Jak poinformowało Ministerstwo Finansów w raporcie Rossmann wpłacił do budżetu państwa 350 mln zł z tytułu podatku CIT za 2024 rok. To najwyższy podatek dochodowy od osób prawnych zapłacony przez firmę od początku jej działalności w Polsce, czyli od 1993 roku.
W ogólnym zestawieniu ponad 8 tys. firm i grup podatkowych Rossmann był na wysokim 21. miejscu. Wpłata była wyższa o 8,40 proc. w porównaniu z 2023r.
Tradycyjnie listę największych płatników CIT otwierają banki. W pierwszej 10. było ich aż sześć. Na podatkowym podium znalazły się: PKO BP Podatkowa Grupa Kapitałowa (2 miliardy 336 milionów zł), Bank Pekao (1 miliard 915 milionów zł) oraz Santander Bank Polska (1 miliard 542 miliony zł).
Wśród firmy handlowych Rossmann SDP był na trzecim miejscu (350 mln zł), po Jeronimo Martins Polska SA (751 mln zł – 8. miejsce w ogólnym zestawieniu) i Lidlu Sp. z o. o. (442 mln zł – 18. miejsce).
Podatek CIT Rossmann SDP zapłacony za ostatnie lata działalności w Polsce:
2024 rok – 350 mln zł
2023 rok – 323 mln zł
2022 rok – 289 mln zł
2021 rok – 238 mln zł
2020 rok – 176 mln zł.
Rossmann najpopularniejszą drogerią
Listonic, czyli aplikacja do planowania zakupów, przygotowała „Ranking popularności sieci handlowych”. Przenalizowano aż 600 tys. list zakupowych z 2024 roku i sprawdzono, gdzie Polacy najchętniej planują codzienne zakupy. Wśród drogerii najpopularniejszy był Rossmann (93,22 proc.).
Rossmann zanotował wzrost o 0,56 p. p. względem rankingu z 2023 roku. „Drogerie z Centaurem w logotypie przyciągnęły klientów bogatą ofertą, obejmującą kosmetyki, produkty dla dzieci, akcesoria domowe i biżuterię. Liczne promocje oraz popularny program lojalnościowy dodatkowo umacniają jego pozycję na rynku, zapewniając nieustanny wzrost zainteresowania wśród konsumentów” – takie wnioski przedstawili w swojej analizie twórcy raportu z Listonic.
Pierwsza trójka w kategorii „drogerie” to: Rossmann, Hebe i Super-Pharm. Kolejne miejsca zajęły: Drogerie Natura, DM oraz Lush. Najwyższy wzrost procentowego udziału w zestawieniu rok do roku zanotował Rossmann. Hebe, Super-Pharm oraz Natura zaliczyły za to nieznaczne spadki.
„Ranking popularności sieci handlowych w Polsce” za 2024 rok był dziesiątą edycją raportu. Sprawdzono wszystkie listy zakupowe utworzone w polskiej wersji aplikacji (5 mln list) i dokładnie przeanalizowano te, które w tytułach zawierały nazwy firm handlowych.
Łącznie było ich prawie 600 tys. Poza kategorią „drogerie”, w podsumowaniu uwzględniono także: „sieci spożywcze i dyskonty”, „dyskonty niespożywcze” oraz „artykuły do domu i ogrodu”.
Aplikację Listonic pobrano 20 milionów razy, a co miesiąc korzysta z niej 1,4 mln użytkowników na całym świecie, w tym 250 tys. Polaków. Polscy konsumenci tworzą średnio ponad 5 mln list zakupowych rocznie.
Rok 2024 był rekordowy dla Rossmanna w Polsce. Po raz pierwszy obroty firmy wyniosły aż 17,9 mld zł. Ponadto przez 12 miesięcy sieć uruchomiła aż 164 nowe drogerie. To najlepsze wyniki w 32-letniej historii firmy w naszym kraju.
Rossmann ma ponad 1900 drogerii w Polsce
Rossmann to sieć drogerii licząca ponad 4,5 tys. sklepów w: Polsce, Niemczech, Czechach, Turcji, Albanii, Kosowie, Hiszpanii i na Węgrzech. W naszym kraju Rossmann prowadzi prawie 1983 drogerii (stan lipcu 2025 r.), oferując 21 tysięcy produktów.
Codziennie w drogerii sieci Rossmann robi zakupy 1,08 mln klientów.