komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
Włodzimierz Wlaźlak, Lidl Polska: w przyszłym roku otworzymy ponad 50 nowych sklepów

Lidl Polska zapowiada dynamiczny rozwój sieci. W przyszłym roku planowane jest otwarcie ponad 50 nowych sklepów, a podobne tempo ma być utrzymane także w kolejnych latach.
„Myślę, że w przyszłym roku otworzymy ponad 50 nowych sklepów, a w kolejnych 2–3 latach chcemy utrzymać to wysokie tempo powyżej 50 otwarć. W dalszej perspektywie, do 2035 roku, zakładamy otwieranie kilkudziesięciu sklepów rocznie” – powiedział PAP Biznes Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska.
Nowe centrum dystrybucyjne i plany ekspansji
Równolegle Lidl Polska inwestuje w rozwój logistyki. Trwa budowa 14. centrum dystrybucyjnego w Skawinie pod Krakowem, które zostanie oddane do użytku w 2027 roku.
„W planach mamy kolejne, ale rozwój centrów dystrybucyjnych musi iść za liczbą sklepów” – dodał Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska w wywiadzie dla PAP Biznes.
Według szacunków spółki, w Polsce jest miejsce na co najmniej 1 400–1 500 sklepów Lidl. Spółka posiada ok. 950 sklepów w Polsce.
Wzrost przychodów
Lidl jest obecny w Polsce od 23 lat i zajmujący 6. miejsce pod względem przychodów.
W samym 2024 roku wygenerował 11,4 mld zł wartości dodanej dla polskiej gospodarki (+1,3 mld zł r/r). Ponadto pobił rekord eksportu produktów lidlowych marek – blisko 6,9 mld zł. Wsparł utrzymanie ponad 57 tys. miejsc pracy oraz wygenerował 2,9 mld zł wynagrodzeń. Do budżetu państwa i samorządów trafiło ponad 3,5 mld zł podatków i składek.
Ponadto Lidl Polska konsekwentnie działa na rzecz zrównoważonego rozwoju, m.in. dążąc do: zerowej emisji netto do 2050 roku, ograniczenia zużycia plastiku w markach własnych o 30%, i wspierając gospodarkę obiegu zamkniętego.
Inwestycje w ludzi i zrównoważony rozwój
Sieć podkreśla, że rozwój biznesu idzie w parze z odpowiedzialnością społeczną. Tylko w 2025 roku Lidl Polska przeznaczy blisko 200 mln zł na podwyżki dla pracowników. Firma akcentuje także swoje działania na rzecz zrównoważonej produkcji, przejrzystej polityki cenowej i wsparcia lokalnych społeczności.
„Gwarantuję, że w przyszłości nadal będziemy oddani naszym podstawowym wartościom: zadowoleniu klienta, uczciwości i transparentności. Planujemy dalsze inwestycje w pracowników, sklepy i lokalne społeczności. Jestem przekonany, że nasze działania przyniosą kolejne sukcesy sieci Lidl Polska” – dodaje Michał Nowaczyk.
Z ponad 900. sklepami
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy oraz w USA. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku.
Obecnie w 31 krajach istnieje w przybliżeniu 12 350 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 900.