Od momentu przejęcia obiektu przez nowego właściciela konsekwentnie realizowana jest kompleksowa strategia modernizacji, której celem jest pełna przebudowa obiektu, optymalizacja kosztów operacyjnych oraz dostosowanie oferty do zmieniających się potrzeb klientów, najemców i środowiska.
– Mamy pełną świadomość konieczności transformacji – podkreśla Bartosz Augusiak, Dyrektor Galerii Askana.
Nowy etap rozwoju, nowi najemcy, nowa jakość
– Przed nami miesiące intensywnych prac modernizacyjnych, relokacji oraz otwarć nowych lokali. Dążymy do tego, by oferta handlowo-usługowa galerii była aktualna, atrakcyjna i kompleksowa. Chcemy, aby Askana była prawdziwym sercem miasta – miejscem, które łączy mieszkańców
i odpowiada na ich realne potrzeby. Po 18 latach obecności na rynku cieszy nas, że również nasi najemcy dostrzegają potrzebę zmian i aktywnie uczestniczą w procesie przekształceń – dodaje Augusiak.
Trwają prace adaptacyjne zmierzające do stworzenia przestrzeni pod nowe lokale. Na powierzchni blisko 800 m² – powstałej z połączenia aż czterech dotychczasowych lokali – swoje miejsce znajdzie sieć Worldbox. To znana multibrandowa marka odzieżowa, która wprowadza do Askany świeże, światowe trendy z uwzględnieniem lokalnego charakteru zakupów.
Znaczącym wydarzeniem jest także nadchodzące otwarcie kawiarni Starbucks (przełom III/IV kwartału 2025). Aktualnie trwają prace projektowe związane z adaptacją lokalu oraz zewnętrznego patio. Przypomnijmy – informacja o wejściu tej międzynarodowej marki do Askany została ogłoszona w maju 2025 roku, co spotkało się z dużym entuzjazmem mieszkańców.
W czerwcu nową odsłonę zyskał salon „Czas na herbatę”. Zmiana lokalizacji oraz podwojenie powierzchni handlowej to efekt wieloletniego zaufania do galerii i wiary w potencjał dalszego rozwoju.
Również lokalna marka – Piekarnia NITOR – otworzy w IV kwartale swój nowy lokal o podwyższonym standardzie. Powierzchnia powstanie poprzez połączenie trzech istniejących lokali, a punkt zostanie zlokalizowany w sąsiedztwie sklepu Biedronka.
Relokacje i nowa ekspozycja
Zmiany lokalizacyjne objęły również stoiska NY Hot Dog oraz Ziaja, które przeniosły się na główne pasaże galerii, zyskując nową jakość ekspozycji. Zmiana ta spotkała się z pozytywnym odbiorem ze strony klientów. Wkrótce do nowej lokalizacji przeniesie się również biuro podróży Wakacje.pl – tym razem bliżej głównego wejścia do galerii, co zwiększy jego widoczność i dostępność.
Strategiczny leasing i rozwój tenant-mixu
– Jesteśmy podekscytowani skalą i tempem zmian zachodzących w Askanie – komentuje Joanna Bieniek, Dyrektor Działu Najmu Galerii Askana – Nasza strategia leasingowa opiera się na równowadze pomiędzy wprowadzaniem nowych marek a rozwojem i modernizacją obecnych najemców. Wspólnie z partnerami biznesowymi odpowiadamy na aktualne potrzeby rynku, nie tracąc przy tym wyjątkowego charakteru galerii. Równolegle prowadzimy zaawansowane rozmowy
z potencjalnymi najemcami, którzy dostrzegają potencjał Askany. O kolejnych umowach najmu poinformujemy w najbliższym czasie.
Marketing z energią i pomysłem
– Nasza strategia marketingowa została dostosowana do nowej rzeczywistości i silnie wspiera wizerunek galerii jako miejsca nowoczesnego, aktywnego i zaangażowanego – dodaje Anna Sip, Dyrektor Marketingu Galerii Askana – W przestrzeni miejskiej pojawiły się wielkoformatowe banery z nową szatą graficzną. Wspieramy lokalne inicjatywy, takie jak Klub Koszykówki Kangoo Basket czy Fundacja „Na zdrowo i sportowo”, dzięki czemu jesteśmy obecni w ważnych społecznie działaniach. Klienci są dla nas partnerami – angażujemy ich m.in. w nasze kampanie w social mediach, gdzie pojawiają się jako modele w materiałach promocyjnych.
Zmiany w Gorzowskiej Askanie to wynik przemyślanej strategii rozwoju i zaangażowania zespołu zarządzającego. Przebudowa centrum nie tylko wzbogaca ofertę i unowocześnia przestrzeń, ale przede wszystkim odpowiada na potrzeby mieszkańców Gorzowa i okolic. To właśnie z myślą o nich Askana ewoluuje – stając się miejscem komfortowym, nowoczesnym i tętniącym miejskim życiem.