Skonsolidowane przychody ze sprzedaży towarów osiągnięte w III kwartale 2025 roku przez Grupę Kapitałową MONNARI TRADE S.A. wyniosły ok. 84,6 mln zł i były wyższe o 23% od przychodów w porównywalnym okresie 2024 r. (68,8 mln zł). Na koniec września prowadziła sprzedaż w 302 salonach sprzedaży (vs. w 204 salonach na koniec września 2024 r.) dla wszystkich marek.
Przychody ze sprzedaży detalicznej towarów (sklepy stacjonarne i Internet) wiodących marek przedstawiały się w III kwartale następująco:
- Monnari (marka własna) – 62,0 mln zł (2024r: 56,9 mln zł), co oznacza wzrost o 9%
- Femestage (marka własna) – 3,6 mln zł (2024r: 5,2 mln zł), co oznacza spadek o 31%
- 5.10.15 (marka licencjonowana) – 13,0 mln zł (2024r: 0,0 mln zł), co oznacza wzrost o 100%.
Grupa Kapitałowa wygenerowała przychody ze sprzedaży towarów za okres 9 miesięcy 2025 r. w wysokości 242,1 mln zł, co oznacza wzrost o 14% w relacji do porównywalnego okresu 2024 r. (212,7 mln zł). Przychody ze sprzedaży detalicznej towarów (sklepy stacjonarne i Internet) wiodących marek przedstawiały się w okresie 9 miesięcy 2025 r. następująco:
- Monnari – 188,5 mln zł (2024r: 182,4 mln zł), co oznacza wzrost o 3%
- Femestage – 11,8 mln zł (2024r: 14,6 mln zł), co oznacza spadek o 19%
- 5.10.15 – 19,1 mln zł (2024r: 0,0 mln zł), co oznacza wzrost o 100%
Marża brutto na sprzedaży towarów w III kwartale 2025 r. wyniosła 59,1%, w porównaniu do marży w wysokości 57,6% w analogicznym okresie 2024 r.
W okresie 9 miesięcy b.r. marża brutto na sprzedaży towarów osiągnęła poziom 59,2%, w relacji do 60,2 % w analogicznym okresie 2024 r.
Na koniec września 2025 r. Grupa Kapitałowa prowadziła sprzedaż w 302 salonach sprzedaży (vs. w 204 salonach na koniec września 2024 r.) dla wszystkich marek, w tym:
- Monnari 176 salonów własnych,
- franczyza MONNARI 17 salonów,
- Femestage 5 salonów,
- franczyza 5.10.15 – 104 salony
o całkowitej powierzchni ok. 55,2 tys. m2 (45,2 tys. m2 na koniec września 2024 r.), co oznacza wzrost rok do roku powierzchni sieci o ok. 48% i ilości salonów o ok. 22%.
Wzrosty w I półroczu
W pierwszym półroczu br. Grupa Kapitałowa Monnari Trade poprawiła swoje wyniki finansowe w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 10,7 proc., do około 164 269 mln zł wobec 148 444 mln zł rok wcześniej.
W I półroczu 2025 r. sprzedaż w sklepach stacjonarnych stanowiła 73% (77% w I pół. 2024) całkowitej sprzedaży tekstyliów, odzieży i obuwia, zaś sprzedaż online 19% (18% w I pół. 2024), sprzedaż hurtowa i materiały ok. 8% (5% w I pół. 2024). Grupa zwiększyła r/r sprzedaż w salonach Monnari oraz rozwija w salonach 5-10-15, zmniejszając jednocześnie sprzedaż w kanale Femestage.
Przychody ze sprzedaży usług – z czego największą pozycją stanowią usługi wynajmu nieruchomości – stanowiły 4,1% sprzedaży w I półroczu 2025. Podstawowym obszarem działalności Grupy Kapitałowej MONNARI TRADE S.A. pozostaje sprzedaż, obejmująca kolekcje odzieży oraz akcesoriów odzieżowych Spółka działa w ramach jednego segmentu geograficznego, którym jest terytorium Polski. Sprzedaż eksportowa jest marginalna, poniżej 0,2 % całości przychodów.
Marża brutto na sprzedaży zmalała o 2,1 pp. w relacji do I półrocza 2024 r., z poziomu 62,5% do 60,4%. Jest to następstwem większego udziału sprzedaży w kanale hurtowym oraz większych upustów na kolekcji wiosennej w 1q br.