Globalworth: Hala Koszyki trzykrotnie z tytułem Superbrands

Hala Koszyki po raz trzeci z rzędu została uhonorowana godłem Superbrands, przyznawanym markom o najsilniejszej pozycji rynkowej. Food hall, którego właścicielem i zarządcą jest Globalworth, został nagrodzony na podstawie opinii konsumentów oraz rekomendacji Rady Marek Superbrands.

Znalezienie się w gronie laureatów Superbrands ma szczególną wagę dla nagrodzonych nim marek, ponieważ o przyznaniu tytułu decydują konsumenci w największym niezależnym badaniu marek w Polsce, a kluczowym kryterium jest rekomendowanie marki jako wyraz potwierdzenie wysokiej rozpoznawalności, konsekwentnie budowanej tożsamości oraz zaufania gości do marki. Hala Koszyki dokonała tego już trzykrotnie.

„Dziękujemy naszym klientom i Radzie Marek za to wyjątkowe wyróżnienie! Do trzech razy sztuka… Otrzymujemy tę nagrodę w szczególnym dla nas roku, który był pełen współpracy zespołowej; wspólnego tworzenia i zaangażowania ze strony naszych gości i restauratorów. Razem budujemy markę miejsca, która łączy historię z nowoczesnością, kulturę z kulinariami, emocje z doświadczeniem. Uhonorowanie tytułem Superbrands 2025 jest dla nas wyrazem uznania klientów i potwierdzeniem, że Koszyki zostają w pamięci… i wracają w planach na jutro” – mówi Iwona Walendzik, Marketing & Communications Director, Globalworth Poland.

Dalsza ewolucja

Hala Koszyki, która w 2026 roku będzie świętować jubileusz dziesięciolecia działalności food hallu, w mijającym roku konsekwentnie wprowadziła kolejne udogodnienia i nowości, które wzmacniają jej charakter jako otwartej, miejskiej przestrzeni społecznej. Zarówno Rada Marek jak i goście Koszyków docenili stałą ewolucję marki, jej autentyczność i kreowanie miejskiej kultury spotkań.

„Trzeci z rzędu tytuł Superbrands odbieramy jako jasny sygnał, że długofalowa strategia Koszyków służy gościom i najemcom. Inwestujemy w ewolucję miejsca, a inwestycje te łączą dbałość o dziedzictwo – jak renowacja historycznej fasady – z funkcjonalnością: rozbudowaną antresolą i dodatkowymi schodami, usprawniającymi komunikację między poziomami 0 i +1. Dzięki tym zmianom Koszyki pozostają pięknym, ale i funkcjonalnym, przyjaznym dla gości domem warszawskiej gastronomii i kultury” – mówi Anna Korwin‑Kulesza, Head of Asset Management & Leasing, Globalworth Poland.

Kulturalnie i kulinarnie

Aktywność Hali Koszyki w 2025 roku charakteryzowały konsekwentnie zaskoczenia gastronomiczne i uczty kulturalne, wyznaczające rytm i kalendarz food hallu. Nowe odsłony i premiery spięte zostały klamrą „Nowa Karta Warszawy”.

W ramach tych działań powstało sezonowe food hallowe menu Nowa Karta Warszawy, promujące kulinarne tradycje Warszawy we współczesnym wydaniu, opracowane przez wszystkich szefów kuchni kultowych Koszykowych lokali. Zaproszeni zostali także goście: zwycięskie dania z konkursu, którego gospodarzem został Mateusz Gessler, trafiły do profesjonalnej karty dań i były serwowane obok reinterpretacji warszawskich smaków przygotowanych przez szefów, włączając warszawiaków w promocję lokalnych smaków i dzielenia się ich pamięcią rodzinnych stołów.

Program kulturalny i muzyczny Koszyków został w mijającym roku widocznie wzmocniony, zwłaszcza poprzez partnerstwa czasowe, m.in. Przestrzeń Kibica podczas Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina we współpracy z NIFC, cykle muzyczne w kooperacji z artystami, np. z Kubą Więckiem, a także muzyczne pop-upy gwiazd i występy młodych utalentowanych wykonawców.

Komercjalizacja z dbałością o szczegół

„Koszyki to pierwsza w Polsce food halla i miejsce, które wyznacza trendy miejskie. Szczycimy się praktyką opracowywania restauracji specjalnie do tej przestrzeni i w ścisłej współpracy z najemcami. W ostatnich miesiącach pracujemy nad poszerzeniem oferty o silny komponent rozrywkowy, wzmacniamy obecność oryginalnych konceptów świata gastronomii i charyzmatycznych osobowości oraz pielęgnujemy lokalną społeczność. Promujemy warszawskie korzenie kulinarne Koszyków w nowoczesnym wydaniu – autentycznie i z charakterem. Uhonorowanie naszej marki w edycji Superbrands „Heritage and the Future” ma dla nas szczególną wartość. Pielęgnowanie dziedzictwa i wyznaczanie trendów to fundamenty Hali Koszyki” – tłumaczy Weronika Maria Kuna, MRICS, Asset Management & Leasing Manager, Globalworth Poland.

Efektem tej strategii jest przekształcenie części powierzchni handlowych w nową strefę restauracyjną, której wizytówką został BRUT, autorski koncept Tomasza Czudowskiego i Katarzyny Błońskiej, odsłaniając przed klientami niedostępne historyczne patio. Do grona konceptów dołączył także BAJS – restauracja inspirowana kuchnią polską i dolnośląską. Równolegle odświeżone zostały lubiane marki: Sobremesa w formacie foodhall–tapas bar na wynos, The FRY oraz Atom Burgers & Deli. W historycznych murach bramy wejściowej otworzył się także Bar Ragazzi, który odsłonił publiczności niezwykłe wnętrza zabytkowego lokalu. Wszystko to wpisuje się w motto „Heritage and the Future”.

Uhonorowanie Hali Koszyki trzykrotnie tytułem Superbrands stanowi dla marki i dla znanego wśród warszawiaków adresu wspaniałe wejście w cynowy jubileusz.

Superbrands to międzynarodowy program wyróżniający najsilniej postrzegane marki – działa od 19 lat w Polsce i ponad 28 lat na świecie, obejmując ok. 90 krajów. Tytuł przyznawany jest na podstawie opinii konsumentów w największym niezależnym badaniu w Polsce (ARC Rynek i Opinia), a kluczowym kryterium jest rekomendacja marki. W 2025 roku, podobnie jak w 2023 i 2024, w gronie laureatów znalazła się Hala Koszyki.

W portfelu Globalworth

Hala Koszyki została wzniesiona ponad 100 lat temu przy ulicy Koszykowej w Warszawie na terenie ówczesnego folwarku Koszyki. Zaprojektowana w secesyjnym stylu przez architekta Juliusza Dzierżanowskiego, dopiero jesienią 2016 roku wróciła na mapę miasta jako wyjątkowy punkt towarzyski i kulinarny, gdzie można zjeść w kilkunastu restauracjach i barach lub kupić produkty spożywcze do domu. Kompleks obejmuje 16 000 mkw. powierzchni biurowej i 6 500 mkw. powierzchni handlowej.

Właścicielem i zarządcą Hali Koszyki jest Globalworth

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz