Kubota w pierwszym półroczu 2025 r. wygenerowała 16.178.069,06 PLN przychodów netto ze sprzedaży, co stanowi wzrost o blisko 51,86% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. W tym samym okresie spółka wypracowała 1 554 353,67 PLN zysku netto, co stanowi wzrost o 272,28% w odniesieniu do okresu porównywalnego roku minionego.
Kubota w drugim kwartale 2025 roku wygenerowała 8 469 772,03 PLN przychodów netto ze sprzedaży, co stanowi wzrost o ok. 58,53% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Zysk brutto w II kwartale 2025 roku wyniósł 1 108 263,79 PLN, co w porównaniu z okresem porównywalnym roku minionego stanowi wzrost o 1267,87%. Zysk netto w II kwartale 2025 roku wyniósł 841 870,79 PLN, co stanowi wzrost o 1144,87%
„Szczególnie cieszy rosnący udział w sprzedaży produktów spoza kluczowej kategorii klapków, organiczny rozwój sprzedaży zagranicznej oraz stale pogłębiająca się współpraca z kluczowymi partnerami handlowymi – Biedronka z grupy Jerónimo Martins Polska oraz siecią Decathlon Polska” – czytamy w komunikacie firmy.
Spory wzrost przychodów również w I kwartale
Wyniki za I kwartał 2025 roku wskazują na kontynuację pozytywnych trendów i efektów realizowanej strategii rozwoju. Spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży na poziomie 7,7 mln zł, co stanowi wzrost o około 45% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Zysk brutto wyniósł 0,86 mln zł, czyli niemal dwukrotnie więcej niż w pierwszym kwartale 2024 roku.
„Mając na uwadze wyniki finansowe, Zarząd jest szczególnie dumny z faktu, że w tak trudnym otoczeniu rynkowym Spółka oraz przy kosztownych inwestycjach w działania rebrandingowe, Spółka nadal odnotowuje wysoką rentowność i dynamiczny wzrost przy stabilnej sytuacji bilansowej. Warto zaznaczyć skalę rebrandingu, który polegał na stworzeniu nowej strategii marki oraz spójnego z nią systemu komunikacji wizualnej widocznego na wszystkich produktach, materiałach komunikacyjnych i w kanałach sprzedaży spółki” — komentowała Alina Sztoch, CEO & Co-founder Kubota.
Kubota S.A. konsekwentnie realizuje obraną strategię, kładąc nacisk na dalszą optymalizację procesów, rozwój asortymentu, umacnianie wizerunku marki, dywersyfikację źródeł przychodów oraz ekspansję zagraniczną. Z unikalnym podejściem do budowania długoterminowej wartości, spółka zamierza kontynuować ten kierunek, aby w kolejnych kwartałach utrzymać wysoką dynamikę wzrostu.
Współpraca z dyskontami
W trzecim kwartale ub.r. Kubota S.A. znacząco rozszerzyła zakres współpracy z kluczowymi odbiorcami – Jeronimo Martins Polska i Decathlon, a w sklepach sieci miały miejsce premiery nowych grup asortymentowych, m.in. nowych modeli klapków, skarpet oraz różnego rodzaju toreb.
„Ich pozytywny odbiór przez rynek pokazuje słuszność przyjętej strategii produktowej i potencjał sprzedażowy, który można rozwinąć w latach kolejnych” – oceniała Alina Sztoch, CEO & Co-founder Kubota. S.A.
Kubota od czasu powrotu na polski rynek w 2018 roku, systematycznie rozszerza swoje kanały sprzedaży o kolejne sieci dyskontowe.
Po Jeronimo Martins Polska, z którym Kubota współpracuje już od 2019 roku (tylko w I kwartale 2024 roku łączna kwota zrealizowanych zamówień wyniosła 1,85 mln złotych), przyszedł czas również na sieć Decathlon. To jednak nie koniec – zarząd spółki Kubota S.A. zapowiada również konsekwentną ekspansję zagraniczną. Tylko w pierwszej połowie 2024 roku marka wystartowała ze sprzedażą swoich produktów m.in. we Włoszech oraz Rumunii.