Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

[WYWIAD] Marek Rogala, Pascal Franchise: uruchamiamy nowy koncept gastronomiczny dostępny w 3 formatach

Podstawą naszego działania i czynnikiem gwarantującym wykonalność tego modelu biznesu jest efektywnie zaplanowany i zarządzany supply chain obejmujący zakupy, produkcję, logistykę, z którego korzystać będzie Partner.

Szczegóły strategii skalowania i działania w rynku przedstawimy 8 kwietnia na oficjalnej inauguracji działalności Pascal Franchise – mówi w rozmowie z redakcją retailnet.pl / SCF News Marek Rogala, CEO i założyciel Pascal Franchise oraz grupy kapitałowej Food & Friends Polska S.A., inwestora na rynku gastronomicznym.

Grupa kapitałowa Food & Friends Polska S.A. podpisała właśnie umowę inwestycyjną ze znanym kucharzem i celebrytą Pascalem Brodnickim. Co planujecie?

R E K L A M A

Marek Rogala: Umowa zakłada powołanie nowej spółki pod nazwą Pascal Franchise. Uruchamiamy całkiem nowy franczyzowy koncept gastronomiczny, który będzie dostępny w 3 formatach: Pascal Today czyli szybki takeaway, Pascal House – całodniowa restauracja codzienna i Pascal Box, czyli codzienne jedzenie w modelu subskrypcyjnym.

Jak się poznaliście? Kiedy narodził się pomysł na współpracę?

MR: Z Pascalem poznaliśmy się 10 lat temu przy okazji otwarcia naszej pierwszej restauracji w Warszawie. Jednak pomysł na współpracę i wspólny biznes z Pascalem narodził się w 2019 roku w rezultacie przyjęcia przez nas nowej inicjatywy strategicznej. W kolejnych miesiącach bardzo intensywnie pracowaliśmy nad założeniami, modelem i zakresem współpracy, a także strategią wspólnego przedsięwzięcia; rezultatem tej pracy było uzgodnienie i podpisanie termsheetu. Pascal jest nie tylko znanym kucharzem telewizyjnym, YouTuberem i autorem książek, ale także przedsiębiorcą z wieloletnim doświadczeniem i odpowiednim zapleczem doradczym i prawnym, dzięki czemu ten proces przebiegał bardzo profesjonalnie. Ostatecznie pod koniec 2020 roku podpisaliśmy umowę o współpracy, której początek przypada na 2021 rok.

tworcy-pascal-franchise
Marek Rogala, Pascal Brodnicki, Jan Rogala – twórcy Pascal Franchise

Jakie są podstawowe założenia Waszego planu?

MR: Podstawowym założeniem Pascal Franchise jest zapewnienie powszechnej dostępności convenient food, czyli wygodnego jedzenia na co dzień, dla jak największej liczby domów, dzięki możliwościom zdywersyfikowanej sieci dystrybucji.

Jakiego typu kuchnię chcecie promować?

MR: Pascal od lat promuje światową kuchnia domową, czyli comfort food z różnych zakątków świata. I ta filozofia jedzenia prostego, ale różnorodnego i interesującego, przyświecać będzie konceptowi Pascal Franchise. Chcemy pokazać, że nawet w zabieganym dniu, pomimo pośpiechu, warto jest celebrować jedzenie.

W jaki sposób będzie rozwijana sieć?

MR: Strategia wzrostu Pascal Franchise zakłada model franczyzowy. Będzie można dołączyć poprzez nowe otwarcie lub rebranding istniejącego lokalu.

Co zapewniacie potencjalnym partnerom biznesowy w ramach franczyzy?

MR: Szczegóły strategii skalowania i działania w rynku przedstawimy 11 marca na oficjalnej inauguracji działalności Pascal Franchise. Co jednak warto wiedzieć już teraz: Partnerzy, których zaprosimy do współpracy, stają się częścią dobrze przemyślanej i zorganizowanej organizacji. Przewidujemy głębokie wprowadzenie w naszą filozofię biznesu, a jest to świat oparty na wartościach i jasno określonym sensie istnienia organizacji.

Jak wygląda opracowany przez Was model współpracy?

MR: Podstawą naszego działania i czynnikiem gwarantującym wykonalność tego modelu biznesu jest efektywnie zaplanowany i zarządzany supply chain obejmujący zakupy, produkcję, logistykę, z którego korzystać będzie Partner. Posłuży mu też oparty na technologii model operacyjny, pozwalający sprawnie i skutecznie zarządzać biznesem i transferować wiedzę i doświadczenie.

Rozmawiała: Katarzyna Łabuz