Lagardère Travel Retail rozwija markę PAUL poza strefą travel

Lagardère Travel Retail kontynuuje dynamiczny rozwój marki PAUL w Polsce. Pod koniec czerwca w warszawskim Wilanowie została otwarta nowa restauracja – pierwsza zlokalizowana poza przestrzeniami lotnisk i dworców.

Nowy lokal to nie tylko ukłon w stronę klientów spoza strefy travel, ale także dowód dalszej dywersyfikacji i ekspansji marki na polskim rynku. Otwarcie wpisuje się w obchody 10-lecia obecności PAUL w Polsce i jest jednym z kilku strategicznych projektów realizowanych w jubileuszowym roku.

Otwarcie lokalu w Wilamowie to część szeroko zakrojonego planu ekspansji marki PAUL na rok 2025. Strategia zakłada rozwój sieci o kolejne lokalizacje – zarówno w obrębie strefy travel, jak i poza nią. Pod koniec czerwca otwarto kolejny punkt na Lotnisku Chopina – pełnowymiarowy lokal z miejscami siedzącymi, a na początku lipca restauracja PAUL rozpocznie działalność na Dworcu PKP Gdańsk. Po letnich otwarciach marka będzie obecna już w 9 lokalizacjach w Polsce, z czego aż 5 na Lotnisku Chopina w Warszawie.

Lagardère Travel Retail w Polsce zapowiada dalszy rozwój marki – jesienią planowane jest otwarcie nowego lokalu na Dworcu PKP Warszawa Zachodnia, a równolegle trwają prace nad pozyskaniem atrakcyjnych lokalizacji w kolejnych miastach.

Francuskie smaki bez biletu

Nowy lokal PAUL to restauracja zaprojektowana z myślą o lokalnej społeczności – zarówno mieszkańcach, jak i pracownikach pobliskich biur. Wnętrze, jak zawsze w przypadku tej marki, powstało przy współpracy z francuskim biurem projektowym. Elementy dekoracyjne wyszukiwano na pchlich targach w Paryżu, by odwzorować klimat autentycznego francuskiego bistro. W menu znajdą się kultowe francuskie wypieki i kanapki, aromatyczna kawa, a także śniadania i lunche – wszystko przygotowywane i wypiekane na miejscu, z użyciem składników sprowadzanych z Francji.

– Otwarcie restauracji PAUL w Royal Wilanów to ważny krok w rozwoju marki w Polsce. Po latach dynamicznego wzrostu i bardzo dobrych wyników sprzedażowych w lokalizacjach typu travel – szczególnie na Lotnisku Chopina – chcemy oferować wyjątkowe doświadczenie francuskiego bistro także w codziennym, miejskim rytmie. To także ważny krok w budowaniu pozycji Lagardère Travel Retail poza lotniskami i dworcami – mówi Monika Cholewińska, kierownik ds. brandów licencyjnych.
10 lat marki PAUL w Polsce

PAUL to globalna sieć francuskich piekarni, kawiarni i restauracji z ponad 130-letnią historią i rozpoznawalnym stylem. W Polsce marka zadebiutowała w 2014 roku, tym samym była to jedna z pierwszych umów licencyjnych podpisanych przez Lagardère Travel Retail w Polsce – po McDonald’s.
Obecnie PAUL w Polsce działa w formatach o zróżnicowanym charakterze – od kiosków i wysp sprzedażowych, po pełnowymiarowe restauracje. Kluczową cechą konceptu jest łączenie funkcji piekarni, kawiarni i bistro, z ofertą dopasowaną do różnych potrzeb gości – od szybkiej kawy i wypieku na wynos, po lunch w eleganckim wnętrzu. Marka kładzie nacisk na jakość, autentyczność i świeżość. Wśród bestsellerów znajdują się bagietki, croissanty, a także nieodłączna część francuskich ulic: aromatyczne kawy.

PAUL w portfolio Lagardère Travel Retail

– PAUL to marka o silnej tożsamości, rozpoznawalna globalnie i posiadająca ogromny potencjał rozwoju. Jej obecność w naszym zróżnicowanym portfolio doskonale uzupełnia naszą ofertę i wzmacnia naszą pozycję jako lidera w tworzeniu nowoczesnych konceptów handlowych – dodaje Maciej Gajkowski, dyrektor zarządzający Foodservice w Lagardère Travel Retail.

Lagardère Travel Retail w Polsce od lat rozwija zróżnicowane portfolio marek gastronomicznych i convenience. Obok partnerskich konceptów takich jak właśnie PAUL, McDonald’s, Salad Story, Victoria’s Secret czy Costa Coffee, firma prowadzi również globalne marki własne, m.in. Relay, Aelia Duty Free, Virgin oraz Bread&Co. Istotną rolę odgrywają także koncepty autorskie tworzone lokalnie przez polski zespół – wśród nich m.in. Inmedio, So Coffee, Lokal +48, Bistro Okienko czy Prosecco Bar.

Lagardère Travel Retail to globalny lider branży travel retail, który w ramach linii Travel Essentials, Duty Free & Fashion oraz Dining zarządza siecią ponad 5 tys. sklepów działających na lotniskach, dworcach kolejowych i w innych przestrzeniach koncesjonowanych w 42 krajach i regionach. W 2024 r. sprzedaż Grupy (100%) wyniosła 7,6 mld euro. W Polsce Lagardère Travel Retail działa od 1997 r. – do 2015 r. jako HDS Polska – i rozwija się także w lokalizacjach typowo handlowych (centra, ulice, parki handlowe itd.). W sumie Lagardère Travel Retail w Polsce zarządza siecią ok. 1000 różnorodnych punktów sprzedaży pod 40 markami takimi jak Inmedio, So Coffee, Relay, Aelia Duty Free, 1Minute Smacznego!, Costa Coffee i inne. Szeroka oferta kreatywnych, szytych na miarę konceptów handlowych wynika wprost z misji firmy, która opiera się na elastycznym odpowiadaniu na potrzeby partnerów biznesowych i ich klientów. Lagardère Travel Retail realizuje tę misję w sposób zrównoważony. W 2019 r. spółka przyjęła globalną strategię PEPS (Planet, Ethics, People, Social), w ramach której zobowiązała się m.in. do promowania lokalnych i odpowiedzialnych produktów, redukcji odpadów oraz osiągnięcia zerowej emisji netto gazów cieplarnianych przed 2050 r.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz