LPP zajęło 2. miejsce w najnowszym rankingu 100 największych prywatnych firm w Polsce przygotowanym przez magazyn Forbes Polska. LPP znalazło się w tym gronie tuż za siecią Dino i przed InPostem.
W tegorocznym zestawieniu łączna wartość stu największych przedsiębiorstw przekroczyła 580 mld zł, co pokazuje, jak dynamicznie rozwija się krajowy biznes. LPP znalazło się w tym gronie tuż za siecią Dino i przed InPostem, umacniając swoją pozycję w ścisłej czołówce polskiego sektora prywatnego.
Według Forbesa wartość LPP szacowana jest na około 38 mld zł, co plasuje LPP w gronie największych grup modowych w Europie – obok takich marek jak H&M czy Marks & Spencer.
To sukces, który firma zawdzięcza konsekwentnej realizacji strategii rozwoju: ekspansji na nowe rynki w Europie i Azji Centralnej, inwestycjom w innowacyjne technologie, oraz zaangażowaniu w rozwój zrównoważonej mody.
„Wysokie miejsce w tak prestiżowym rankingu to dla nas ogromna motywacja do dalszego działania. Od lat udowadniamy, że polska firma może z powodzeniem tworzyć globalne marki, jednocześnie zachowując odpowiedzialne podejście do biznesu. Wierzymy, że innowacje i zrównoważony rozwój to fundament przyszłości mody” – podkreśla Marcin Bójko, wiceprezes zarządu LPP.
LPP w gronie największych płatników CIT
W zestawieniu największych płatników CIT w Polsce za 2024 rok, przygotowanym przez Dziennik Gazetę Prawną na podstawie danych Ministerstwa Finansów, LPP zajęło 1. miejsce w kategorii krajowych firm z kapitałem prywatnym. W 2024 roku suma podatków i innych danin publicznych odprowadzonych przez firmę do budżetu państwa przekroczyła 2,5 miliarda złotych, co stanowi najwyższy wynik w historii spółki.
Ranking został podzielony na pięć kategorii branżowych: przemysł, handel, technologie, cyfrowa gospodarka oraz krajowe spółki prywatne. W tej ostatniej kategorii najwyższy wynik osiągnęła właśnie Grupa LPP.
W 2024 roku suma podatków i innych danin publicznych odprowadzonych przez firmę do budżetu państwa przekroczyła 2,5 miliarda złotych, co stanowi najwyższy wynik w historii spółki. Rezultaty te podkreślają, że dynamiczny rozwój biznesowy może iść w parze z istotnym wkładem w krajową gospodarkę.
W kolejnych latach, w związku z realizacją ambitnych planów rozwojowych, przewidywany jest dalszy wzrost udziału firmy w budowaniu polskiej gospodarki.
LPP ma 5 marek w portfolio
LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowej. Od 30 lat z sukcesem projektuje i sprzedaje swoje kolekcje i akcesoria w Polsce i za granicą. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na 43 rynkach na świecie.
Spółka posiada sieć blisko 3200 salonów o łącznej powierzchni przekraczającej 2,6 mln m2 i każdego roku dystrybuuje produkty na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla ponad 54 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.