Gemini Holding: centra handlowe Gemini Park aktywizują klientów

Centra handlowe Gemini Park w Bielsku-Białej, Tarnowie i Tychach od lat udowadniają, że galerie handlowe mogą być czymś więcej niż tylko miejscem zakupów. Dzięki ścisłej współpracy z lokalnymi instytucjami nauki i kultury, realizują imponujące projekty edukacyjne i artystyczne, które przyciągają tłumy, stając się integralną częścią życia lokalnych społeczności i redefiniując sposób, w jaki można myśleć o przestrzeni handlowej.

W Gemini Park Bielsko-Biała trwa obecnie bezpłatna, interaktywna wystawa „Gdzie wzrok nie sięga”, przygotowana w ramach 25. edycji Beskidzkiego Festiwalu Nauki i Sztuki. Po raz pierwszy udostępniona w przestrzeni centrum handlowego ekspozycja wcześniej gościła w renomowanych centrach nauki. Na powierzchni 300 mkw. odwiedzający mogą eksperymentować ze światłem, hologramami i zjawiskami optycznymi, uczestnicząc w nowoczesnej formie edukacyjnej zabawy.

Wystawa powstała na fali sukcesu projektu „Science Point” – unikalnego w skali kraju mini-centrum nauki stworzonego wspólnie z Uniwersytetem Bielsko-Bialskim i Miastem Bielsko-Biała. Projekt kierowany głównie do dzieci i młodzieży pozwolił na odkrywanie fascynującej nauki przez doświadczenia, a jego celem była próba wypełnienia luki na edukacyjnej mapie Śląska.

„Od lat konsekwentnie realizujemy strategię rodzinnego centrum handlowego, której nieodłącznym elementem stał się edutainment. Coraz śmielej wchodzimy w rolę lokalnych promotorów nauki i sztuki, oferując przestrzeń do interaktywnego odkrywania świata – dla osób indywidualnych, całych rodzin czy szkół. Współpraca z lokalnymi partnerami pozwala nam tworzyć zupełnie wyjątkowe projekty edukacyjne, które przybliżają naukę i kulturę szerokiej publiczności” – podkreśla Marcin Ochmański, dyrektor marketingu Gemini Park Bielsko-Biała.

Gemini Park Tarnów dba o to, aby nauka była dostępna, ciekawa i bliska dla różnych grup odbiorców. Centrum od lat współpracuje m.in. z miejskim centrum nauki – Pasażem Odkryć. Wspólnie zrealizowano tu szereg imponujących projektów, m.in. wystawę interaktywnych wynalazków Leonarda da Vinci oraz mobilne obserwatorium astronomiczne z planetarium i bezpłatnymi pokazami, które przyciągnęły tłumy najmłodszych widzów.

Sztuka otwarta na wszystkich

Gemini Park Tarnów jako jedno z pierwszych centrów handlowych w Polsce bierze również udział w ogólnopolskiej akcji Noc Muzeów. 16 maja centrum zaprezentowało wystawę wybranych prac dyplomowych absolwentów kierunku Design na Wydziale Sztuki Akademii Tarnowskiej. Jeszcze w maju ruszy także 39. Tarnowska Nagroda Filmowa – jeden z najstarszych festiwali filmowych w Polsce. Gemini Park Tarnów od lat wspiera to wydarzenie jako partner, fundując nagrodę specjalną i organizując atrakcje towarzyszące dla mieszkańców.

W Tychach sztuka dosłownie wychodzi na ulicę. Od 2020 r. w Gemini Park działa autorski projekt centrum „Okno na kulturę”, czyli specjalnie zaaranżowana witryna sklepowa, która regularnie prezentuje prace lokalnych artystów – plastyków, fotografów, rzeźbiarzy i twórców street artu. Odbywają się tu również koncerty i spektakle, takie jak np. głośny performance Kamilli Baar. Inicjatywa powstała w ścisłej współpracy z Miejskim Centrum Kultury jako odpowiedź na ograniczenia pandemiczne.

„Stworzyliśmy prawdziwe okno, przez które można podglądać lokalną twórczość. „Okno na kulturę” było absolutnie pionierskim podejściem do realizacji wydarzeń artystycznych w czasie, gdy wszystkie lokalne instytucje były zamknięte. Witryna zyskała tak dużą popularność wśród mieszkańców, że do tej pory jest ważnym punktem kulturalnym na mapie miasta. To świeże i przyciągające uwagę podejście do prezentacji sztuki, zwłaszcza w przestrzeni handlowej” – mówi Aleksandra Zawodzińska, dyrektor marketingu Gemini Park Tychy.

Efekt win-win

O skali społecznego zapotrzebowania na takie inicjatywy świadczą ich imponujące wyniki frekwencyjne. Dotychczasowe trzy edycje Science Lab odwiedziło prawie 100 tys. osób. Projekt zyskał swój rozmach dzięki wsparciu finansowemu od Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego – na wszystkie edycje pozyskano łącznie 850 tys. zł dofinansowania. Tyskie „Okno na Kulturę” dzięki temu, że realizowane jest łatwo dostępnej przestrzeni galerii handlowej stało się jednym z najchętniej odwiedzanych miejsc poświęconych sztuce w mieście. Co miesiąc wystawę odwiedza średnio ponad 1,5 tys. osób.

Inicjatywy edukacyjne i kulturalne przekładają się nie tylko na społeczne zaangażowanie, ale również na wzrost ruchu w galeriach i lojalność klientów – co ma bezpośredni wpływ na sukces najemców. Wystawy, koncerty, spektakle czy pokazy stają się wartościowym kontekstem dla codziennych zakupów, czyniąc przestrzeń handlową bardziej atrakcyjną i angażującą.

Nowe oblicze galerii handlowych

Zaangażowanie Gemini Park w projekty kulturalne i naukowe to element przemyślanej, długofalowej strategii, która wynika z obecnych trendów. Centra handlowe stają się dziś miejscami doświadczania – nie tylko zakupów. Współczesny konsument oczekuje nie tylko oferty handlowej, ale również wartościowych treści i przeżyć. Dzięki współpracy z lokalnymi partnerami – uczelniami, domami kultury, artystami i fundacjami, Gemini Park tworzy autentyczne i unikalne projekty, które wpisują się w oczekiwania mieszkańców regionu i mają na nich realny wpływ.

„Wierzymy, że dzięki rozbudowanej ofercie edurozrywki budujemy trwałe relacje z lokalną społecznością. To ważna część naszej strategii CSR-owej, w ramach której stajemy się promotorami rozwoju społecznego i kulturalnego”. – podkreśla Joanna Rzepecka-Zienko, dyrektor marketingu Gemini Park Tarnów.

„Tym samym konsekwentnie realizujemy nowoczesną wizję galerii handlowej, w której handel, edukacja i kultura przenikają się, tworząc miejsce otwarte, wielofunkcyjne i odpowiadające na codzienne potrzeby mieszkańców” podsumowuje.

Gemini Holding ma ponad 30 lat doświadczenia

Gemini Holding to zorientowana na nowoczesne inwestycje polska firma deweloperska, która od ponad 30 lat z sukcesem rozwija swoje portfolio, a także wspiera największych graczy rynkowych w realizacji inwestycji. Spółka jest jednym z pionierów rodzimego rynku handlowego, stojąc za projektami deweloperskimi takich marek jak m.in. Géant, Carrefour, Tesco, Lidl czy McDonald’s.

Od ponad dekady Gemini Holding rozwija także własne portfolio, tworząc sieć centrów handlowych Gemini Park. Do aktywów będących własnością firmy należą dziś trzy obiekty – Gemini Park Bielsko-Biała, Gemini Park Tarnów oraz Gemini Park Tychy. Gemini Holding jest laureatem wielu prestiżowych nagród, m.in. European Property Awards, Eurobuild Awards, PRCH Retail Awards i CEE Retail Awards.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz