Grupa LPP weryfikuje ilość planowanych otwarć salonów Sinsay

Grupa LPP konsekwentnie realizuje swoją strategię rozwoju, koncentrując się obecnie przede wszystkim na ekspansji najdynamiczniej rozwijającej się marki – Sinsay. W ramach bieżącej strategii LPP planowało otwarcie aż 1.500 salonów Sinsay w 2025 roku. Cel ten jednak został skorygowany. W zbliżających się targach #scf2025fall weźmie udział kilkunastoosobowa reprezentacja marki Sinsay na czele z Mariuszem Langwińskim, Retail Sales & Development Director, Sinsay, LPP.

W ramach bieżącej strategii LPP planowało otwarcie aż 1.500 salonów Sinsay w 2025 roku. Cel ten jednak skorygowano w dół do 1.100 sklepów, głównie z powodu niższej rentowności najmniejszych lokalizacji, tzw. salonów „mini”.

„Sinsay ma potencjał i jest naszym motorem napędowym (…). Chcieliśmy otworzyć 1.500 salonów tej marki w tym roku, ale mała grupka tzw. salonów 'mini’ uwzględniona w naszych pierwotnych prognozach otwarciowych w praktyce przynosiła niższą od zakładanej przez nas rentowność. Dlatego uznaliśmy, że cel musi zostać obniżony do 1.100 salonów” – powiedział w wywiadzie dla PAP Biznes Marcin Bójko, wiceprezes LPP.

LPP testuje obecnie nowy miks ofertowy, przesuwając akcent w mniejszych salonach z asortymentu Home na modę. Otwarcia realizowane są zgodnie z harmonogramem – tylko w lipcu udało się uruchomić około 120 nowych sklepów Sinsay.

Ekspansja międzynarodowa i rosnąca efektywność

Ekspansja marki Sinsay nie ogranicza się wyłącznie do Polski. LPP rozwija sieć także w Europie Środkowo-Wschodniej oraz w krajach Kaukazu i Azji Centralnej. W III kwartale roku planowane są debiuty na rynkach Azerbejdżanu, Gruzji i Uzbekistanu.

„Polska jest już najmocniej nasycona brandem Sinsay, ale nadal widzimy bardzo duży potencjał wzrostu. Koncept jest skalowalny, nie musimy się ograniczać tylko do retail parków. Mamy silną grupę tzw. leasing menedżerów, którzy wyszukują ciekawe lokalizacje, ze wsparciem AI. W najbliższych trzech latach mamy co robić w Polsce i krajach ościennych” – powiedział Marcin Bójko w w wywiadzie dla PAP Biznes.

Sinsay szybko dojrzewa również finansowo. Już w drugim kwartale od otwarcia nowy salon notuje dodatnią EBITDA, a średni okres zwrotu inwestycji to 15 miesięcy. Grupa kontynuuje inwestycje w logistykę i efektywność operacyjną, czego efektem jest m.in. lepsze dopasowanie oferty oraz optymalizacja kosztów.

„Naszym nadrzędnym celem na ten rok jest, by tempo wzrostu zysków było szybsze niż wzrost sprzedaży (…). Będziemy dalej inwestować w efektywność operacyjną, w logistykę, kontrolować koszty i pracować nad asortymentem” – podkreślił Marcin Bójko w wywiadzie dla PAP Biznes Bójko.

Przewaga konkurencyjna

Pomimo rosnącej konkurencji ze strony azjatyckich platform e-commerce, LPP pozostaje pewne pozycji Sinsay na rynku. Model omnichannel, konkurencyjne ceny, szybka dostawa i popularna aplikacja mobilna stanowią przewagi, które pozwalają skutecznie konkurować.

„Mamy model omnichannel, szybką dostawę, jakość, zbliżone ceny oraz bardzo dobrą aplikację Sinsay, która w 1Q25 była ponownie najchętniej pobieraną aplikacją odzieżową w Polsce” – dodał wiceprezes.

Grupa nie planuje w najbliższym czasie przejęć ani fuzji – jak zaznacza Marcin Bójko, potencjał organicznego wzrostu jest na tyle duży, że nie ma potrzeby szukać zewnętrznych okazji inwestycyjnych.

Spółka podtrzymuje ambitne cele sprzedażowe na rok obrotowy 2024/25.

„Podtrzymujemy jednocześnie cel osiągnięcia w tym roku obrotowym 23-24 mld zł przychodów ze sprzedaży. Jeśli więc połączymy prognozowaną sprzedaż, perspektywę wyższej marży i trzymanie kosztów w ryzach, to widać, że jest szansa na poprawę wyników” – powiedział w wywiadzie dla PAP Biznes Marcin Bójko, wiceprezes LPP.

„Tegoroczny CAPEX wyniesie ok. 3 mld zł, będzie nieco mniejszy niż początkowo zakładaliśmy w zakresie nowych otwarć, ale chcemy z kolei trochę przyspieszyć inwestycje w logistyce (…) Per saldo nic się nie zmienia” – dodał w rozmowie z PAP Biznes Marcin Bójko, wiceprezes LPP.

LPP ma w portfolio 5 marek

LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowej. Od 30 lat z sukcesem projektuje i sprzedaje swoje kolekcje i akcesoria w Polsce i za granicą. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na 43 rynkach na świecie.

Spółka posiada sieć blisko 3000 salonów o łącznej powierzchni przekraczającej 2,5 mln mkw. i każdego roku dystrybuuje produkty na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla ponad 54 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki.

Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz