Grupa Kapitałowa Esotiq & Henderson w I półroczu 2025 roku wypracowała 142,5 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży (+5,1% r/r). Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 98,8 mln zł przy utrzymaniu marży na poziomie 69,3%. Grupa wypracowała 14,0 mln zł EBITDA oraz 3,2 mln zł zysku netto. Spółka zanotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży online, jednocześnie rozszerzając sieć salonów stacjonarnych.
W tym czasie rozwijała współpracę z InPost, wzmacniała swoje struktury menedżerskie i konsekwentnie przyspieszała ekspansję zagraniczną.
Na 30 czerwca 2025 roku produkty Grupy sprzedawane były w 289 salonach o łącznej powierzchni 18 337 mkw., z czego 268 w Polsce i 21 za granicą. Sprzedaż w I półroczu wyniosła: sklepy własne – 31,5 mln zł, sklepy partnerskie – 47,3 mln zł, internet – 41,5 mln zł, a pozostałe kanały – 20,8 mln zł. Rozwój sprzedaży koncentrował się na trzech głównych kanałach: B2B, gdzie spółka budowała relacje z dystrybutorami i grupami zakupowymi w Polsce i Europie, BTC i e-commerce, gdzie rozwijała ekspansję we współpracy z dużymi platformami w modelu 1P, a także w kanale department stores, umacniając obecność w segmencie premium offline.
Rozwój oferty
W I półroczu pozytywnie przyjęte zostały kolekcje wiosenne i letnie, co przełożyło się na stabilny i rentowny rozwój sieci sprzedaży stacjonarnej oraz dobre wyniki sprzedażowe w e-commerce. Jednocześnie do oferty dołączyły nowe linie produktowe, przygotowywane od wielu miesięcy: Esotiq Bloovii, która zadebiutowała z niewielką kolekcją w sezonie AW24, a od SS25 stała się już widoczną częścią oferty, oraz Esotiq Shape – bielizna modelująca odpowiadająca na rosnące potrzeby klientek w zakresie funkcjonalności. Od września portfolio marki zostało dodatkowo poszerzone o kolekcję Esotiq Sensual – linię bielizny erotycznej, która otwiera Grupie dostęp do nowej kategorii o wysokim potencjale wzrostu.
Wyniki na fali wzrostu
Innowacje produktowe dodatkowo wzmocniły postrzeganie marki jako lidera segmentu premium, jednocześnie zwiększając zainteresowanie klientek w kluczowych kategoriach.
„Pierwsze półrocze 2025 roku pokazuje, że potrafimy utrzymać wysoką marżę brutto na sprzedaży na poziomie 69,3% i zwiększyć skalę działalności mimo presji kosztowej i spadku EBITDA. Nawiązanie strategicznej współpracy z InPost, dzięki któremu ponad 80% zamówień obsługujemy z centralnego magazynu w mniej niż 24 godziny, realnie podnosi standard obsługi naszych klientek i wzmacnia model omnichannel. Widzimy również, że działania restrukturyzacyjne i wewnętrzne zmiany organizacyjne zaczynają przekładać się na wymierne rezultaty” – mówi Mariusz Jawoszek, Prezes Zarządu Esotiq & Henderson S.A.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie ośmiu miesięcy 2025 roku wyniosły około 209,3 mln zł i były wyższe o 9% niż w tym samym okresie roku ubiegłego. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń-sierpień 2025 roku wyniosła około 67% i według szacunków była niższa o 1 p.p. w porównaniu z marżą osiągniętą w odpowiednim okresie roku ubiegłego.
„Wzrost kosztów sprzedaży i zarządu sprawia, że musimy konsekwentnie koncentrować się na działaniach poprawiających efektywność oraz utrzymaniu dyscypliny kosztowej. Uwzględniając dobre wyniki w okresie wakacyjnym, a także fakt, że przed nami jeszcze najmocniejszy w roku czwarty kwartał, spodziewam się, iż 2025 może okazać się bardzo udanym rokiem dla Grupy Esotiq” – powiedział prezes Jawoszek.
Dzieląc się sukcesem z akcjonariuszami, Walne Zgromadzenie Esotiq & Henderson podjęło decyzję o wypłacie dywidendy na jedną akcję w wysokości 3,00 zł. Wypłata nastąpi 28 października 2025 r.
„Dywidenda jest ważnym elementem polityki Esotiq & Henderson. Chcemy dzielić się zyskiem z naszymi akcjonariuszami, dlatego również w tym roku spółka wypłaci 3,00 zł na akcję” – deklaruje Mariusz Jawoszek.
Rozwój programu lojalnościowego
Esotiq & Henderson konsekwentnie wzmacnia obecność w mediach i buduje rozpoznawalność marki poprzez współprace ambasadorskie. W kampaniach uczestniczą m.in. Marcelina Zawadzka, Joanna Krupa, Ewa Minge, Ewa Chodakowska i Agata Sieramska, a od III kwartału 2025 roku do grona ambasadorek dołączyła również Julia Wieniawa. Jej zaangażowanie znacząco przełożyło się na zasięgi – już sam post ogłaszający współpracę osiągnął imponujący wynik 2,7 mln wyświetleń. Równolegle dynamicznie rozwija się społeczność Esotiq Club, do której należy już około 1,51 mln zarejestrowanych Klientek.
Nowy concept store
We wrześniu spółka otworzyła nowy concept store w warszawskiej Arkadii – jednym z największych i najbardziej prestiżowych centrów handlowych w Polsce. To zupełnie nowa odsłona marki – elegancka, nowoczesna i przemyślana w każdym detalu. Wyjątkowy design podkreśla unikalną jakość bielizny Esotiq, buduje angażujące doświadczenie klienta i wzmacnia wizerunek marki jako nowoczesnej i premium.
Plany ekspansji
Planowane kierunki rozwoju sprzedaży międzynarodowej koncentrują się na regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Spółka przygotowuje ekspansję na rynek rumuński poprzez uruchomienie sprzedaży na wiodącym marketplace eMAG, co umożliwi dotarcie do szerokiej bazy lokalnych klientów. Równolegle Esotiq & Henderson rozszerzy obecność na kluczowych platformach e-commerce, w tym Fashion Days i Trendyol, których start w Rumunii zaplanowany jest na III kwartał 2025 roku. Spółka rozwija również sprzedaż w ramach Zalando Partner Program.
Strategicznym celem Grupy na rok 2025 jest dalsze podnoszenie jakości, spójności i efektywności sieci partnerskiej, przy jednoczesnym wzmacnianiu pozycji marki w kanałach B2B, BTC i Retail – zarówno online, jak i offline.