Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

[WYWIAD] Wiktor Pyrzyk, Plantwear: planujemy uruchomić nawet 50 punktów stacjonarnych 

Docelowo może powstać ok. 30-50 stoisk marek Giftbay i Plantwear. Chcemy rozwijać ten projekt w modelu franczyzowym. Czekamy na finalne otwarcie galerii handlowych – mówi w rozmowie z redakcją retailnet.pl / SCF News Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.

Nie jest tajemnicą, że zdecydowana większość przychodów Państwa firmy generowana jest w kanale online. Obecnie posiadacie tylko dwu punkty stacjonarne. Czy macie plany, żeby rozwijać również tradycyjny kanał sprzedaży?

Faktycznie obecnie posiadamy tylko dwie wyspy handlowe, które są zlokalizowane w Galerii Kazimierz w Krakowie oraz Forum Gdańsk. Rozważamy jednak budowanie w przyszłości sieci punktów stacjonarnych dla naszych marek w oparciu o model franczyzowy.

Kiedy możemy spodziewać się pierwszych działań w tym kierunku?

Obecnie priorytetem jest dla nas umacnianie kanałów online. Niemniej jednak, bacznie obserwujemy sytuację na rynku oraz wyczekujemy finalnego – i permanentnego – otwarcia galerii handlowych.

Ile punktów stacjonarnych może powstać docelowo?

Tak jak mówiłem, chcemy rozwijać ten projekt w modelu franczyzowym. Docelowo może powstać ok. 30-50 stoisk marek Giftbay i Plantwear.

Czy podobnie jak ma to miejsce w przypadku dwóch pierwszych wysp handlowych będziecie koncentrować się na galeriach, czy rozważacie także inne lokalizacje, np. w parkach handlowych?

Na razie nie prowadzimy rozmów z parkami handlowymi. Mamy wrażenie, że najemcy parków handlowych sprzedają głównie produkty pierwszej potrzeby. W naszym portfolio nie posiadamy marek wpisujących się w te kryteria.

plantwear-wyspa
Wsypa handlowa Plantwear

Jak skomentuje Pan wyniki osiągnięte w ubiegłym, “pandemicznym” roku?  Narastająco, od stycznia do grudnia 2020 roku spółka Plantwear wypracowała około 10,5 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o prawie 17 proc. w porównaniu z 2019 rokiem.

Przychody osiągnięte zarówno w IV kwartale jak i w całym 2020 roku są zadawalające, biorąc pod uwagę realia, w jakich przyszło prowadzić nam biznes. Nie ukrywam, że z początkiem roku liczyliśmy na więcej, ale sytuacja związana z pandemią zweryfikowała nasze plany. Pozytywnym aspektem minionego roku jest zmiana nawyków konsumenckich i globalny wzrost popularności e-commerce, który powinien mieć bezpośrednie przełożenie na nasze wyniki w nadchodzącym roku.

Jak wyglądają plany rozwoju Plantwear jeśli chodzi o rynki zagraniczne? Czy są brane pod uwagę jakieś nowe kierunki?

Po Ukrainie i Rumunii w tym roku, planujemy premierę serwisów w języku niemieckim skierowane do klientów z Niemiec oraz Austrii. Zaczynamy ekspansję od serwisu Giftbay, z równoczesną premierą na Ebay oraz Amazon.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski