Kodano Optyk kontynuuje ekspansję u południowych sąsiadów

Sieć Kodano Optyk kontynuuje zagraniczną ekspansję. Otworzył dwa salony w Pradze. Pierwszy z nich znajduje się w Galerii Fenix, a drugi w Galerii Harfa. Jest to ważny krok na drodze do budowania silnej obecności Kodano poza granicami Polski.

Pierwszy salon Kodano Optyk w Pradze został otwarty w galerii Fenix. Nowy salon to tzw. Megastore – miejsce, które zachwyci każdego miłośnika okularów. Na klientów czekają setki oprawek i okularów przeciwsłonecznych, w tym szeroka oferta od topowych marek oraz najnowsze kolekcje sezonowe. Wszystko to w przestronnej, nowoczesnej przestrzeni, która łączy estetykę, komfort i profesjonalizm.

Drugi salon w czeskiej stolicy został otwarty przez Kodano Optyk w w Galerii Harfa. Jak zapowiada firma Praga jest kolejnym przystankiem na jej drodze do budowania silnej obecności Kodano poza granicami Polski.

Zagraniczne plany firmy Kodano Optyk zakładają:

  • Słowacja – e-commerce + pierwszy salon i kolejne w planach,
  • Czechy – e-commerce + salony,
  • Rumunia – e-commerce + salony w planach,
  • Niemcy – e-commerce + soczewkomaty,
  • Węgry – e-commerce,
  • Litwa – e-commerce.

„To dopiero początek – w kolejce czekają już kolejne kraje i koncepty, które zmienią sposób myślenia o zakupie okularów i soczewek, ale na ten temat rozwinę się w momencie kiedy będę w stanie podzielić się konkretami: – komentuje Tomasz Serafin, członek zarządu Kodano S.A. 

Salon na Słowacji

KODANO Optyk otworzył w maju pierwszy zagraniczny salon na Słowacji. Mieści się w w Avion Shopping Park w Bratysławie. Jego powierzchnia wynosi ok. 60 mkw.

Niedwano firma otworzyła Marka Kodano Optyk otworzyła sklep internetowy w Niemczech.

Fundusze na ekspansję

W ub.r. Grupa Kodano, pozyskała 40 milionów złotych od funduszu Vinci Da Gama, zarządzanego przez Vinci S.A. Pozyskany kapitał, zostanie wykorzystany na intensyfikację ekspansji na rynkach europejskich oraz rozwój laboratorium, w którym produkowane są soczewki okularowe.

Kodano prowadzące już sprzedaż internetową w Rumunii, Czechach, Słowacji, Węgrzech i Litwie, planuje zintensyfikować swoje działania związane z ekspansją na europejskie rynki. Na realizację tego celu grupa pozyskała 40 milionów złotych od zarządzanego przez Vinci S.A. funduszu Vinci Da Gama.

„Pozyskane środki planujemy przeznaczyć na rozwój sieci salonów stacjonarnych na wybranych rynkach w regionie CEE, a także na rozszerzenie sprzedaży produktów w modelu e-commerce w krajach europejskich. Intensywnie pracujemy m.in. nad rozwojem laboratorium w którym produkujemy soczewki okularowe, co pozwoli nam poszerzyć ofertę grupy Kodano i zwiększyć marżowość” – komentował wówczas Mateusz Matula, CEO grupy Kodano.

“Dodatkowo nieustannie rozbudowujemy naszą sieć franczyzobiorców, a także chcemy rozwijać nasze automatyczne punkty sprzedaży soczewek – soczewkomaty, które w połączeniu z aplikacją mobilną oferują klientom niemal natychmiastowy i wygodny dostęp do wybranych produktów”.

Z ponad 100. salonami

Kodano Optyk rozwija się w Polsce w imponującym tempie, a poprzez franczyzę otwiera drzwi do zamkniętego dotąd biznesu optycznego dla osób z różnych środowisk zawodowych. Polska sieć, znana z wysokiej jakości usług optycznych i szerokiego wyboru opraw, rozwija się dynamicznie, zdobywając coraz większe uznanie wśród klientów.

Sieć Kodano Optyk posiada obecnie sieć ponad 100 salonów. Rozwija się też poprzez franczyzę. Plany rozwoju zakładają osiągnięcie liczby 300 salonów w przeciągu najbliższych kilku lat.


Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz