Jerzy Tymofiejew, Rex Concepts: planujemy w Polsce ponad 200 restauracji Popeyes

Popeyes od momentu wejścia do Polski stale rośnie otwierając kolejne restauracje w różnych częściach kraju, rozwijając ofertę limitowanych smaków i wprowadzając usługę dostawy. W 2025 marka osiągnęła najszybsze tempo ekspansji od swojego debiutu i jak zapewnia, to jeszcze nie koniec. Ten rok zamknie 30 lokalizacjami, a w kolejnym poszerzy portfolio o nowy format In-line street i umocni swoją pozycję w największych aglomeracjach. Do 2031 roku Popeyes chce mieć 200 restauracji w Polsce.

Rok 2025 okazał się dla Popeyes okresem intensywnej ekspansji oraz realizacji kluczowych decyzji strategicznych. Do połowy listopada sieć uruchomiła 14. nowych restauracji, a w najbliższym czasie planuje otworzyć kolejnych sześć. Marka pojawi się po raz pierwszy w Gorzowie Wielkopolskim (Drive Thru), Opolu (Solaris), Rzeszowie (Millenium Hall) i Długołęce (Drive Thru), a także wzmocni obecność w największych miastach poprzez nowe lokalizacje w Galerii Krakowskiej oraz warszawskiej Galerii Wileńskiej. Tym samym na koniec 2025 roku liczba działających restauracji Popeyes przekroczy 30. Marka podkreśla, że nie planuje wejścia w model franczyzowy i cały czas pozostaje wierna strategii rozwoju opartej na modelu własnym, który pozwala utrzymać pełną kontrolę nad jakością produktów, procesami operacyjnymi i doświadczeniem gości, a także elastycznie zarządzać tempem ekspansji.

„To zdecydowanie rekordowy rok w historii rozwoju Popeyes w Polsce. Skala ekspansji pokazała nam, jak sprawnie działają wszystkie elementy organizacji. Zainteresowanie klientów w wielu miastach przewyższyło nasze oczekiwania, a nowe lokalizacje bardzo szybko budują bazę stałych gości. Ten rok potwierdził, że jesteśmy gotowi na kolejny etap rozwoju – wzmocniliśmy fundamenty operacyjne, a jednocześnie przygotowaliśmy markę na kolejne kroki milowe” – mówi Jerzy Tymofiejew, CEO Rex Concepts CEE.

„Jednocześnie już dziś zdecydowanie możemy powiedzieć, że na ten moment nie planujemy rozwoju modelu franczyzowego dla Popeyes. Decyzja ta pozostaje kluczowym elementem naszej aktualnej strategii, budujemy portfolio restauracji spójne operacyjnie i konsekwentne jakościowo we wszystkich miastach” – dodaje.

Choć nadal mocnym elementem strategii ekspansji będą lokale typu Drive-Thru i obecność w większych miastach, w których marki dotąd nie ma, to nowością w strategii na przyszły rok będzie wprowadzenie nowego formatu In-line street – lokali umieszczonych przy głównych ulicach dużych miast.

„To naturalne uzupełnienie obecnego portfela, opartego dotąd na restauracjach w galeriach handlowych oraz lokalizacjach typu Drive-Thru. Chcemy jeszcze lepiej wykorzystać potencjał wysokiego ruchu pieszego w centrach aglomeracji oraz dotrzeć do nowych grup gości, szczególnie w miejscach o dużej konkurencji gastronomicznej i wysokiej dynamice odwiedzalności. Wprowadzenie tego formatu wpisuje się w długoterminową strategię budowania skalowalnej, zdywersyfikowanej sieci, zdolnej do obsługi rosnącego popytu oraz dalszego zwiększania udziału Popeyes w rynku| – wyjaśnia Tymofiejew.

Popeyes odnotowuje również rosnące znaczenie kanału delivery, który wzmocnił sprzedaż i był istotnym elementem rozwoju marki w bieżącym roku. Sieć będzie nadal inwestowała w jego dalszą rozbudowę w kolejnych miesiącach. Firma współpracuje dziś z wiodącymi dostawcami, jednocześnie rozwijając własne narzędzia cyfrowe.

Ekspansja i umacnianie marki Popeyes napędzają także rozwój lokalnych rynków i tworzą nowe miejsca pracy. Tylko w tym roku w Polsce sieć zatrudnia prawie 1000 pracowników, a do końca roku stworzy jeszcze setki nowych stanowisk.

Popeyes wciąż widzi dużą przestrzeń do dalszego rozwoju segmentu QSR (Quick Service Restaurant) w naszym kraju, zwłaszcza dla marek o wyrazistej propozycji wartości i spójnym standardzie jakości. Sieć wykorzystuje te warunki i dzięki własnemu modelowi inwestycyjnemu, konsekwentnej strategii ekspansji oraz rosnącej bazie lojalnych klientów, zapowiada dalszy rozwój w Polsce.

„W perspektywie długoterminowej planujemy w Polsce ponad 200 restauracji Popeyes i tyle samo restauracji Burger King, czyli łącznie ponad 400 lokali obu marek – komentuje Jerzy Tymofiejew.

Popeyes®, obecny na rynku od 1972 roku, zasłynął na całym świecie dzięki wyjątkowej recepturze marynowania kurczaka przez 12 godzin w mieszance inspirowanej Luizjaną oraz chrupiącej panierce. Za rozwój marki Popeyes w Europie Środkowo-Wschodniej odpowiada firma Rex Concepts. Rex Concepts nieustannie rozwija segment QSR (Quick Service Restaurant) w Polsce, Czechach i Rumunii. Obecnie firma zatrudnia ponad 2,5 tys. pracowników w regionie, konsekwentnie budując pozycję lidera jako masterfranczyzobiorca Popeyes i Burger King w tych krajach.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz