Lagardère Travel Retail z nowym McDonald’sem na Lotnisku Chopina

14 listopada został otwarty nowy McDonald’s. Działa w strefie zastrzeżonej Non-Schengen. Po restauracjach i kawiarni McCafé działających w części ogólnodostępnej i strefie Schengen po kontroli bezpieczeństwa, jest już 4. lokalem z kultowym złotym „M” na Lotnisku Chopina. Wszystkimi zarządza Lagardère Travel Retail w Polsce, która prowadzi restaurację McDonald’s również w porcie lotniczym w Gdańsku. Nowy lokal ma 28 miejsc siedzących i powierzchnię 45 mkw.

Restauracje McDonald’s, działające w strefie ogólnodostępnej i Schengen, realizują każdego dnia kilka tysięcy transakcji fiskalnych. To właśnie na podstawie tych danych widać wyraźnie, że zdecydowana większość pasażerów wybiera lokal zlokalizowany za kontrolą bezpieczeństwa. Do tej pory ta opcja była dostępna wyłącznie dla osób oczekujących na lot w strefie Schengen. Teraz, dzięki otwarciu nowej restauracji w strefie Non-Schengen, z oferty McDonald’s będą mogły korzystać kolejne dziesiątki tysięcy pasażerów lecących poza kraje należące do układu.

„Otwarcie nowego lokalu McDonald’s odpowiada na realne potrzeby pasażerów podróżujących poza Schengen i Unię Europejską, dla których dostęp do szybkiej, znanej i niezawodnej oferty gastronomicznej ma istotne znaczenie. To przestrzeń o szczególnym charakterze – intensywnego, międzynarodowego ruchu, różnorodności językowej i kulturowej.

Właśnie w takich warunkach globalna rozpoznawalność marki McDonald’s i jej uniwersalna oferta stają się kluczowym atutem. Dodatkowo, zoptymalizowany model operacyjny restauracji, przystosowany do sprawnej obsługi dużego wolumenu klientów, doskonale wpisuje się w dynamiczne tempo funkcjonowania nowoczesnego lotniska” – wymienia Aleksander Bortnik, dyrektor operacyjny Travel w Lagardère Travel Retail w Polsce.

Lagardère Travel Retail w Polsce zarządza wszystkimi restauracjami McDonald’s na Lotnisku Chopina, działając w oparciu o umowę franczyzową podpisaną w 2014 r. Na bazie odrębnej umowy z 2017 r. spółka prowadzi również lokal na lotnisku w Gdańsku.

„Otwarcie 5. już restauracji McDonald’s pod skrzydłami Lagardère Travel Retail w Polsce to wiadomość, która zdecydowanie cieszy. Dzięki tej premierze udało nam się z jednej strony wzmocnić współpracę z jedną najważniejszych partnerskich marek w naszym portfolio, a z drugiej naszą pozycję jako operatora, który skutecznie odpowiada na potrzeby współczesnego pasażera” – podsumowuje Maciej Gajkowski, dyrektor zarządzający Foodservice w Lagardère Travel Retail.

Nowy McDonald’s jest 598. lokalem pod złotymi łukami w Polsce. Ma 28 miejsc siedzących i powierzchnię 45 mkw. Wystrój restauracji jest standardowy, z kioskami samoobsługowymi, a w menu znalazły się topy sprzedażowe z lokalu w strefie Schengen.

McDonald’s to nie jedyna partnerska marka w portfolio Lagardère Travel Retail w Polsce. W ramach masterfranczyzy spółka zarządza m.in. wszystkimi kawiarniami Costa Coffee w kraju, prowadzi też wybrane restauracje Salad Story, lokale Johnny Rockets na Lotnisku Chopina oraz sieć PAUL, w tym pierwszy i niedawno otwarty lokal poza strefą travel retail. Istotną rolę w szerokim, bo liczącym aż 40 brandów portfolio spółki, odgrywają również marki premium, takie jak Victoria’s Secret, oraz koncepty autorskie tworzone lokalnie przez polski zespół – m.in. Inmedio, So Coffee, Lokal +48, Bistro Okienko czy Prosecco Bar.

Lagardère Travel Retail jest obecny na 42 rynkach

Lagardère Travel Retail to globalny lider branży travel retail, który w ramach linii Travel Essentials, Duty Free & Fashion oraz Dining zarządza siecią ponad 5 tys. sklepów działających na lotniskach, dworcach kolejowych i w innych przestrzeniach koncesjonowanych w 42 krajach i regionach. W 2024 r. sprzedaż Grupy (100%) wyniosła 7,6 mld euro. W Polsce Lagardère Travel Retail działa od 1997 r. – do 2015 r. jako HDS Polska – i rozwija się także w lokalizacjach typowo handlowych (centra, ulice, parki handlowe itd.).

W sumie Lagardère Travel Retail w Polsce zarządza siecią ok. 1000 różnorodnych punktów sprzedaży pod 40 markami takimi jak Inmedio, So Coffee, Relay, Aelia Duty Free, 1Minute Smacznego!, Costa Coffee i inne. Szeroka oferta kreatywnych, szytych na miarę konceptów handlowych wynika wprost z misji firmy, która opiera się na elastycznym odpowiadaniu na potrzeby partnerów biznesowych i ich klientów. Lagardère Travel Retail realizuje tę misję w sposób zrównoważony. W 2019 r. spółka przyjęła globalną strategię PEPS (Planet, Ethics, People, Social), w ramach której zobowiązała się m.in. do promowania lokalnych i odpowiedzialnych produktów, redukcji odpadów oraz osiągnięcia zerowej emisji netto gazów cieplarnianych przed 2050 r.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz