Sinsay napędza rozwój sieci – Grupa LPP zwiększa powierzchnię handlową o 26% rdr

Wg wstępnych danych operacyjnych za trzeci kwartał 2025 roku, obejmujący okres od sierpnia do października 2025 roku, Grupa LPP odnotowała powrót do ponad dwudziestoprocentowej dynamiki wzrostu sprzedaży w walutach stałych – zarówno w kanale stacjonarnym, jak i w sprzedaży online. Przychody ze sprzedaży w walutach stałych wzrosły o 23 procent rok do roku w trzecim kwartale oraz o 22 procent narastająco po trzech kwartałach.

Sprzedaż offline zwiększyła się odpowiednio o 24 procent w trzecim kwartale i o 22 procent w ujęciu narastającym, natomiast sprzedaż online wzrosła o 22 procent w obu okresach porównawczych.

Sprzedaż porównywalna (LFL) w istniejących salonach zwiększyła się o 4,3 procent w trzecim kwartale oraz o 3,3 procent po trzech kwartałach. W podziale na marki, sprzedaż LFL w salonach Sinsay była niższa odpowiednio o 1,7 i 0,7 procent, natomiast marki Reserved, Cropp, House i Mohito zanotowały wzrost o 10,8 procent w trzecim kwartale oraz o 7,4 procent narastająco.

Wzrost powierzchni sprzedaży

W okresie od sierpnia do października Spółka otworzyła 232 nowe salony, z czego 200 pod marką Sinsay, a 32 pod markami Reserved, Cropp, House i Mohito. Od początku roku obrotowego, tj. od lutego do końca października, liczba nowych salonów wzrosła łącznie o 664, w tym 565 salonów Sinsay oraz 99 pozostałych marek.

Na koniec października 2025 roku łączna powierzchnia handlowa Grupy LPP wyniosła 2 miliony 850 tysięcy metrów kwadratowych, co oznacza wzrost o 26 procent rok do roku. Powierzchnia salonów Sinsay zwiększyła się do 1 miliona 733 tysięcy metrów kwadratowych, czyli o 48 procent rok do roku, natomiast powierzchnia sklepów marek Reserved, Cropp, House i Mohito wzrosła o 3 procent do 1 miliona 117 tysięcy metrów kwadratowych.

Kontynuacja realizacji strategii

W analizowanym okresie Spółka kontynuowała strategię maksymalizacji marży brutto oraz efektywnego zarządzania kosztami SG&A, skupiając się na utrzymaniu rentownego wzrostu. Wpływ kursów walut na dynamikę sprzedaży wyniósł około minus 1,5 punktu procentowego.

Ostateczne dane finansowe za trzeci kwartał 2025 roku zostaną opublikowane w raporcie okresowym w dniu 11 grudnia 2025 roku.

LPP ma 5 marek w portfolio

LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowej. Od 30 lat z sukcesem projektuje i sprzedaje swoje kolekcje i akcesoria w Polsce i za granicą. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na 43 rynkach na świecie.

Spółka posiada sieć blisko 3200 salonów o łącznej powierzchni przekraczającej 2,6 mln m2 i każdego roku dystrybuuje produkty na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla ponad 54 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz