Dynamiczne zmiany w gorzowskiej Galerii Askana

Od momentu przejęcia obiektu przez nowego właściciela konsekwentnie realizowana jest kompleksowa strategia modernizacji, której celem jest pełna przebudowa obiektu, optymalizacja kosztów operacyjnych oraz dostosowanie oferty do zmieniających się potrzeb klientów, najemców i środowiska.

– Mamy pełną świadomość konieczności transformacji – podkreśla Bartosz Augusiak, Dyrektor Galerii Askana.

Nowy etap rozwoju, nowi najemcy, nowa jakość

– Przed nami miesiące intensywnych prac modernizacyjnych, relokacji oraz otwarć nowych lokali. Dążymy do tego, by oferta handlowo-usługowa galerii była aktualna, atrakcyjna i kompleksowa. Chcemy, aby Askana była prawdziwym sercem miasta – miejscem, które łączy mieszkańców
i odpowiada na ich realne potrzeby. Po 18 latach obecności na rynku cieszy nas, że również nasi najemcy dostrzegają potrzebę zmian i aktywnie uczestniczą w procesie przekształceń – dodaje Augusiak.

Trwają prace adaptacyjne zmierzające do stworzenia przestrzeni pod nowe lokale. Na powierzchni blisko 800 m² – powstałej z połączenia aż czterech dotychczasowych lokali – swoje miejsce znajdzie sieć Worldbox. To znana multibrandowa marka odzieżowa, która wprowadza do Askany świeże, światowe trendy z uwzględnieniem lokalnego charakteru zakupów.

Znaczącym wydarzeniem jest także nadchodzące otwarcie kawiarni Starbucks (przełom III/IV kwartału 2025). Aktualnie trwają prace projektowe związane z adaptacją lokalu oraz zewnętrznego patio. Przypomnijmy – informacja o wejściu tej międzynarodowej marki do Askany została ogłoszona w maju 2025 roku, co spotkało się z dużym entuzjazmem mieszkańców.

W czerwcu nową odsłonę zyskał salon „Czas na herbatę”. Zmiana lokalizacji oraz podwojenie powierzchni handlowej to efekt wieloletniego zaufania do galerii i wiary w potencjał dalszego rozwoju.

Również lokalna marka – Piekarnia NITOR – otworzy w IV kwartale swój nowy lokal o podwyższonym standardzie. Powierzchnia powstanie poprzez połączenie trzech istniejących lokali, a punkt zostanie zlokalizowany w sąsiedztwie sklepu Biedronka.

Relokacje i nowa ekspozycja

Zmiany lokalizacyjne objęły również stoiska NY Hot Dog oraz Ziaja, które przeniosły się na główne pasaże galerii, zyskując nową jakość ekspozycji. Zmiana ta spotkała się z pozytywnym odbiorem ze strony klientów. Wkrótce do nowej lokalizacji przeniesie się również biuro podróży Wakacje.pl – tym razem bliżej głównego wejścia do galerii, co zwiększy jego widoczność i dostępność.

Strategiczny leasing i rozwój tenant-mixu

– Jesteśmy podekscytowani skalą i tempem zmian zachodzących w Askanie – komentuje Joanna Bieniek, Dyrektor Działu Najmu Galerii Askana – Nasza strategia leasingowa opiera się na równowadze pomiędzy wprowadzaniem nowych marek a rozwojem i modernizacją obecnych najemców. Wspólnie z partnerami biznesowymi odpowiadamy na aktualne potrzeby rynku, nie tracąc przy tym wyjątkowego charakteru galerii. Równolegle prowadzimy zaawansowane rozmowy
z potencjalnymi najemcami, którzy dostrzegają potencjał Askany. O kolejnych umowach najmu poinformujemy w najbliższym czasie.

Marketing z energią i pomysłem

– Nasza strategia marketingowa została dostosowana do nowej rzeczywistości i silnie wspiera wizerunek galerii jako miejsca nowoczesnego, aktywnego i zaangażowanego – dodaje Anna Sip, Dyrektor Marketingu Galerii Askana – W przestrzeni miejskiej pojawiły się wielkoformatowe banery z nową szatą graficzną. Wspieramy lokalne inicjatywy, takie jak Klub Koszykówki Kangoo Basket czy Fundacja „Na zdrowo i sportowo”, dzięki czemu jesteśmy obecni w ważnych społecznie działaniach. Klienci są dla nas partnerami – angażujemy ich m.in. w nasze kampanie w social mediach, gdzie pojawiają się jako modele w materiałach promocyjnych.

Zmiany w Gorzowskiej Askanie to wynik przemyślanej strategii rozwoju i zaangażowania zespołu zarządzającego. Przebudowa centrum nie tylko wzbogaca ofertę i unowocześnia przestrzeń, ale przede wszystkim odpowiada na potrzeby mieszkańców Gorzowa i okolic. To właśnie z myślą o nich Askana ewoluuje – stając się miejscem komfortowym, nowoczesnym i tętniącym miejskim życiem.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz