Pepco zbadało, kto jest jego głównym klientem

Shopper Study to cykliczne badanie prowadzone co roku na rynkach, na których funkcjonują sklepy sieci Pepco – od Estonii przez Polskę, po Grecję, Włochy i Hiszpanię. Z najnowszego badania wynika, że w znacznej większości stałymi bywalczyniami sklepów są kobiety. Średnia wieku dla wszystkich konsumentów wynosi natomiast 41,5 lat.

Shopper Study to cykliczne badanie prowadzone co roku na rynkach, na których funkcjonują sklepy sieci Pepco – od Estonii przez Polskę, po Grecję, Włochy i Hiszpanię. Ankieterzy przeprowadzają niemal 10 tysięcy rozmów z klientami, co pozwala uzyskać wyniki o wysokim stopniu reprezentatywności. Na podstawie tych danych Pepco opracowuje i systematycznie śledzi wskaźnik satysfakcji klientów (Customer Satisfaction Index – CSI), który umożliwia ocenę takich elementów jak: obsługa i podejście do klienta, oferta i jej dostępność, estetyka przestrzeni sklepowej, a także atrakcyjność cen. Wyniki regularnie pozostają na bardzo wysokim poziomie — w najnowszym badaniu CSI osiągnął wartość 89 punktów na 100 możliwych.

Badanie pozwala również opracować portret klienta Pepco. Wyniki jego najnowszej edycji nie pozostawiają złudzeń – najczęściej zakupy w sklepach tej sieci robią kobiety – to aż 86% wszystkich klientów, spośród których prawie połowa jest w wieku 25-45 lat. Średnia wieku dla wszystkich konsumentów wynosi natomiast 41,5 lat. Niemal 80% badanych deklaruje, że jest w dobrej lub średniej sytuacji finansowej. Ponad 1/3 z nich ma dzieci poniżej 14. roku życia.

Ponad połowa badanych, bo aż 55%, sklepy Pepco odwiedza częściej niż raz w miesiącu, podczas gdy średnio klienci przekraczają w tym czasie próg sklepu aż trzykrotnie. Niemal 50% ankietowanych do Pepco udaje się z myślą o konkretnym zakupie, a aż 70% z nich wychodzi ze sklepu z przynajmniej jednym produktem.

„Na taki wynik bez wątpienia wpływ ma dopasowana do potrzeb klientów oferta, która jest regularnie odświeżana i ulepszana dzięki ponad 130 nowym kolekcjom w każdym sezonie. Zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów to jeden z fundamentów naszej strategii, co pozwala na trafne reagowanie na zmieniające się realia rynkowe.

Dlatego regularnie prowadzimy badania oraz dogłębne analizy dotyczące m.in. postrzegania marki, zachowań konsumenckich oraz wpływu czynników makroekonomicznych. Pozyskane dane wspierają decyzje podejmowane w całej organizacji – od planowania asortymentu, przez inwestycje, aż po sposób prezentacji produktów w sklepach – tak, by oferta i przestrzeń sprzedaży jak najlepiej odpowiadały na potrzeby naszych klientów” – wyjaśnia Agnieszka Olejniczak, Dyrektor Marketingu w Pepco.

Dlaczego Pepco?

W najnowszej edycji badania Shopper Study zapytano klientów w całej Europie, dlaczego wybierają właśnie sieć Pepco. 67% ankietowanych podkreśliło, że najmocniejszą stroną sklepów są niskie ceny. Dla 43% badanych kluczowy jest duży wybór produktów, dobry stosunek jakości do ceny (35%) oraz duży wybór asortymentu w jednym miejscu (23%). Klienci podkreślali również, że istotne są bliskie i dogodne lokalizacje sklepów (21%).

Badanie potwierdza, że kluczowe atuty marki są wyraźnie zauważalne i doceniane przez klientów na różnych rynkach. Przystępność cenowa, różnorodność oferty oraz wygodny dostęp do sklepów tworzą kombinację, która skutecznie przyciąga konsumentów. Takie wyniki pokazują, że Pepco trafnie odpowiada na codzienne potrzeby europejskich gospodarstw domowych.

Sieć obecna na 18. rynkach

Pepco, to jedna z największych w Europie sieci handlowych, oferujących odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu w bardzo atrakcyjnych cenach. Po 21 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez klientów przeprowadzających 30 milionów transakcji miesięcznie. Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie ponad 31 tysięcy pracowników w 18 krajach w całej Europie i posiada sieć ponad 3900 sklepów.

 

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz