W pierwszym półroczu 2025 roku Grupa WITTCHEN osiągnęła 205,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, nieco więcej niż rok wcześniej (205,8 mln zł). To głównie zasługa rosnącej sprzedaży na rynkach zagranicznych, która w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku wzrosła o blisko 9% r/r do 42,1 mln zł. W samym drugim kwartale sprzedaż eksportowa zwiększyła się aż o 22% r/r do 23,9 mln zł.
Wynik EBITDA wypracowany w pierwszej połowie 2025 roku wyniósł 29,3 mln zł (-24% r/r), zaś skonsolidowany zysk netto sięgnął 9,7 mln zł (-42% r/r). Rentowność Grupy pozostawała pod presją z uwagi na konkurencyjne otoczenie rynkowe oraz zachowania zakupowe konsumentów.
Choć większość przychodów Grupy WITTCHEN wciąż generowana jest na rynku krajowym, coraz większy udział w całkowitej sprzedaży mają wpływy ze sprzedaży poza granicami Polski. W samym drugim kwartale 2025 roku stanowiły one 21,3% łącznych przychodów (wobec 17,4% rok wcześniej). To efekt inwestycji w umacnianie rozpoznawalności marki WITTCHEN oraz produktów Grupy wśród klientów na rynkach zagranicznych, zarówno na platformach marketplace, jak i dzięki działalności własnych sklepów online i salonów stacjonarnych. Wg stanu na koniec czerwca 2025 roku, Grupa WITTCHEN prowadziła sprzedaż poprzez 8 własnych e-sklepów (wliczając Polskę), 34 platformy marketplace w 23 krajach oraz łącznie 25 salonów stacjonarnych (własnych i partnerskich) w 7 krajach poza Polską.
„Nasze inwestycje w rozwój sprzedaży zagranicznej przynoszą efekty – osiągnęliśmy znaczący wzrost sprzedaży eksportowej zarówno w drugim kwartale, jak i w całym półroczu tego roku. Aktywnie pracujemy nad tym, aby był to trwały trend. Wzrosty na rynkach zagranicznych cieszą tym bardziej, jeżeli zdamy sobie sprawę, na jak bardzo konkurencyjnych rynkach działamy.
Rywalizujemy na nich nie tylko z uznanymi markami globalnymi, ale także z towarami sprowadzanymi do Europy za pośrednictwem azjatyckich platform. Agresywny marketing i polityka cenowa niektórych konkurentów zmuszają nas do ciągłego uatrakcyjniania naszej oferty, zaś klienci chętniej realizują mniejsze pojedyncze zamówienia, co ma wpływ na osiągane przez nas marże” – informuje Jędrzej Wittchen, prezes WITTCHEN S.A.
Marża brutto na sprzedaży, wypracowana przez Grupę WITTCHEN w pierwszym półroczu 2025 roku, wyniosła 61,4% i była o 1,5 pkt proc. niższa niż rok wcześniej. Skonsolidowany wynik EBITDA wyniósł 29,3 mln zł (-24% r/r), natomiast zysk netto 9,7 mln zł (-42% r/r).
Wśród działań mających na celu poprawę efektywności działalności Grupy WITTCHEN w dłuższym terminie jest m.in. planowana rozbudowa własnego centrum logistycznego w Palmirach koło Warszawy, gdzie znajduje się także siedziba spółki.
„Zgodnie z tym co zapowiadaliśmy wcześniej, prowadzimy prace projektowe i jesteśmy coraz bliżej uzyskania decyzji środowiskowej dla naszej inwestycji w Palmirach. Projekt centrum logistycznego dostosowaliśmy do planów rozbudowy węzła drogi S7, który powstanie tuż obok naszego terenu. Według obecnych założeń, prace budowlane planujemy rozpocząć wiosną przyszłego roku i zakładamy, że mogą one potrwać do połowy 2027 roku” – zapowiada Marcin Szyguła, dyrektor finansowy (CFO) WITTCHEN.
Wittchen ma w portfolio ponad 100 salonów
Grupa WITTCHEN zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka WITTCHEN jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.
Wg stanu na koniec czerwca 2025 roku, Grupa WITTCHEN prowadziła sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 11 krajach (wliczając Polskę), 34 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami WITTCHEN i WITTCHEN Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.
Od 2015 roku spółka WITTCHEN S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.