Mex Polska: segment bistro lokomotywą rozwoju grupy

Grupa Mex Polska S.A. szacuje, że po trzech kwartałach 2025 r. skonsolidowane przychody Grupy przekroczą 93,3 mln zł. Pozwoli to na utrzymanie dwucyfrowego wzrostu na poziomie 17,2 proc. rdr. Wynik ten jest postrzegany przez Zarząd jako satysfakcjonujący, zważywszy na trudne warunki pogodowe wiosną oraz koszty związane z intensywną ekspansją krajową.

Największy udział w przychodach generuje segment bistro, ale nie bez znaczenia są również przychody z zamówień realizowanych w oparciu o współpracę z Glovo.

W okresie pierwszych dziesięciu miesięcy 2025 r. grupa gastronomiczna uruchomiła siedem nowych lokali, przekraczając tegoroczny plan otwarć przewidziany w strategii rozwoju na lata 2024–2028. Wśród nowych lokalizacji znalazły się m.in.: restauracja The Mexican we Wrocławiu, koncepty PIZZANOVA i Prosty Temat w Krakowie, dwie nowe Pijalnie Wódki i Piwa oraz Barrio Latino. Zgodnie z założeniami strategicznymi, Mex Polska planuje utrzymać to tempo rozwoju na poziomie co najmniej sześciu nowych otwarć rocznie.

„Jesteśmy zadowoleni, że mimo wyzwań rynkowych tak sprawnie udało nam się zrealizować pełny plan otwarć na 2025 rok. Nowe lokale zwiększają różnorodność naszego portfolio, co pozwala efektywniej odpowiadać na potrzeby szerokiego grona naszych gości.

Strategiczne rozszerzenie sieci przekłada się bezpośrednio na wzrost przychodów – zarówno w segmencie bistro, jak i restauracyjnym, w tym w kanale delivery, potwierdzając tym samym skuteczność naszego modelu biznesowego i potencjał dalszej ekspansji” – tłumaczy Paweł Kowalewski, prezes zarządu Mex Polska S.A.

Na skonsolidowane wyniki finansowe Grupy pozytywnie wpływają również zamówienia z dostawą. Mex Polska od kilku kwartałów ściśle współpracuje z renomowaną platformą delivery – Glovo. Od września br. mieszkańcy Wrocławia mogą zamawiać meksykański street-food Spoko Taco prosto pod wskazany adres, co znacząco zwiększa dostępność oferty oraz wygodę konsumentów .W kolejce czekają już kolejne miasta

Nowy koncept

W ramach działań rozwojowych, w październiku 2025 r., Grupa uruchomiła nowy koncept – Barrio Latino w Krakowie, koktajl bar inspirowany kulturą Ameryki Południowej. Nowy format odpowiada na trendy rynkowe, szczególnie wśród konsumentów Generacji Z, którzy coraz częściej poszukują miejsc łączących bogatą ofertę barową z unikalną atmosferą. Barrio Latino wpisuje się w segment bistro, w którym popyt dynamicznie rośnie, zwłaszcza wśród młodych mieszkańców dużych aglomeracji. Otwarcie lokalu pozwoliło Grupie osiągnąć liczbę 60 punktów w portfolio, przekraczając jednocześnie tegoroczny plan rozwoju.

W ostatnich miesiącach Grupa rozpoczęła także proces odświeżenia jednej ze swoich kultowych marek – Pijalni Wódki i Piwa. Modernizacja obejmuje zarówno wystrój i klimat lokali, jak i ofertę, co pozwoli lepiej odpowiadać na zmieniające się preferencje konsumentów oraz oczekiwania młodszych grup odbiorców.

Ostateczne wyniki Grupy za III kw. 2025 r. zostaną opublikowane w raporcie okresowym w dniu 26 października 2025 r.

Mex Polska zarządza 60. lokalami

W skład Grupy Kapitałowej Mex Polska wchodzi kilkadziesiąt spółek powiązanych organizacyjnie i kapitałowo. Grupa zarządza 60 lokalami gastronomicznymi. Od 2012 roku spółka Mex Polska S.A. jest notowana na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz