Intersport: przygotowujemy się na powrót do normalności

Rok 2021 zaczyna się źle z powodu lockdownu sklepów do 17 stycznia, ale mamy nadzieję, że to koniec złych informacji. Przygotowujemy się na powrót do normalności. Planujemy stopniowe zwiększanie sprzedaży od wiosny, aby najpóźniej jesienią powrócić do zakładanych planów biznesowych – informuje zarząd sieci Intersport.

W III kwartale roku obrotowego 2020/2021 spółka Intersport odnotowała łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 40.114 tys. zł, czyli o 25,8 proc. niższe rok do roku (było: 54.045 tys. zł) oraz wzrost o 100,3 proc. dynamiki obrotów eCommerce stanowiącego 26,2 proc. ogólnej sprzedaży detalicznej.

W okresie od 1 października do 31 grudnia 2020 r. sieć Intersport Polska wypracowała:

– łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 40.114 tys. zł, czyli o 25,8 proc. niższe w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 54.045 tys. zł);
– w ujęciu LFL (tj. na bazie porównywalnych sklepów) obroty netto były niższe o 60,2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku – głównie ze względu na spadek traffiku o 63 proc. r/r;
– wzrost o 100,3 proc. dynamiki obrotów za pośrednictwem kanału eCommerce, który stanowił 26,2 proc. udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej.

W III kwartale roku obrotowego 2020/2021 ze względu na rozprzestrzenianie się pandemii COVID-19 wprowadzono w Polsce szereg ograniczeń, które negatywnie wpłynęły na działalność spółki.

Intersport w centrach handlowych

Sklepy stacjonarne Intersport zlokalizowane w galeriach handlowych – stanowiące 97 proc. powierzchni handlowej spółki – były zamknięte w okresie od 7 do 27 listopada 2020 r. oraz od 28 grudnia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r. Sieć prowadziła w tym czasie sprzedaż eCommerce oraz sprzedaż hurtową za pośrednictwem magazynu głównego. Główne wzrosty sprzedaży odnotowano w kategoriach: rowery i rolki, zaś największe spadki w kategorii: narciarstwo, pływanie.

W III kwartale roku obrotowego 2020/2021 popyt na oferowane przez spółkę artykuły sportowe zmalał za sprawą wprowadzonych dodatkowych ograniczeń uprawiania popularnej w Polsce rekreacji ruchowej m.in. zamknięte baseny i kluby fitness oraz zakaz uprawiania narciarstwa (zamknięte stoki narciarskie, wyciągi i bazy noclegowe).

Narastająco w okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia 2020 r. spółka osiągnęła łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 122.027 tys. zł, czyli o 23,5 proc. niższe w stosunku do analogicznego okresu (było: 159.529 tys. zł). Dynamika sprzedaży za pośrednictwem kanału eCommerce wzrosła w tym okresie o 88,4 proc. i stanowiła 17,1 proc. udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej.

Newsletter

Codzienny newsletter profesjonalistów rynku centrów handlowych