KIK wchodzi na rynek z nowym formatem sklepów

II kwartał dla sieci sklepów KiK to okres pełen dynamicznych działań i ważnych decyzji strategicznych. W minionych tygodniach sieć otworzyła nowy sklep w Bielsku-Białej, zapowiedziała ambitny cel wzrostu sprzedaży o 9% oraz wdrożenie nowego formatu sklepów, który ma wnieść ekspansję KiK w Polsce na kolejny poziom.

KiK planuje przed końcem maja uruchomic 3 nowe sklepy – w Warszawie, Szubinie i Kozienicach. Wszystkie te otwarcia zaplanowano według nowej formuły, której celem jest zbudowanie trwałej relacji z lokalną społecznością. Łączy ona obecność online i działania lokalne.

Jeszcze przed otwarciem sklepu marka pojawia się w lokalnych grupach na Facebooku oraz przygotowuje specjalny rabat dla uczestników. W dniu otwarcia na klientów czekają liczne atrakcje – m.in. koło fortuny z atrakcyjnymi rabatami, a także stoisko z hot dogami. Podczas eventów nie brakuje oprawy muzycznej oraz konferansjera, który prowadzi wydarzenie. Całości dopełnia symboliczne przecięcie wstęgi, w którym uczestniczą przedstawiciele firmy i mieszkańcy.

Mniejsze sklepy – większe możliwości

Pod koniec Q1, KiK ogłosił prace nad wprowadzeniem nowego formatu sklepów – U400. To koncept salonów sprzedaży o zmniejszonej powierzchni handlowej – do 400 m². „Kompaktowy” model daje sieci możliwość wejścia do mniejszych miejscowości oraz galerii i pasaży handlowych, gdzie dotąd ograniczenia przestrzenne uniemożliwiały rozwój.

„Nowy format umożliwia nam wejście do lokalizacji, które dotąd były poza naszym zasięgiem ze względu na ograniczoną dostępność większych powierzchni. Mówimy tu o sklepach o metrażu 360–440 mkw., zlokalizowanych m.in. w retail parkach i centrach handlowych, czy o lokalizacjach o dużym natężeniu ruchu – na przykład w rejonach dworców kolejowych, autobusowych czy nowych osiedli mieszkaniowych w dużych miastach.

W takich lokalizacjach jesteśmy w stanie zaprezentować nasz najmocniejszy asortyment – najlepiej rotujące produkty, które odpowiadają na potrzeby klientów. Z pewnością będziemy musieli zrezygnować z części oferty, ale za to zwiększymy efektywność handlową sklepu– mówi Jan Skowron, dyrektor zarządzający KiK Polska.

„Trzeba podkreślić, że nowy format nie zastąpi całkowicie naszego standardu, ale uzupełni go w tych lokalizacjach, które dotychczas były poza naszym zasięgiem ze względu na ograniczenia metrażowe. Nadal większość otwarć będzie realizowana w dotychczasowym, „złotym” formacie – 500-600 mkw”.

Wszystkie te działania są częścią szerszej strategii rozwoju marki w Polsce. KiK zakłada wzrost sprzedaży o 9% w 2025 roku, co ma zostać osiągnięte dzięki nowym otwarciom, modernizacji istniejących placówek zgodnie z koncepcją Dynamics 2.0 oraz lepszemu dopasowaniu oferty do oczekiwań polskich konsumentów.

Otwarcia zaplanowane na maj (Warszawa, Szubin i Kozienice) będą prezentować najnowszy koncept aranżacyjny – Dynamics 2.0, a pod względem powierzchni wpisywać się w „złoty standard” KiK (ok. 550 mkw. powierzchni).

KiK ma w Polsce ok. 460 sklepów

KiK Textil Sp. z o.o. to firma działająca na rynku od 1994 roku. Na przestrzeni lat osiągnęła status jednej z wiodących sieci detalicznych na rynku europejskim. Kolebką sieci są Niemcy, ale jej koncept przyjął się już także na terenie Polski, Austrii, Holandii, Czech, Słowacji, Słowenii, Węgier, Chorwacji, Włoch, Rumunii, Niderlandów, Bułgarii, Hiszpanii oraz Portugalii. Aktualnie pod szyldem KiK działa ponad 4 000 sklepów, w tym około 460 w Polsce. Misją KiK jest oferowanie produktów modnych i uniwersalnych w dobrej jakości, ale niskiej cenie. Poza szerokim wyborem tekstyliów dla kobiet, mężczyzn i dzieci w asortymencie KiK można znaleźć także dodatki do aranżacji wnętrz, akcesoria dla zwierząt i małe AGD.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz