W pierwszym półroczu 2025 roku Grupa Kapitałowa Monnari Trade poprawiła swoje wyniki finansowe w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 10,7 proc., do około 164 269 mln zł wobec 148 444 mln zł rok wcześniej.
W I półroczu 2025 r. sprzedaż w sklepach stacjonarnych stanowiła 73% (77% w I pół. 2024) całkowitej sprzedaży tekstyliów, odzieży i obuwia, zaś sprzedaż online 19% (18% w I pół. 2024), sprzedaż hurtowa i materiały ok. 8% (5% w I pół. 2024). Grupa zwiększyła r/r sprzedaż w salonach Monnari oraz rozwija w salonach 5-10-15, zmniejszając jednocześnie sprzedaż w kanale Femestage.
Przychody ze sprzedaży usług – z czego największą pozycją stanowią usługi wynajmu nieruchomości – stanowiły 4,1% sprzedaży w I półroczu 2025. Podstawowym obszarem działalności Grupy Kapitałowej MONNARI TRADE S.A. pozostaje sprzedaż, obejmująca kolekcje odzieży oraz akcesoriów odzieżowych Spółka działa w ramach jednego segmentu geograficznego, którym jest terytorium Polski. Sprzedaż eksportowa jest marginalna, poniżej 0,2 % całości przychodów.
Marża brutto na sprzedaży zmalała o 2,1 pp. w relacji do I półrocza 2024 r., z poziomu 62,5% do 60,4%. Jest to następstwem większego udziału sprzedaży w kanale hurtowym oraz większych upustów na kolekcji wiosennej w 1q br.
Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wzrosły w I półroczu proporcjonalnie do zmiany poziomu sprzedaży i wzrosły r/r o niecałe 11%. Koszty te zamknęły się sumą 94 673 tys. zł vs. 85 524 tys. zł w I półroczu 2024 r. Poziom kosztów SG&A stanowi 57,6 % przychodów netto, tak jak w analogicznym okresie roku 2024. Główne pozycje kosztowe Grupy Kapitałowej to koszty wynagrodzeń oraz najmu powierzchni handlowej.
Zysk operacyjny i zysk netto
Pomimo niższej marży % Grupa wypracowała wyższy r/r wynik operacyjny +1 944 tys. zł., co wynika z dodatniego salda pozostałych przychodów i kosztów operacyjnych Na poziomie wyniku netto przypadającego dla akcjonariuszy jednostki dominującej, Grupa Kapitałowa wygenerowała zysk nieznacznie niższy niż w I półroczu 2024 6 973 tys. zł vs. 7 100 tys. zł.
Sprzedaż internetowa
Od 2011 r. towary MONNARI są sprzedawane poprzez własny sklep internetowy www.emonnari.pl. W okresie objętym niniejszym Sprawozdaniem, sklep internetowy wygenerował sprzedaż na poziomie 29 314 tys. zł vs. 25 270 tys. zł w okresie porównywalny.
Salony stacjonarne
Na koniec czerwca 2025 r. Grupa Kapitałowa posiadała 304 salony sprzedaży (vs. 210 salonów w I półroczu 2024 r.) dla obu marek, o całkowitej powierzchni ok. 55,8 tys. m2 (46,4 tys. m2 na 30.06.2024 r.), co oznacza wzrost powierzchni sieci rok do roku o ok. 20% i ilości salonów o 94. W relacji do stanu na koniec 2024 r. liczba salonów wzrosła o 93, przy wzroście powierzchni handlowej o 8,5 tys. m2.
Salony sprzedaży (wraz z salonami outletowymi) zlokalizowane są w większości w dużych centrach handlowych na terenie całego kraju, głównie w miastach wojewódzkich, m.in. w Łodzi, Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach, Lublinie, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie. Wystrój i wyposażenie salonów utrzymane są w jednakowej dla całej sieci kolorystyce i stylistyce, nawiązującej do biało-czarno-czerwonego logo MONNARI. Ich powierzchnia, obejmująca od 70 do 559 m², umożliwia profesjonalną, często zmienianą ekspozycję kolekcji.