Dariusz Miłek, CCC: 2025 rok będzie rekordowy pod względem rozwoju sieci sprzedaży

Grupa CCC w Q3 2025 (sierpień’25 – październik’25) odnotowała historycznie najwyższy poziom przychodów w pojedynczym kwartale (blisko 3 mld PLN), przy dynamice sprzedaży na poziomie 7%. Q3 2025 był dla Grupy CCC czasem przyspieszenia rozwoju powierzchni handlowej – jej dynamika na koniec kwartału wyniosła +21% rdr.

Przychody Grupy CCC w Q3’25 wzrosły o 7% rdr i wyniosły blisko 3 mld PLN, w niesprzyjającym otoczeniu biznesowym, m.in. pomimo niekorzystnej pogody. Każda z linii biznesowych zanotowała lepszą rdr sprzedaż – HalfPrice o 24%, w CCC wzrost wyniósł 9%, a w Grupie Modivo 1%.

„Trzeci kwartał miał dla nas niejednolity obraz pod względem wynikowym. Niskie dynamiki sprzedaży zanotowaliśmy we wrześniu, który był wyjątkowo ciepłym miesiącem, a dodatkowo nasiliły się wówczas niepokoje społeczne związane z sytuacją geopolityczną. Z drugiej strony, bardzo dobrze wypadł okres Back To School, kiedy zarówno szyld CCC, jak i HalfPrice generowały dwucyfrowe dynamiki sprzedaży LFL. Najlepszym miesiącem kwartału był z kolei październik, który był lepszy rok do roku pod każdym względem – sprzedaży, marży brutto i rentowności. To dla nas najlepszy dowód na to, że w obiektywnych warunkach biznesowych model Grupy pokazuje swoją siłę” – powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.

W Q3’25 nastąpiło przyspieszenie tempa rozwoju sieci sprzedaży stacjonarnej Grupy CCC, głównie za sprawą przyrostu powierzchni szyldu HalfPrice – jej dynamika sięgnęła poziomu 50% rdr. W minionym kwartale łączny przyrost powierzchni sieci własnej i franczyzowej wyniósł 85 tys. mkw. (wobec 110 tys. mkw. w pierwszym półroczu), z czego blisko połowa otwarć przypadła na ostatni miesiąc – październik. W ostatnim kwartale roku Grupa planuje otwarcie dodatkowo ok. 125 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej.

„Rok 2025 będzie rekordowy dla Grupy CCC pod względem rozwoju sieci sprzedaży. Zdecydowanie przebijemy nasz pierwotny cel otwarcia 200/250 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej – na koniec roku będzie to o ok. 320 tys. mkw. powierzchni pracującej więcej niż w roku ubiegłym. Tym samym, nasze kanały sprzedaży detalicznej urosną o 38% rdr. Rozwijamy się szybciej niż planowaliśmy, bo mamy dostęp do atrakcyjnych powierzchni handlowych, wynajmowanych na bardzo dobrych warunkach. Tak wysokie tempo rozwoju wiąże się z wyższym poziomem kosztów, które traktujemy jako inwestycję w realizację długoterminowych celów strategicznych.

Otwarciu każdego sklepu towarzyszą koszty związane z jego uruchomieniem, m.in. koszt przygotowania sklepu do sprzedaży, koszt personelu i jego szkolenia, koszt przygotowania towaru i jego alokacji. Są to wydatki ponoszone zanim sklep zacznie generować przychody. W przyszłym roku wszystkie sklepy otwarte w 2025 r. będą już w pełni kontrybuowały do obrotów Grupy” – komentuje Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.

W trzecim kwartale marża brutto Grupy CCC wyniosła 47%. Pomimo bardzo dynamicznego rozwoju biznesu, koszty Grupy rosną w tempie wolniejszym (9%) od tempa wzrostu powierzchni handlowej (21%). Na uwagę zasługuje Grupa Modivo, która zanotowała poziom kosztów niższy rdr o 9%, przy wskaźniku kosztów niższym o 4 p.p. rdr.

„Konsekwentnie realizujemy nasze cele w zakresie rozwoju oferty produktowej. Zgodnie z założeniami rośnie udział marek licencyjnych w szyldzie CCC, dzięki czemu jego marża brutto na działalności podstawowej rośnie o prawie 1 p.p. rdr do poziomu 62%. Jesteśmy bardzo zadowoleni z obecności marek licencyjnych w portfolio Grupy i wyników, które generują. Od przyszłego roku marki licencyjne będą dostępne na szerszą skalę także w pozostałych liniach biznesowych Grupy, w szczególności za sprawą wprowadzenia do sprzedaży licencyjnych produktów odzieżowych oraz uruchomienia segmentacji produktowej. Oferta marek licencyjnych znacząco poprawi też rentowność sieci worldbox, dzięki której marża brutto tego formatu poprawi się o kilkanaście punktów procentowych w ujęciu rok do roku” – zauważa Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.

W Q3’25 Grupa CCC odnotowała wynik operacyjny na poziomie 221 mln PLN oraz wynik EBITDA w wysokości 405 mln PLN. W okresie ostatnich 12 miesięcy rentowność EBITDA Grupy CCC wyniosła 16% i wzrosła w ujęciu rok do roku o 2 p.p. W Q3’25 Grupa wypracowała zysk netto w kwocie 119 mln PLN.

„Wyniki tego kwartału, jak i całego roku są poniżej naszych oczekiwań. Przez większość roku prowadziliśmy działalność w wymagającym otoczeniu biznesowym. Dodatkowo, przyspieszyliśmy inwestycje pozwalające nam na realizację długoterminowych celów strategicznych, które były krótkoterminowym obciążeniem dla wyników. Zdecydowanie podtrzymujemy jednak nasze cele strategiczne. Po 2025 roku jesteśmy znacznie lepiej przygotowani do ich realizacji. Niezmiennie wierzymy w nasz model biznesowy i jego skuteczność” – zapewnia Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC. O potencjale tego modelu świadczą chociażby ostatnie dni – kiedy w optymalnych warunkach biznesowych sprzedaż LFL Grupy rośnie w mocnym dwucyfrowym tempie, a wszystkie kanały sprzedaży poprawiają poziom marży brutto – dodaje.

Grupa CCC ma w portfolio 6 marek

Grupa CCC jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia i odzieży. Działa na 23 rynkach, rozwijając unikatowy, omnichannelowy model biznesowy, który łączy ok. 1200 sklepów oraz silny e-commerce. Grupa obejmuje szerokie portfolio formatów sprzedażowych, w tym: CCC, HalfPrice, eobuwie, MODIVO, worldbox i Boardriders. Grupa CCC oferuje unikatowy klub lojalnościowy MODIVOclub obejmujący wszystkie szyldy.

CCC S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2004 roku i wchodzi w skład prestiżowego indeksu giełdowego WIG20. 

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz