Dostępność kultowych, polecanych przez influencerki marek, profesjonalne doradztwo, diagnozy stanu skóry, lekcje makijażu, przyjazne rozwiązania omnichannelowe – kupno tuszu czy perfum jest dzisiaj wyjątkowym doświadczeniem. To właśnie customer experience inspiruje drogerie i perfumerie do remodelingu lokali, tak aby zakupy były pełną wrażeń przyjemnością. W ten trend wpisują się nowo otwarte w Galerii Katowickiej salony takich marek jak Sephora czy Notino, których metamorfozy to zdecydowany krok w kierunku wzmocnienia oferty segmentu beauty.
Aplikacja, która ma pomóc dobrać podkład do osoby na zdjęciu albo najbardziej obrazowy opis nut zapachowych na stronie sklepu nie zastąpią możliwości stacjonarnego eksperymentowania i testowania kosmetyków. Salony ewoluują, podążają za trendami, starając się łączyć przyjemność obcowania z produktami z wygodą internetowego przeglądania oferty i odbierania zamówień stacjonarnie. Siłą nowych konceptów jest wychodzenie naprzeciw różnym oczekiwaniom – jak to robić, pokazują zmieniające się salony w Galerii Katowickiej. Po spektakularnej metamorfozie sklepów Inglot i Douglas, na nowoczesną estetykę lokali, poszerzenie oferty i wygodę zakupów postawiły Notino i Sephora.
„Trudno przejść obojętnie obok nowych, zwracających uwagę salonów w Galerii Katowickiej, ale też obok nowej jakości obsługi, jaką wnoszą. Wyróżniamy się w tej chwili bardzo mocną reprezentacją najlepszych salonów z segmentu beauty, w których równie ważne, jak wyselekcjonowana, niszowa oferta, jest profesjonalna opieka nad potrzebami klientów. Dzięki pozytywnym doświadczeniom, które towarzyszą zakupom, budujemy z naszymi odbiorcami cenne i trwałe relacje” – mówi Joanna Bagińska, dyrektorka Galerii Katowickiej.
W stronę luksusu
Media społecznościowe, influencerzy, seriale, magazyny lifestylowe – uwrażliwiają na wygląd przestrzeni, także tych, w których konsumenci robią zakupy czy spędzają czas wolny. Doświetlone, nowoczesne wnętrza, ciekawe aranżacje, przemyślane ekspozycje łatwo dostępnych produktów decydują o dobrym „pierwszym wrażeniu”. Wydzielone, przestrzenne strefy ułatwiają nawigację i budują poczucie estetycznego ładu, pozwalają na swobodne przebywanie w wyjątkowym i przyjaznym miejscu, z którego nie chce się wychodzić i które jest trochę jak sklep i salon kosmetyczny w jednym.
Nowej aranżacji przestrzeni w salonach towarzyszy powiększenie asortymentu. Sephora w Galerii Katowickiej wprowadziła wraz z ponownym otwarciem kultową markę makijażową Charlotte Tilbury. Notino stworzyło strefę niszowych zapachów Xerjoff, Gisada czy Novellista, rozbudowało ofertę także o markę Moroccanoil, cenioną za wysokiej jakości produkty do pielęgnacji włosów. Klienci znajdą w salonie Notino także szafę makijażową marek Estée Lauder oraz Clinique, z pełną ofertą kosmetyków kolorowych i pielęgnacyjnych.
Profesjonalne doradztwo i wygoda w bonusie
Poszerzający się asortyment to coraz większy, ale też bywa, że coraz trudniejszy wybór. W salonach Galerii Katowickiej ułatwiają go profesjonalni konsultanci i… nowe technologie. Notino ma w ofercie studio Lancôme Lash, z innowacyjnym urządzeniem do doboru idealnej maskary, czy usługę Shade Finder – umożliwiającą perfekcyjne dopasowanie koloru podkładu za pomocą specjalistycznej technologii.
Klienci Sephory mogą korzystać z nowej usługi My Skin & Shae Diag, czyli cyfrowej diagnozy skóry oraz doboru podkładu czy korektora. Do ich dyspozycji jest także Benefit Brow Bar, w ramach którego specjaliści marki oferują pielęgnację brwi. Dla chętnych dostępne są także lekcje makijażu pod okiem doświadczonych wizażystów.
Standardem w obu salonach jest możliwość odbioru zamówień internetowych, dostępność wi-fi, a w Notino także tabletów dla klientów.
Ostatnie miesiące to nie tylko metamorfozy perfumerii. Na dużo większej powierzchni otwarto sklep 4F, Medicine, po remontach działalność wznowiły także eObuwie.pl, Venezia, Starbucks, Tescoma, Kolporter i Polsat.
Galeria Katowicka ma ponad 200 najemców
Galeria Katowicka mieści się w ścisłym centrum Katowic i jest unikalnym kompleksem komunikacyjno-komercyjnym. Powierzchnia najmu wynosi 47,609 mkw. i obejmuje ponad 200 lokali, restauracji i punktów handlowych, m.in. Peek & Cloppenburg, TK Maxx, Multikino, Zara, Pull & Bear, Bershka, C&A, Reserved, Euro RTV AGD, Douglas, eobuwie.pl. Posiada także 10 salowe Multikino z salą Xtreme – najnowocześniejszą w Polsce, wyposażoną w system dźwiękowy Dolby Atmos oraz projektor laserowy 4K. Centrum handlowe połączone jest bezpośrednio z dworcem kolejowym i podziemnym terminalem autobusowym komunikacji miejskiej.
Galeria Katowicka została otwarta 18 września 2013 r., a jej właścicielem jest duży fundusz instytucjonalny. Za asset management Galerii Katowickiej odpowiedzialny jest Savills Investment Management. Za zarządzanie, codzienne funkcjonowanie obiektu oraz kwestie związane z wynajmem powierzchni handlowej odpowiada natomiast APSYS Polska.