Marcin Szyguła, menedżer z wieloletnim doświadczeniem w sektorze sprzedaży detalicznej i e-commerce, w tym w spółkach notowanych na GPW, od 1 października br. obejmie stanowisko dyrektora finansowego (CFO) w Grupie WITTCHEN. Równocześnie będzie koordynował relacje inwestorskie spółki.
„WITTCHEN to firma o silnej marce i dużym potencjale wzrostu. Dołączając do niej, chcę wykorzystać swoje wieloletnie doświadczenie w branży detalicznej, zdobywane zarówno w Polsce, jak i za granicą, w spółkach skutecznie realizujących strategie rozwoju oparte m.in. na synergiach sprzedaży e-commerce i kanału offline. Moim zadaniem będzie także bezpośredni kontakt z inwestorami, co przyjmuję z dużą satysfakcją. Liczę na konstruktywny dialog i wspólne spojrzenie na dalszy rozwój Grupy WITTCHEN” – mówi Marcin Szyguła, nowo powołany dyrektor finansowy WITTCHEN.
Marcin Szyguła dołączył do zespołu WITTCHEN we wrześniu br. To menedżer z dużym doświadczeniem w sektorze detalicznym i e-commerce, specjalizujący się w zarządzaniu finansami, podatkami oraz obszarami wsparcia biznesu.
Były Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych Gino Rossi S.A., gdzie odpowiadał za finanse spółki, nadzór nad działem prawnym oraz rozwój sprzedaży internetowej. W Grupie CCC pełnił funkcję Szefa Podatków, odpowiadając za politykę podatkową w Polsce i za granicą, posiada tytuł doradcy podatkowego. Był Prezesem Zarządu Shoe Express S.A. w Rumunii, rozwijając sieć detaliczną obuwia w ramach Grupy CCC.
Pełnił również funkcję Wiceprezesa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP). Ostatnio związany z grupą kapitałową MKK3 – firmą inwestycyjną założoną przez twórcę eobuwie.pl, gdzie zarządzał portfelem spółek w branżach retail, IT oraz stoczniowej. Prywatnie pasjonat sportów walki, biegania i podróży.
Dobre wyniki sprzedaży w drugim kwartale
Zgodnie z szacunkowymi danymi, w drugim kwartale 2025 roku Grupa WITTCHEN osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 113,4 mln zł. To oznacza wzrost o 0,5% względem analogicznego okresu ubiegłego roku.
Sprzedaż do klientów detalicznych w drugim kwartale przekroczyła 97 mln zł, co przekłada się na wzrost o 1,8% rok do roku. Natomiast przychody w segmencie B2B wyniosły 16,3 mln zł, to jest o 6,2% mniej r/r. W całym pierwszym półroczu łączna sprzedaż wyniosła 207,1 mln zł i była wyższa o 0,7% niż rok wcześniej.
Podobnie jak w poprzednim kwartale, zmiana wyniku rok do roku w segmencie sprzedaży hurtowej odzwierciedla wdrożoną w 2025 roku modyfikację modelu współpracy z platformami typu marketplace.
Obecnie część sprzedaży realizowanej za pośrednictwem jednej z wiodących platform dostarczana jest do klientów końcowych bezpośrednio przez spółkę, co klasyfikowane jest jako sprzedaż detaliczna. Taki model dystrybucji – oparty na dostawach bezpośrednio z magazynów Grupy WITTCHEN – pozwala na uzyskiwanie wyższych marż i większą kontrolę nad ofertą produktową.
Ponad 30 lat doświadczenia
Grupa WITTCHEN zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka WITTCHEN jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.
Wg stanu na koniec marca 2025 roku, Grupa WITTCHEN prowadziła sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 8 krajach (wliczając Polskę), 34 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami WITTCHEN i WITTCHEN Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.
Od 2015 roku spółka WITTCHEN S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.