David Schröder, Zalando: realizujemy strategię rentownego wzrostu w B2C i B2B

W trzecim kwartale Zalando utrzymało rentowny wzrost, notując wzrost GMV o 21,6% do 4,2 mld euro oraz przychodów o 26,5% do 3 mld euro, głównie dzięki włączeniu spółki ABOUT YOU. Skorygowany EBIT wzrósł do 96 mln euro wobec 93 mln euro rok wcześniej. W ujęciu pro forma (z uwzględnieniem ABOUT YOU w poprzednim roku) GMV wzrósł o 6,7%, a przychody o 7,5%, napędzane dobrymi wynikami obu marek.

Zalando zakończyło w lipcu strategiczne połączenie z ABOUT YOU, zwiększając zasięg i możliwości współpracy z partnerami w Europie. Łączna liczba aktywnych klientów grupy wynosi obecnie 61,4 mln, a ponad 5 mln korzysta jednocześnie z platform Zalando i ABOUT YOU. Dzięki temu Zalando umacnia swoją pozycję jako lidera e-commerce w Europie i zwiększa możliwość kształtowania rynku mody i lifestyle’u.

W segmencie Business-to-Consumer Zalando wzmacnia pozycję w kategorii sportowej, zostając głównym partnerem Niemieckiego Związku Piłki Nożnej (DFB) dla reprezentacji mężczyzn, kobiet i młodzieży. W segmencie Business-to-Business spółka rozszerzyła współpracę z dużymi detalistami, w tym z Marks & Spencer.

Nowe partnerstwa sportowe obejmują pięcioletnią współpracę z DFB do 2030 r. oraz sponsoring maratonów w Rotterdamie, Kopenhadze i Berlinie.

W B2B, Zalando rozwija system ZEOS, który upraszcza handel transgraniczny i cyfryzuje procesy dla marek i detalistów. Znaczące rozszerzenie współpracy z Marks & Spencer obejmuje teraz obsługę całego rynku kontynentalnego, a platforma SCAYLE wspiera również innych partnerów, takich jak DEICHMANN i Netto Marken-Discount. Przychody segmentu B2B wzrosły o 15,6% do 277 mln euro, a skorygowany EBIT osiągnął 20 mln euro, przy marży 7,1%.

Rada nadzorcza mianowała Annę Dimitrovą nową dyrektor finansową (CFO) od 1 stycznia 2026 r.

Zalando potwierdziło prognozę na cały 2025 rok, przewidując wzrost GMV i przychodów o 4–7%, skorygowany EBIT w przedziale 550–600 mln euro oraz nakłady inwestycyjne 200–280 mln euro.

„Trzeci kwartał pokazuje, jak konsekwentnie realizujemy naszą strategię, wykorzystując ogromne możliwości, jakie stoją przed nami, oraz budując rentowny wzrost zarówno w segmencie B2C, jak i B2B” – powiedział David Schröder, współdyrektor generalny Zalando.

„Nowe, ekscytujące partnerstwo z Niemieckim Związkiem Piłki Nożnej (DFB) pozwoli nam jeszcze bardziej wzmocnić nasz biznes sportowy i stworzyć wyjątkowe doświadczenia sportowe dla naszych klientów, podczas gdy wysokiej klasy partnerstwa w segmencie B2B pokazują, jaką wartość możemy dostarczać markom i detalistom dzięki naszemu unikalnemu ekosystemowi e-commerce.”

„Dobre wyniki trzeciego kwartału pokazują, że połączenie sił z  About You przyspieszyło realizację naszej strategii budowy ekosystemu otwierając nowe możliwości rozwoju w całej Europie. To ważny krok w budowaniu jeszcze bardziej spójnego i inspirującego doświadczenia zarówno dla naszych klientów jak i partnerów” – komentuje Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando. 

„Widzimy dynamicznie rosnącą liczbę klientów, także w Polsce, którzy coraz częściej odkrywają naszą szeroką ofertę i wybierają spośród wielu propozycji – od mody, przez sport, po beauty. To właśnie ta różnorodność i lojalność klientów napędzają nasz wzrost i wzmacniają pozycję Zalando jako jednej z wiodących destynacji dla mody i lifestyle w Europie.  Stawiamy klientów w centrum wszystkich decyzji, budując doświadczenie, które inspiruje i pomaga im wyrażać siebie. W Polsce przykładem takiego podejścia jest nasza współpraca z programem Top Model Polska, którego jesteśmy wyłącznym partnerem modowym. Dzięki temu stylizacje z programu są dostępne dla każdego – wprost na naszej platformie” – dodaje Daniel Rogiński.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz