Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Kaufland podsumowuje 2020 rok: 12 nowych sklepów i 10 zmodernizowanych

Zależy nam na nieustannym rozwoju naszej sieci, dlatego ciągle obserwujemy rynek i dokładnie analizujemy pojawiające się możliwości. W 2020 roku otworzyliśmy kilkanaście nowych obiektów, a część dotychczasowych sklepów przeszła gruntowne modernizacje. W 2021 roku nadal będziemy prowadzić działania ekspansyjne oraz wprowadzać nowoczesne rozwiązania dla naszych klientów – mówi Gunnar Günther, prezes zarządu Kaufland Polska.

2020 rok był dla sieci Kaufland czasem dynamicznych zmian, którym w obliczu pandemii koronawirusa przyświecała przede wszystkim troska o bezpieczeństwo pracowników oraz klientów. Pomimo wymagających okoliczności detalista zadbał o nieprzerwany i bezpieczny dostęp do produktów spożywczych, otworzył 12 sklepów, zmodernizował wiele marketów oraz wprowadził szereg usług m.in. z obszaru e-commerce. Poza tym Kaufland jako pracodawca największy nacisk położył na zachowanie poczucia bezpieczeństwa swoich pracowników.

– Zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników oraz klientów zawsze było dla nas najważniejsze, jednak w trakcie pandemii nabrało szczególnego znaczenia. Aby zapewnić odpowiednią ochronę, wszystkie nasze placówki wyposażyliśmy m.in. w stacje do dezynfekcji rąk, przegrody przy każdym stanowisku kasowym, jak również zintensyfikowaliśmy regularne działania dotyczące czystości. Chcąc potwierdzić przestrzeganie najwyższych standardów, zleciliśmy również niezależnej jednostce akredytującej sprawdzenie stanu bezpieczeństwa wszystkich naszych placówek. Kontrola została przeprowadzona w całej firmie − 225 marketach, 3 centrach dystrybucyjnych oraz centrali we Wrocławiu. Każdy sprawdzony obiekt otrzymał znak TÜV Rheinland potwierdzający przestrzeganie rygorystycznych norm w zakresie bezpieczeństwa, czystości i higieny. Z myślą o komforcie naszych klientów wydłużyliśmy także godziny otwarcia sklepów, a szesnaście marketów otworzyliśmy całodobowo. Ponadto w okresie wakacyjnym w nadmorskich kurortach nasza firma udostępniła turystom specjalne stacje do dezynfekcji rąk. Nie były to jednak jedyne działania – mówi Gunnar Günther, prezes zarządu Kaufland Polska.

R E K L A M A

Nowe usługi w sieci Kaufland

W minionym roku zaszły istotne zmiany nawyków konsumenckich. Klienci robili zakupy rzadziej, jednak były one większe. Na znaczeniu wyraźnie przybrały cyfrowe kanały sprzedaży. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, w maju 2020 r. sieć Kaufland uruchomiła usługę click & collect. Do dyspozycji klientów została oddana specjalna aplikacja, a także strona internetowa, umożliwiające złożenie rezerwacji i odebranie zakupów w marketach Kaufland. Usługa ta, dostępna obecnie w 70 sklepach, będzie systematycznie rozszerzana na kolejne lokalizacje. We wrześniu natomiast Kaufland nawiązał współpracę z firmą Everli. Dzięki temu mieszkańcy 26 miast mogą dziś zrobić zakupy bez konieczności wychodzenia z domu.

– Umożliwienie naszym klientom robienia zakupów online było dla nas jedną ze strategicznych kwestii w 2020 roku. Uruchomione przez nas usługi cieszą się ogromną popularnością, co utwierdza nas w przekonaniu o dobrze obranym kierunku rozwoju. W nowym roku będziemy nadal poszukiwać dalszych możliwości w tym zakresie – dodaje Gunnar Günther, prezes zarządu Kaufland Polska.

Dla klientów na znaczeniu zyskała także możliwość załatwienia wielu spraw w jednym miejscu. Dlatego firma zdecydowała się na rozszerzenie usługi DHL Parcel, dzięki czemu klienci sieci mogą dziś nadawać i odbierać przesyłki kurierskie w ponad 130 marketach Kaufland. Kolejną nowością wprowadzoną przez Kaufland w minionym roku jest usługa Payback GO, dostępna w aplikacji mobilnej Payback. Dzięki niej aplikacja dostosowuje interfejs użytkownika do marketu, w którym znajduje się klient, a na ekranie urządzenia mobilnego pojawia się wówczas pełna lista obowiązujących danego dnia promocji.

W 2020 roku, aby ułatwić regionalnym dostawcom podjęcie współpracy, została uruchomiona także specjalna internetowa platforma „Regionalny Kaufland”. Ponadto sieć intensywnie pracowała nad asortymentem regionalnym i przeprowadziła również kampanię internetową na temat lokalności. Znacząco rozbudowana została również marka Kaufland K-Stąd takie dobre!

– Od lat podstawę funkcjonowania sieci Kaufland w Polsce stanowią producenci krajowi i regionalni. Niestety pandemia miała duży wpływ na ich funkcjonowanie, dlatego postanowiliśmy znacząco ułatwić miejscowym przedsiębiorcom wszelkie procesy zachodzące pomiędzy naszymi firmami. Również współpraca z lokalnymi dostawcami stała się bardzo ważnym aspektem dla naszych klientów, którzy coraz chętniej kupują produkty regionalne. Od początku ubiegłego roku z uwagą obserwujemy ten trend i wciąż rozszerzamy ofertę w tym zakresie. Obecnie obejmuje ona produkty pochodzące od ponad 400 regionalnych dostawców – podkreśla Gunnar Günther, prezes zarządu Kaufland Polska.

Rozwój sieci Kaufland w Polsce

Silna ekspansja to, jak podkreśla zarząd sieci, jeden z kluczowych elementów strategii sieci Kaufland, realizowanej także w 2020 roku. Firma nieustannie bada polski rynek i szuka dalszych możliwości rozwoju. W ubiegłym roku na mapie Polski pojawiło się 12 nowych sklepów należących do sieci, z czego 7 przejętych po Tesco. Dzięki temu w Polsce działa już 225 marketów Kaufland. Sieć w ostatnim roku przeprowadziła także modernizacje 10 placówek. We wszystkich odnowionych marketach przede wszystkim pojawiły się m.in. kasy samoobsługowe, nowoczesne terminale i ekrany informacyjne oraz nowe oznaczenia grup towarowych. Wyremontowano poza tym toalety dla klientów, pomieszczenia socjalne dla pracowników oraz strefę najemców. Modernizacji zostały poddane również boksy kasowe, lady oraz oświetlenie. W wybranych obiektach pojawiły się także specjalne punkty piekarniczo-kawiarniane oraz strefy „Świadomego żywienia”.

– Zależy nam na nieustannym rozwoju naszej sieci, dlatego ciągle obserwujemy rynek i dokładnie analizujemy pojawiające się możliwości. W 2020 roku otworzyliśmy kilkanaście nowych obiektów, a część dotychczasowych sklepów przeszła gruntowne modernizacje. W 2021 roku nadal będziemy prowadzić działania ekspansyjne oraz wprowadzać nowoczesne rozwiązania dla naszych klientów – podsumowuje Gunnar Günther, prezes zarządu Kaufland Polska.

W 2020 roku Kaufland rozwijał także asortyment marek własnych. W asortymencie marek K-Bio, K-Take It Veggie, K-Favourites, K-Classic czy K-Stąd Takie Dobre! znajduje się już ponad 3500 produktów. W 2021 roku sieć będzie dalej rozszerzała ofertę marek własnych.