W okresie pierwszych dziesięciu miesięcy 2025 r. grupa gastronomiczna Mex Polska uruchomiła siedem nowych lokali, przekraczając tegoroczny plan otwarć przewidziany w strategii rozwoju na lata 2024–2028.
Rada Nadzorcza spółki Mex Polska podjęła uchwałę o przyjęciu polityki dywidendowej. Zgodnie z nią, Zarząd, po uzyskaniu zgody Rady Nadzorczej, będzie corocznie wnioskować do Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia o wypłatę dywidendy w wysokości nie mniejszej niż 30% zysku netto za dany rok obrotowy.
„Przyjęcie polityki dywidendowej to wyraz naszej dojrzałości biznesowej oraz zaufania do solidnych fundamentów Mex Polska S.A. Chcemy budować przewidywalną i długoterminową wartość dla akcjonariuszy, jednocześnie utrzymując elastyczność finansową pozwalającą na dalszy rozwój Grupy”. – powiedział Paweł Kowalewski, prezes zarządu Mex Polska S.A.
Spółka od lat regularnie przeznaczała część zysku na wypłatę dywidendy dla akcjonariuszy. Wprowadzenie formalnej polityki dywidendowej gwarantuje większą przewidywalność i transparentność w zakresie przyszłych wypłat oraz daje inwestorom jasny sygnał o stabilności finansowej i długoterminowej strategii spółki.
Zgodnie z przyjętą polityką, Zarząd, po uzyskaniu zgody Rady Nadzorczej, będzie corocznie wnioskować do Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia o wypłatę dywidendy w wysokości nie mniejszej niż 30% zysku netto za dany rok obrotowy. Nowe zasady będą obowiązywać począwszy od rekomendacji dotyczącej podziału zysku za rok 2025.
Wprowadzenie formalnej polityki dywidendowej ma na celu zwiększenie transparentności wobec inwestorów oraz zapewnienie przewidywalności w zakresie przyszłych wypłat. Jednocześnie spółka zastrzega, że w przypadku wystąpienia nadzwyczajnych okoliczności powodujących istotne trudności ekonomiczno-finansowe, Zarząd przeprowadzi szczegółową analizę wszystkich istotnych aspektów i podejmie decyzję dotyczącą odpowiednich wysokości wypłat.
III kw. na fali wzrostu
Grupa Mex Polska S.A. szacuje, że po trzech kwartałach 2025 r. skonsolidowane przychody Grupy przekroczą 93,3 mln zł. Pozwoli to na utrzymanie dwucyfrowego wzrostu na poziomie 17,2 proc. rdr. Wynik ten jest postrzegany przez Zarząd jako satysfakcjonujący, zważywszy na trudne warunki pogodowe wiosną oraz koszty związane z intensywną ekspansją krajową.
Największy udział w przychodach generuje segment bistro, ale nie bez znaczenia są również przychody z zamówień realizowanych w oparciu o współpracę z Glovo.
W okresie pierwszych dziesięciu miesięcy 2025 r. grupa gastronomiczna uruchomiła siedem nowych lokali, przekraczając tegoroczny plan otwarć przewidziany w strategii rozwoju na lata 2024–2028. Wśród nowych lokalizacji znalazły się m.in.: restauracja The Mexican we Wrocławiu, koncepty PIZZANOVA i Prosty Temat w Krakowie, dwie nowe Pijalnie Wódki i Piwa oraz Barrio Latino. Zgodnie z założeniami strategicznymi, Mex Polska planuje utrzymać to tempo rozwoju na poziomie co najmniej sześciu nowych otwarć rocznie.
Mex Polska zarządza 60 lokalami gastronomicznymi
W skład Grupy Kapitałowej Mex Polska wchodzi kilkadziesiąt spółek powiązanych organizacyjnie i kapitałowo. Grupa zarządza 60 lokalami gastronomicznymi. Od 2012 roku spółka Mex Polska S.A. jest notowana na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie.