„Zaletą dojrzałych centrów handlowych jest ich ugruntowana pozycja na rynku oraz wysoka rozpoznawalność wśród klientów. Kluczowe jest jednak, by takie centra nie popadły w stagnację, stale się rozwijały i nie zostały w tyle za konkurencją. Dlatego zarządcy powinni zadbać o wprowadzanie przemyślanych ulepszeń i modernizacji oraz odpowiednie dopasowanie oferty do oczekiwań klientów” – mówi w komentarzu dla retailnet.pl Joanna Dudzic, Asset Manager w EPP.
EPP jest wystawcą targów #scf2025fall, które odbędą się we wrześniu tego roku, na terenie EXPO XXI w Warszawie.
„Poznański King Cross Marcelin jest doskonałym przykładem obiektu, w którym z sukcesem udało się takie zmiany wprowadzić. Konsekwentnie realizowana długoterminowa strategia zakładała stopniowe, nieuciążliwe dla klientów, modernizacje przestrzeni wspólnych przy jednoczesnym wzmacnianiu miksu najemców. Efekt? Powierzchnia wynajęta w 100%.
Istotną zmianą było wprowadzenie funkcji rozrywkowej do centrum, które wcześniej było wyłącznie destynacją zakupową. W 2024 roku dołączyło do nas Centrum Rozrywki Gravitacja – największa kręgielnia w Wielkopolsce. Powstała przestrzeń, która przyciąga nowe grupy klientów i wyraźnie repozycjonuje King Cross Marcelin. Od tego momentu przedłużyliśmy współpracę z 40 najemcami i pozyskaliśmy 11 nowych marek. Wśród nich znalazły się już otwarte: Deichmann, Hebe, Deserownia, Coccodrillo czy Studio Projektowe Castoramy, świetnie odpowiadające potrzebom mieszkańców nowych osiedli pojawiających się w bezpośrednim sąsiedztwie King Cross Marcelin. W najbliższym czasie dołączy do nas HalfPrice, na który z niecierpliwością czekają klienci poszukujący światowych marek w atrakcyjnych cenach. Niebawem zawitają u nas Pandora i Briju, wzbogacając ofertę eleganckiej biżuterii.
Na dłużej zostają z nami również nasi dotychczasowi partnerzy. Nie tylko decydują się na przedłużenie umów, lecz także inwestują w kompleksowe remonty swoich sklepów co wzmacnia efekt świeżości i podkreśla charakter nowoczesnego obiektu. W ciągu ostatnich 18 miesięcy przeprowadzono aż 21 remontów, w tym w lokalach największych najemców takich jak H&M, MOHITO, Cropp czy CCC.
Równolegle ze zmianami w ofercie przeprowadziliśmy lifting wnętrz King Cross Marcelin, który odjął centrum wiele lat. Krok po kroku, w sposób jak najmniej ingerujący w codzienne życie zakupowe obiektu, odświeżyliśmy pasaże, wejścia do centrum i parkingi, unowocześniliśmy przestrzenie wspólne wprowadzając nowoczesne akcenty i udogodnienia. Wyremontowaliśmy toalety, a także zmodernizowaliśmy instalacje techniczne obiektu.
Przebudowane przedsionki i nowe śluzy powietrzne znacząco poprawiły komfort korzystania z obiektu zarówno klientom, jak i najemcom. Zoptymalizowane systemy HVAC i izolacja podniosły standard funkcjonowania budynku i pozwoliły zmniejszyć koszty operacyjne. Termomodernizacja zredukowała zużycie ciepła o ok. 20%. Ponadto w 2025 roku 50% zużywanej energii elektrycznej pochodzi z odnawialnych źródeł (w tym 16% PPA). W planach jest również dalsza rozbudowa instalacji fotowoltaicznej. Dodatkowo wdrożyliśmy system WasteTracker do monitorowania i segregacji odpadów.
Dziś King Cross Marcelin jest atrakcyjną lokalizacją dla najemców, chętnie odwiedzaną przez klientów i gotową na kolejne wyzwania, a pomysłów nam nie brakuje, kolejne plany i projekty są już w realizacji” – mówi Joanna Dudzic, Asset Manager w EPP.