spółki dostępne są w 265 salonach w Polsce i oraz 12 w Ukrainie, 4 w Serbii, po 2 w Macedonii i Słowacji oraz po 1 w Niemczech, Łotwie i Mołdawii.

Sieć stacjonarnych salonów w Polsce na koniec roku 2024 liczyła 269 salonów, w tym 197 sklepów franczyzowych i 72 własne.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz