komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
Joanna Brus, EPP: M1 Poznań zmienia się na nowo i przyciąga niemal 100% najemców

„Od maja 2024 roku, kiedy EPP objęło pełne zarządzanie M1 Poznań, konsekwentnie zmieniamy charakter tego miejsca. Plan opracowaliśmy na wiele miesięcy przed przejęciem, aby w szybkim tempie kształtować nowy charakter M1 Poznań. Naszym celem było przejście od centrum „dobrze znanego” do „odkrywanego na nowo” – i ten proces już dziś jest widoczny” – mówi Joanna Brus, Leasing Manager w EPP.
EPP jest wystawcą targów #scf2025fall, które odbędą się we wrześniu tego roku, na terenie EXPO XXI w Warszawie.
„Zależało nam, aby nadać temu miejscu nową dynamikę i dopasować je do współczesnych oczekiwań klientów oraz najemców. Dziś widzimy w liczbach, że ten kierunek zadziałał – mamy niemal 100% wynajętej powierzchni. Zawarliśmy nowe umowy i przedłużyliśmy współpracę z atrakcyjnymi konceptami dla ponad 30% całkowitego GLA – z tego ponad 10% to zupełnie nowi najemcy.
Nasza strategia leasingowa ma na celu rozwinięcie potencjału tego miejsca, które może pochwalić się wieloma atutami kluczowymi dla centrum handlowego: dogodną lokalizacją, ugruntowaną pozycją rynkową, lojalną bazą klientów i świetnie rozpoznawalną marką. Działamy poprzez kreatywne podejście do oferty M1 Poznań. Tworzymy miks odpowiadający różnym potrzebom zakupowym – od szybkich, wygodnych i ekonomicznych zakupów, po unikatową ofertę dostępną w Poznaniu tylko w M1 i koncepty nastawione na budowanie doświadczeń.
Trend smart shoppingu jest dziś dominujący wśród klientów, dlatego w M1 Poznań pojawiły się HalfPrice i ATAC Hiper Discount by Auchan. To koncepty, które pozwalają kupować sprytnie: wygodnie, w atrakcyjnych cenach i przy szerokim wyborze, pozostawiając klienta z poczuciem satysfakcji z upolowanej okazji. Równolegle stawiamy na debiuty, ale te wyjątkowe, trafiające do nowego klienta, także spoza naturalnego catchmentu obiektu. Takim przykładem jest CentrumRowerowe.pl i pierwszy sklep tej marki w Wielkopolsce. To marka z gronem wiernych klientów gotowych pokonać duże odległości, aby skorzystać z jej oferty stacjonarnej. Dlaczego? Bo daje ona klientom coś więcej niż produkty – to szerokie doświadczenie zakupowe obejmujące możliwość testowania, dopasowania, dopytania i porozmawiania z innymi fanami sportów rowerowych. A to dopiero początek, bo debiutów będzie więcej.
Dbamy też o obecność topowych marek – dobrym przykładem jest Rituals. To brand, który działa jak magnes – nie da się przejść obok ich witryny nie wchodząc do sklepu. Równolegle obserwujemy powroty najemców, którzy widząc, jak bardzo zmieniło się M1 Poznań, decydują się ponownie z nami współpracować tak jak Mustang & Tom Tailor.
Handel nie znosi stagnacji, rozwija się tylko dzięki zmianom. Muszą być one jednak widoczne i zaskakujące, a jednocześnie dopasowane do potrzeb wszystkich użytkowników centrum. Dzięki temu klienci chętnie wracają, a najemcy chcą tu być. M1 Poznań dopiero się rozkręca – kolejne nowości są już w przygotowaniu” – mówi Joanna Brus, Leasing Manager w EPP.