Podczas tegorocznych targów SCF 2025 Fall Karuzela Holding wspólnie z Mitiska REIM zaprezentowały plany rozbudowy czterech istniejących parków handlowych – we Wrześni, Lublińcu, Białej Podlaskiej oraz Ełku. Wszystkie z 11 działających obecnie obiektów pod marką Karuzela są w pełni skomercjalizowane, co potwierdza silną pozycję spółki na rynku oraz trwałe, stabilne relacje z najemcami.
W trakcie jesiennego wydarzenia szczególnie dużym zainteresowaniem cieszyła się imponująca rozbudowa projektu Karuzela we Wrześni, która zakłada powiększenie obiektu o ponad 14 tys. mkw., co w efekcie da łącznie prawie 26 tys. mkw. powierzchni. Park Handlowy wraz z operatorem spożywczym Lidl i nowymi markami modowymi będzie przede wszystkim uzupełnieniem i rozszerzenie oferty znajdującej się już w istniejącej Galerii Handlowej, tworząc wspólną synergię handlową. W nowej części obiektu znajdzie się również klub fitness oraz strefa zabaw dla dzieci.
Sporą uwagę przyciągnęła również rozbudowa parku handlowego otwartego zaledwie dwa lata temu w Białej Podlaskiej, w którym najemcy notują ciągły wzrost obrotów. Podobna sytuacja ma miejsce w obiekcie w Kołobrzegu, a rozmowy przeprowadzone podczas targów utwierdziły inwestorów w przekonaniu, że najemcy, którzy nie są jeszcze obecni w tym mieście z dużym zainteresowaniem i entuzjazmem oczekują tej rozbudowy i możliwości dalszej ekspansji.
Nowa przestrzeń zostanie zagospodarowana zgodnie z aktualnymi trendami – powstaną tu sklepy czołowych, najbardziej pożądanych marek modowych, punkty usługowe z segmentu health, beauty & fitness oraz zróżnicowana oferta gastronomiczna. Dzięki temu Karuzela znacząco wzmocni swoją pozycję rynkową, stając się jeszcze bardziej atrakcyjnym miejscem zarówno dla lokalnych mieszkańców, jak i dla najemców.
Wszystkie 11 obiektów Karuzeli powstało w latach 2014–2023, a dzięki nowym planowanym inwestycjom całkowita powierzchnia najmu (GLA) zwiększy się o blisko 30 tys. mkw., osiągając ponad 160 tys. mkw. Rozpoczęcie prac budowlanych dla pierwszego z obiektów planowane jest już w IV kwartale 2025 roku, natomiast kolejne inwestycje wystartują w następnych miesiącach. Zakończenie całego programu rozbudowy przewidziano na koniec 2026 roku. W ten sposób Karuzela umacniają swoją pozycję jako główne i docelowe punkty handlowe w miastach, stając się centrami zakupowymi pierwszego wyboru.
Dział najmu prowadzi obecnie zaawansowane i intensywne rozmowy oraz finalizuje kolejne umowy na nowe powierzchnie w rozbudowywanych obiektach.
„Cieszymy się, że nasze projekty spotykają się tak dużym zainteresowaniem najemców. Chcemy serdecznie podziękować wszystkim naszym partnerom i najemcom za zaufanie, rozmowy oraz wieloletnią współpracę i nie możemy się doczekać kolejnych wspólnych realizacji” – mówi Katarzyna Gruszczyńska, Head of Leasing Karuzela Holding.
Projekty Karuzela to 11 istniejących parków handlowych i obiektów typu „convienience” o łącznej powierzchni ponad 130 tys. mkw. Obiekty są realizowane przez join-venture zawiązane przez Karuzela Holding (tj. JB Development i Retail Concept) oraz belgijskie fundusze zarządzane przez Mitiska REIM. Poprzez swoje biura w Warszawie i Poznaniu, Karuzela realizuje cały proces deweloperski koncentrując się na budowie parków handlowych i małych galerii w miastach o wielkości od 20 tys. do 90 tys. mieszkańców.