Nhood: upcykling sposobem na rozwój dojrzałych centrów handlowych

Polski rynek centrów handlowych jest dojrzały, a wiele nieruchomości nieprzerwanie działa od kilkunastu lat. Aby mogły sprostać wyzwaniom biznesowym, oczekiwaniom klientów i wymaganiom związanym ze zrównoważonym rozwojem, muszą rozważyć redefinicję formuły, w jakiej działają i rozpocząć zmiany. Nhood Services Poland proponuje właścicielom nieruchomości usługi remodelingu, które odpowiadają na te potrzeby.

Upcykling nieruchomości to rozwiązanie, oferowane przez Nhood Services Poland, ma na celu przekształcanie przestrzeni w miejsca o większej wartości, czerpiąc z ich historii i unikatowych cech. Dzięki takiemu podejściu nieruchomości zyskują nowe oblicze – nowe funkcje, stają się bardziej energooszczędne, a także zmniejszają się koszty eksploatacji budynków.

„Stawiamy na wzbogacenie funkcji i architektury budynków, z uwzględnieniem ich historii oraz lokalnego charakteru. W ten sposób Nhood nadaje nieruchomościom nowe znaczenie w przestrzeni miejskiej. Narzędziem, którego używamy do realizacji tego celu, są remodelingi” – mówi Ada Walentek, Head of Property and Asset Services, Head of Market Nhood Services Poland.

Do tej pory zespół Nhood Services Poland przeprowadził 14 procesów remodelingu obiektów należących do Ceetrus Poland. To ponad połowa obsługiwanego przez firmę portfolio.

Remodelingi galerii i centrów handlowych – kształtowanie nowego oblicza nieruchomości

Czym jest remodeling? Jest to wieloetapowy, złożony projekt, który obejmuje nie tylko remonty wnętrz obiektów czy ich elewacji. Zespół Nhood Services Poland, który przygotowuje i realizuje proces remodelingów, motywuje nieustająca chęć polepszania otaczającej przestrzeni – zarówno jej parametrów i funkcjonalności – jak również odbioru przestrzeni przez klientów i najemców. Firma korzysta z najnowszych rozwiązań, współpracując z wieloma usługodawcami na rynku.

„Proces oceny obiektu handlowego pod kątem remodelingu powinien obejmować analizę kilku kluczowych aspektów. Po pierwsze należy ocenić zgodność projektu ze strategią assetową właściciela, czyli jego dopasowanie do celów biznesowych oraz długoterminowej wizji rozwoju. Kolejnym elementem jest ocena potencjału inwestycyjnego – możliwości rozbudowy, modernizacji oraz wdrożenia nowych funkcji.

Równie ważna jest analiza kosztów i przewidywanego zwrotu z inwestycji. Proces powinien także uwzględniać rozpoznanie lokalnych potrzeb poprzez badanie rynku, oczekiwań klientów i potencjału komercyjnego lokalizacji. Ostatecznym etapem jest ocena stanu technicznego i komercyjnego obiektu, obejmująca przegląd infrastruktury, układu funkcjonalnego oraz efektywności najmu” – podkreśla Ada Walentek.

Z myślą o klientach, w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju

Na etapie projektowania procesu remodelingu zespół Nhood Services Poland opiera się na szeroko zakrojonych badaniach klientów i najemców danego centrum handlowego, a zakres prac odzwierciedla ich wyniki.

W czasie budowy stosuje się trwałe materiały, częściowo z recyklingu, zgodnie z polityką ESG Nhood Services Poland. Co ważne zrealizowane prace budowalne pozwalają obniżyć koszty zużycia energii elektrycznej o ok. 11-15%, a koszty zużycia wody o ok. 20%. Poprawia się również komfort cieplny w pasażu centrum handlowego. Wymieniane są również wszystkie instalacje m.in. instalację elektryczną, wodno-kanalizacyjną, instalacje przeciwpożarowe.

„W remontowanych galeriach wprowadzamy także zmiany funkcjonalne i infrastrukturalne. Głównie przez zwiększenie powierzchni przeznaczonej na gastronomię i rozrywkę, tworzymy także strefy coworkingowe, czy przestrzenie dedykowane dla dzieci” – mówi Jacek Bendyk, Leader Techniczny Nhood Services Poland, odpowiedzialny za usługi remodelingu.

W wyniku prac obiekt staje się wygodniejszy dla klientów i pracujących w nim osób, co wpływa na wzrost odwiedzalności oraz zainteresowanie marek obecnością w tym miejscu. Obiekt zaczyna na nowo tętnić życiem, a goście chętnie biorą udział w organizowanych w nim wydarzeniach i traktują centrum handlowe, jako miejsce spotkań. To wszystko sprawia, że rośnie wartość nieruchomości.

Zupełnie nowe oblicze znanych klientom przestrzeni

Design i konkretne rozwiązania wprowadzane podczas remodelingow są dostosowane do potrzeb właściciela nieruchomości, ale odpowiadają również najnowszym trendom w architekturze, nawiązując do lokalnych pozytywnych skojarzeń klientów.

„W wystroju i aranżacji wnętrz rewitalizowanych centrów handlowych widać odwołania do lokalnych symboli, zabytków, czy miejsc ważnych dla społeczności. W Centrum Handlowym Auchan Bielany umieściliśmy figurkę wrocławskiego krasnala, którego nazwę wybierali dla niego nazwę. Z kolei w Centrum Handlowym Auchan Piaseczno – którego obecność wiąże się z rozwojem urbanistycznym okolicy – w haśle i elementach wystroju wnętrz staraliśmy się odzwierciedlić sąsiedzkie relacje” – odpowiada Ada Walentek.

Bioróżnorodność

Dla każdego obiektu objętego remodelingiem przygotowywany jest również Raport Ekologa, który dostarcza informacje o ekologicznej wartości otoczenia obiektu, a także wskazówki dotyczące utrzymania lub poprawy zieleni wokół nieruchomości. Zawiera także plan działania mający na celu zachowanie lub zwiększenie bioróżnorodności, w tym zarządzanie zarówno istniejącą, jak i nowo proponowaną zielenią.

Prace bez zakłócania pracy obiektu

Remodeling galerii handlowej to złożony proces, który wiąże się z wieloma wyzwaniami. Zespół Nhood Services Poland realizuje te projekty bez zamykania obiektów. Oprócz typowych problemów budowlanych, kluczowe są kwestie związane z utrzymaniem ruchu klientów, bezpieczeństwem i relacjami z najemcami. Największym wyzwaniem jest prowadzenie intensywnych prac budowlanych (hałas, pył, logistyka) w obiekcie, który musi normalnie funkcjonować i generować przychody. Dlatego prace wykonywane są poza godzinami pracy obiektów. W przestrzeniach komercyjnych liczy się każda godzina, dlatego harmonogram jest precyzyjny i często aktualizowany, aby uniknąć opóźnień, które przełożą się działalność najemców i całej galerii.

Kilkanaście obiektów w Polsce objętych remodelingiem

Zespół Nhood Services Poland od 2014 roku zrealizował 14 remodelingów w należących do Ceetrus Polska. Aż 10 z nich po zakończonych pracach otrzymało znak jakości Oshopping, który potwierdza wysoką jakość usług oferowanych przez obiekt, wygodę i komfort wizyty klientów oraz bogaty program wydarzeń adresowanych do lokalnych społeczności.

Znak jakości Oshopping odzwierciedla wartości, jak gościnność, dzielenie się, radość oraz bliskość i odnosi się do 5 obszarów i działalności centrum handlowego. Po pierwsze – oferty i usług, po drugie – udogodnień dla klientów, takich jak m.in. strefy wypoczynku, przestrzenie coworkingowe, miejsca dla rodziców i dzieci, po trzecie – atmosfery i doświadczenia klientów, po czwarte – nowych technologii i komunikacji z klientami, a po piąte – bogatego programu animacji i wydarzeń.

Charakterystyczne elementy tego znaku pojawiają się w logo obiektu, systemie oznaczeń na zewnątrz i wewnątrz oraz w komunikacji z klientami online i offline. Znak jakości Oshopping jest klientów wskazówką, że poczują się w tym miejscu komfortowo, załatwią najważniejsze sprawy i spędzą ciekawie czas.

Działania Nhood Services Poland nagradzane w konkursach branżowych

Działania zespołu Nhood Services Poland w zakresie remodelingów obiektów handlowych są doceniane w konkursach branżowych. Kompleksowy remont Centrum Handlowego Auchan Piaseczno został wyróżniony nagrodami Europa Property CEE Retail Awards – nagroda główna w kategorii Refubrishment/ Extention oraz Srebrną nagrodą PRCH Retail Awards w kategorii Przebudowa/ rozbudowa/ modernizacja.

Innowacyjne zrównoważone podejście do zmian nieruchomości, odzwierciedlone w kampanii wizerunkowej

Nowe podejście międzynarodowego zespołu Nhood do kształtowania nieruchomości odzwierciedla obecna linia kreatywna z grafiką autorstwa estońskiego ilustratora Eiko Ojali, znanego z minimalistycznych prac, które wykorzystują grę cieni i głębi oraz kładą nacisk na to, ci jest istotą upcyklingu, czyli odkrywanie potencjału miejsc, zamiast tworzenia ich od nowa. W ramach tej linii powstały dwie kreacje, które nawiązują do wieloletniego doświadczenia zespołu Nhood w zmienianiu powierzonych jej nieruchomości. Kreacje są obecne w przestrzeni publicznej, prasie i internecie, na wszystkich rynkach, na których działa Nhood.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz