Wyjątkowy poziom obsługi klienta w MediaMarkt już po raz kolejny został wyróżniony prestiżową nagrodą Gwiazda Jakości Obsługi. Efektem pozytywnej opinii klientów jest wysoki wskaźnik zadowolenia z obsługi w sklepach sieci, który wyniósł aż 81,3%.
Wynik uzyskany przez MediaMarkt jest aż o 5 punktów procentowych wyższy od średniej branży i o 2,9 punktu powyżej wskaźnika ogólnopolskiego. Co więcej, spadek rok do roku wyniósł zaledwie 0,3 punktu procentowego i jest minimalny w porównaniu do rynku.
Elektronika doświadczeń
Nagroda Gwiazda Jakości Obsługi przyznawana jest za wyjątkową jakość obsługi klienta. Pod uwagę brane są takie czynniki jak wskaźnik jakości obsługi, NPS, komunikacja personelu z klientem, terminowość i czas oczekiwania na obsługę oraz wiele innych. W tegorocznej edycji plebiscytu wzięło udział około 40 000 firm z ponad 200 branż, a klienci oddawali głosy na marki, które najlepiej spełniają te kryteria.
Klienci najwyżej ocenili wygląd i funkcjonalność sklepów oraz strony internetowej MediaMarkt, doceniając ich nowoczesność i wygodę użytkowania. Sieć znacząco poprawiła dostępność produktów oraz przystępność cenową, co przełożyło się na wysokie noty w kategorii ceny i asortymentu. Pracownicy elektromarketów zostali także wyróżnieni za wiedzę techniczną i kompetencje, co potwierdza, że to właśnie zespół – ludzie pracujący w MediaMarkt – jest jednym z najmocniejszych atutów marki.
Wyzwania dla obsługi klienta
Jak piszą autorzy raportu z badania konsumenckiego dla Gwiazd Jakości Obsługi 2025, w ubiegłym roku wskaźnik jakości obsługi w Polsce delikatnie spadł do 78,4%, co oznacza spadek o 0,7 p.p. względem 2023 roku, ale nadal jest to wynik wyższy niż średnia europejska. Po trudnym 2022 roku oraz poprawie sytuacji ekonomicznej w 2023 roku, sprzedawcy intensywnie zabiegali o satysfakcję klientów. Obecnie konsumenci nie narzekają już na ceny czy dostępność produktów, jednak spadek ocen wynika głównie z niższej satysfakcji z kontaktu z obsługą. Wskaźniki w innych krajach, jak Wielka Brytania (76,0%) czy USA (77,9%), są niższe od polskiego poziomu.
Jak mówią przedstawiciele MediaMarkt, wyzwania, które pojawiają się w branży, są motywacją do tego, aby jeszcze mocniej stawiać na podnoszenie jakości obsługi klienta i dążyć do bycia mistrzem technologicznych doświadczeń. MediaMarkt już po raz kolejny udowodnił, że gra zespołowa i stawianie klienta na pierwszym miejscu to droga do sukcesu w obszarze jakości obsługi.
Grupa obecna ma 11. rynkach
MediaMarktSaturn Retail Group jest wiodącą europejską firmą zajmującą się sprzedażą detaliczną elektroniki użytkowej i powiązanych usług. W ramach strategicznej reorganizacji firma przekształca się z klasycznego sprzedawcy produktów w zorientowaną na rozwiązania platformę omnichannel, która integruje tematy klienta i zrównoważonego rozwoju we wszystkich swoich działaniach biznesowych. MediaMarktSaturn używa terminu „Experience Electronics”, aby opisać swoje repozycjonowanie, a jednocześnie zakres usług, które oferuje swoim klientom.
Dzięki swojemu portfolio formatów i marek, sprzedawca elektroniki koncentruje się na doświadczeniu klienta i osobistym doradztwie. Firma obejmuje marki MediaMarkt i Saturn, które kompleksowo łączą około 1000 sklepów stacjonarnych w 11 krajach europejskich z platformami sprzedaży online, zajmując pozycję rynkową 1 lub 2 w dziewięciu krajach europejskich. Portfolio uzupełniają marki własne PEAQ, KOENIC, ISY i ok. MediaMarktSaturn zatrudnia około 50 000 osób i jest w większości własnością CECONOMY AG.
Sprzedaż firmy wyniosła około 22,44 mld EUR w roku podatkowym 2023/24, przy czym sprzedaż internetowa stanowiła około jednej czwartej tej kwoty. Dzięki około 2 miliardom kontaktów z klientami rocznie we wszystkich kanałach, sprzedawca elektroniki ma ogromny zasięg.
Z cennymi nagrodami
Z dumą obsługujemy klientów od 1998 roku. MediaMarkt trzykrotnie otrzymał tytuł Gwiazdy Jakości Obsługi – w 2022, 2023 i 2024 roku. Nagrody zostały przyznane w wyniku badania konsumentów, którzy wysoko ocenili jakość obsługi w sklepach marki. MediaMarkt jest również laureatem nagrody Laur Konsumenta 2023, nagrody Retail Innovation Gold w 2022 i 2023 roku oraz nagrody Debiut Retail 2024 OLX za usługę napraw pogwarancyjnych, a także TechAward od Magazynu KomputerŚwiat w kategorii Innowacja za Dostawę w 90 minut z Uber.