komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
Na #scf2025fall Refield przedstawi nową odsłonę projektu „Pasaż Leżajski”

Refield, jeden z czołowych deweloperów i inwestorów na polskim rynku nieruchomości komercyjnych, ogłasza nową lokalizację inwestycji w podkarpackim Leżajsku. Pasaż Leżajski – bo pod taką nazwą powstanie – to nowoczesny park handlowy, który będzie składał się z czterech budynków o łącznej powierzchni ponad 11 000 m² GLA. Projekt zakłada utworzenie przestrzeni dla operatora spożywczego, sieciowych i lokalnych sklepów z różnych branż oraz restauracji typu drive-thru. Rozpoczyna się proces komercjalizacji inwestycji, której otwarcie zaplanowano na 2027 rok.
Pasaż Leżajski zostanie zaprezentowany po raz pierwszy najemcom podczas targów #scf2025fall, które odbędą się w dniach 24–25 września 2025 roku w Warszawie. Refield weźmie w nich udział nie tylko jako uczestnik, ale również jako wystawca, prezentując swoje aktualne projekty planowane na kolejne lata.
Refield od dłuższego czasu analizował potencjał Leżajska jako lokalizacji dla projektu handlowego. Miasto oraz Gmina Leżajsk, to główny ośrodek powiatu leżajskiego charakteryzującego się solidnym zapleczem zakupowym – blisko 70 tys. mieszkańców, w tym mającymi olbrzymi potencjał miejscowościami Giedlarowa i Wierzawice, których mieszkańcy dotrą na zakupy do parku handlowego w zaledwie kilka minut autem. Po intensywnych poszukiwaniach udało się znaleźć na obszarze gminy teren, który w pełni odpowiada wymaganiom inwestora.
„Leżajsk od dawna znajdował się na naszej mapie rozwoju. Uważnie obserwowaliśmy dynamikę lokalnego rynku, czekając na odpowiedni moment, by rozpocząć tu projekt . Przez ostatnie dwa lata największym wyzwaniem było pozyskanie gruntu, który pozwoliłby w pełni zrealizować naszą wizję inwestycji – dziś możemy powiedzieć, że ten cel udało się osiągnąć” – mówi Fabian Eryk Barbarowicz, prezes zarządu Refield.
„Pozyskanie działki o tak dobrych parametrach to dla nas kluczowy moment w naszej strategii rozwoju. Nowa lokalizacja w Leżajsku pozwoli bowiem stworzyć park handlowy, którego skala i funkcjonalność znacznie przewyższają wcześniejsze założenia. Dzięki temu znajdzie się miejsce na ponad 20 lokali handlowo-usługowych, które wzbogacą lokalną ofertę zakupową”.
W 2025 roku Refield otworzy trzy nowe obiekty handlowe. Pierwszy został uruchomiony pod koniec lutego w Zwoleniu, gdzie powstało 4 700 m² GLA. We wrześniu nastąpi otwarcie parku handlowego w Ciechanowie, gdzie dobiegają ostatnie prace przygotowawcze., Obiekt o powierzchni ok. 10.700 m2 GLA pomieści wiele znanych marek, m.in. Biedronka, Half Price, CCC, Worldbox, e-obuwie, Martes Sport, DM, Sinsay czy Woolworth. Z kolei w listopadzie zostanie otwarty Pasaż Bartoszycki – inwestycja o łącznej powierzchni ponad 8 000 m² GLA, wraz z istniejącym już sklepem Aldi, otwartym jeszcze w październiku 2024 roku.
Firma Refield nie zwalnia tempa i przygotowuje kolejne projekty, takie jak Brama Bieszczad w Sanoku, Pasaż Łańcucki w Łańcucie czy park handlowy w Środzie Wielkopolskiej realizowany wspólnie z RG Leasing.
„Pasaż Leżajski będzie kolejnym krokiem w realizacji naszej strategii rozwoju. Konsekwentnie poszerzamy portfolio projektów handlowych w miastach średniej wielkości i mniejszych, gdzie dostrzegamy znaczący, dotąd niewykorzystany potencjał. Takie inwestycje nie tylko wzmacniają pozycję Refield na rynku, ale przede wszystkim realnie podnoszą komfort zakupów mieszkańców lokalnych społeczności” – podkreśla Mateusz Świętochowski, członek zarządu Refield.
Nowa inwestycja dołączy do portfolio realizowanych przez Refield projektów, które konsekwentnie rozbudowują obecność firmy w segmencie nowoczesnych parków handlowych. Na stoisku Refield podczas targów #scf2025fall po raz pierwszy zostanie ujawniona dokładna lokalizacja Pasażu Leżajskiego. Odwiedzający będą mogli również zapoznać się z innymi inwestycjami firmy, które wyznaczają kierunek jej dalszego rozwoju na polskim rynku.