Action zanotował wzrost sprzedaży w całej Europie

Sieć dyskontów niespożywczych Action kontynuowała wzrost w całej Europie w trzecim kwartale 2025 r., pomimo osłabienia nastrojów konsumenckich. Sprzedaż netto po dziewięciu miesiącach osiągnęła 11,2 mld euro, co oznacza wzrost o 17,4% w porównaniu z rokiem 2024. Sprzedaż porównywalna wzrosła o 6,3%, głównie dzięki rosnącej liczbie klientów. Otwartych zostało 221 sklepów – łącznie sieć posiada 3 139 sklepów w 14 krajach.

Sieć dyskontów niespożywczych Action kontynuowała wzrost w całej Europie w trzecim kwartale 2025 r., pomimo osłabienia nastrojów konsumenckich. Sprzedaż netto po dziewięciu miesiącach osiągnęła 11,2 mld euro, co oznacza wzrost o 17,4% w porównaniu z rokiem 2024. Sprzedaż porównywalna wzrosła o 6,3%, głównie dzięki rosnącej liczbie klientów.

Sklepy Action ponownie odnotowały silny wzrost liczby klientów, zwłaszcza we Włoszech i Hiszpanii. Dobrze sprzedawał się także asortyment letni – od artykułów piknikowych po akcesoria wakacyjne. Wzrost sprzedaży porównywalnej został jednak częściowo ograniczony przez słabsze nastroje konsumentów, szczególnie we Francji.

„Klienci w całej Europie wciąż doceniają Action za to, co robimy najlepiej – oferowanie produktów dobrej jakości w najniższej cenie. Ich przywiązanie do naszej marki widać w liczbach: w tym roku co tydzień odwiedzało nas średnio 20,6 mln klientów, wobec 20,2 mln w ubiegłym roku” – komentuje Hajir Hajji, prezes Action.

Ekspansja sieci: około 380 nowych sklepów w 2025 roku i debiut w Rumunii

24 września Action otworzyła swój pierwszy sklep w Rumunii, w miejscowości Pitești, rozpoczynając działalność na 14. rynku europejskim. Od tego czasu sieć otworzyła już cztery kolejne sklepy w tym kraju. Wstępne wyniki są zgodne z oczekiwaniami.

W sumie w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2025 roku Action dodała 221 nowych sklepów we wszystkich 14 krajach, w których działa. Firma jest na dobrej drodze, by w 2025 roku otworzyć około 380 sklepów, przekraczając pierwotny cel wynoszący 370 lokalizacji.

W trzecim kwartale Action osiągnęła kolejny kamień milowy – aplikacja Action została pobrana ponad 10 milionów razy. Wprowadzona w 2021 roku w Holandii aplikacja jest obecnie dostępna we wszystkich krajach, w których działa sieć. Umożliwia klientom przeglądanie ofert, nowości, promocji, tworzenie list ulubionych produktów, a także dostęp do paragonów w formie elektronicznej.

Action jest obecny na 14. rynkach

Action to dyskont niespożywczy, który co tydzień gości miliony klientów w ponad 3 000 sklepach w 14 krajach Europy. Klienci kochają Action za zaskakującą ofertę 6 000 produktów w 14 kategoriach – od artykułów codziennego użytku po produkty, które ułatwiają i umilają codzienne życie – zawsze w najniższej cenie.

Co tydzień wprowadza 150 nowych produktów, aby oferta zawsze była aktualna. Poprzez Program Zrównoważonego Rozwoju Action (ASP) nieustannie inwestuje w poprawę jakości i zrównoważony rozwój w czterech obszarach: Ludzie, Produkt, Planeta i Partnerstwo.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz