MediaMarktSaturn ze wzrostem sprzedaży i rentowności

MediaMarktSaturn kończy rok finansowy 2024/25 z mocnym wzrostem: sprzedaż w górę o ponad 5%, EBIT wyższy o prawie 25%. Satysfakcja klientów osiągnęła rekordowy poziom. W pełni zostały zrealizowane roczne cele.

CECONOMY, spółka macierzysta MediaMarktSaturn, zakończyła rok finansowy 2024/25 z bardzo dobrymi wynikami. Sprzedaż wzrosła o 5,7% rok do roku, osiągając poziom 23,1 mld euro. W samym czwartym kwartale odnotowano wzrost o 7,0%, a wszystkie regiony przyczyniły się do poprawy wyników zarówno w kwartale, jak i w całym roku.

Skorygowany zysk EBIT zwiększył się o około 25%, do poziomu około 380 mln euro (rok wcześniej 305 mln euro), przekraczając zaktualizowaną prognozę wynoszącą 375 mln euro. Tym samym czwarty kwartał był już jedenastym z rzędu okresem wzrostu rentowności spółki.

Jednocześnie MediaMarktSaturn odnotował rekordowy poziom satysfakcji klientów – wskaźnik Net Promoter Score (NPS) osiągnął wartość 61, co potwierdza skuteczność działań skoncentrowanych na doświadczeniu klienta.

„Jesteśmy na właściwej drodze z naszą strategią wzrostu. Wyraźnie zwiększyliśmy sprzedaż mimo trudnych warunków rynkowych i już jedenasty kwartał z rzędu poprawiamy rentowność. Nasze obszary wzrostu i podstawowa działalność rozwijają się pozytywnie, a koncentracja na kliencie przynosi efekty – nasz NPS osiągnął rekordowy poziom. Teraz przenosimy to tempo na kluczowe miesiące roku. Partnerstwo z JD.com to naturalny krok w kierunku dalszego rozwoju i kształtowania przyszłości europejskiego handlu. Dziękuję wszystkim pracownikom za ich pasję i zaangażowanie” – podkreślił dr Kai-Ulrich Deissner, CEO CECONOMY AG:

Na koniec roku finansowego 2024/25 CECONOMY zmodernizowała już 75% kluczowych sklepów i jest na dobrej drodze do osiągnięcia celu 90% do roku 2025/26. Firma wzmacnia również swoją obecność w kanale omnichannel – poprzez przejęcie nowych lokalizacji w Szwajcarii oraz rozwój koncepcji shop-in-shop we Włoszech.

Partnerstwo z JD.com

Chiński gigant e-commerce JD.com prowadzi rozmowy w sprawie przejęcia niemieckiego koncernu Ceconomy, właściciela sieci handlowych MediaMarkt i Saturn. Wartość transakcji ma wynieść około 4 miliardy euro.

Przejęciu dał już zielone światło Federalny Urząd Kartelowy w Niemczech, który uznał, że transakcja nie naruszy zasad konkurencji na rynku. To oznacza, że JD.com może skoncentrować się na finalizacji warunków finansowych i struktury przejęcia, bez ryzyka blokady ze strony głównego regulatora.

JD.com (oficjalnie Jingdong, wcześniej 360buy) to jedna z największych platform e-commerce na świecie i drugi, obok Alibaby, największy gracz na chińskim rynku handlu internetowego. Firma została założona w 1998 roku przez Richarda Liu Qiangdonga w Pekinie jako niewielki sklep ze sprzętem elektronicznym. W ciągu dwóch dekad JD.com przekształciło się w globalnego giganta.

Ceconomy zarządza siecią ponad tysiąca sklepów MediaMarkt i Saturn w kilkunastu krajach Europy. Firma, mimo silnej pozycji rynkowej, od kilku lat zmaga się z presją kosztów i rosnącą konkurencją w sprzedaży online. Z tego względu od dłuższego czasu poszukiwała inwestora strategicznego, który pomoże przyspieszyć transformację cyfrową.

MediaMarktSaturn Retail Group jest wiodącą europejską firmą zajmującą się sprzedażą detaliczną elektroniki użytkowej i powiązanych usług. W ramach strategicznej reorganizacji firma przekształca się z klasycznego sprzedawcy produktów w zorientowaną na rozwiązania platformę omnichannel, która integruje tematy klienta i zrównoważonego rozwoju we wszystkich swoich działaniach biznesowych. MediaMarktSaturn używa terminu „Experience Electronics”, aby opisać swoje repozycjonowanie, a jednocześnie zakres usług, które oferuje swoim klientom.

Dzięki swojemu portfolio formatów i marek, sprzedawca elektroniki koncentruje się na doświadczeniu klienta i osobistym doradztwie. Firma obejmuje marki MediaMarkt i Saturn, które kompleksowo łączą około 1000 sklepów stacjonarnych w 11 krajach europejskich z platformami sprzedaży online, zajmując pozycję rynkową 1 lub 2 w dziewięciu krajach europejskich. Portfolio uzupełniają marki własne PEAQ, KOENIC, ISY i ok. MediaMarktSaturn zatrudnia około 50 000 osób i jest w większości własnością CECONOMY AG.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz