Od 16 lutego, robiąc zakupy za pośrednictwem strony IKEA.pl oraz Aplikacji Mobilnej IKEA, jako miejsce dostarczenia towaru można wybrać Mobilny Punkt Odbioru Zamówień IKEA w Tychach. Samochód IKEA zatrzymuje się na parkingu sklepu E.Leclerc przy ul. Budowlanych. Razem z pozostałymi Punktami Odbioru Zamówień IKEA to już siódme tego typu miejsce na terenie województwa śląskiego, w którym można odebrać produkty IKEA zakupione online.
– Pandemia przyśpieszyła zmianę nawyków zakupowych, dlatego cały czas testujemy i wprowadzamy nowe możliwości, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów – mówi Monika Kosakiewicz-Komasara, kierownik ds. klienta biznesowego, lokalnego marketingu / zrównoważonego rozwoju IKEA w Katowicach.
Otwarcie Mobilnego Punktu Odbioru Zamówień IKEA w Tychach to dobra wiadomość nie tylko dla mieszkańców miasta, ale także dla klientów IKEA z powiatów mikołowskiego, pszczyńskiego, czy bieruńsko-lędzińskiego. Dobra, bo bliższa i szybsza, alternatywa dla zakupów w sklepie IKEA w Katowicach. Pierwsze zamówienia, które można składać od wtorku 16 lutego, zostaną dostarczone do klientów jeszcze w tym tygodniu.
– Koszt usługi „Zamów i odbierz”, którą wybiera się po dokonaniu transakcji, to 29 zł bez względu na wielkość zamówienia Nie ma także ograniczeń wagowych. Klient niezależnie od tego, czy kupi na przykład sam materac, czy kuchnię zapłaci za dostawę taką samą cenę – tłumaczy Monika Kosakiewicz-Komasara, kierownik ds. klienta biznesowego, lokalnego marketingu / zrównoważonego rozwoju IKEA w Katowicach.
Mobilny Punkt Odbioru Zamówień IKEA w Tychach jest wzorowanym na koncepcji IKEA Near You w Danii. Zlokalizowany jest na parkingu sklepu E.Leclerc. Działa on od poniedziałku do piątku w godz. od 16.00 do 19.00, a także w soboty i niedziele (handlowe) od 9.00 do 12.00. W województwie śląskim podobne Mobilne Punkty Odbioru Zamówień IKEA funkcjonują także w Rybniku oraz Tarnowskich Górach. Ponadto klienci mogą korzystać z Punktów Odbioru Zamówień IKEA w Katowicach, Gliwicach, Częstochowie oraz Bielsku-Białej.
PARTNER PORTALU
– Pandemia przyśpieszyła zmianę nawyków zakupowych, dlatego cały czas testujemy i wprowadzamy nowe możliwości, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Dzięki temu za pomocą kanałów online mogą oni nie tylko kupić produkty z naszego sklepu, ale także skorzystać z usługi zdalnego planowania i projektowania wnętrz. Nie wychodząc z domu, wspólnie z konsultantem IKEA, nasi klienci mogą na przykład zaplanować swoją wymarzoną szafę PAX lub kuchnię, a następnie odebrać w Mobilnym Punkcie Odbioru Zamówień IKEA. Przyświeca nam hasło „IKEA bliżej niż myślisz”, dlatego konsekwentnie kontynuujemy rozwój w kierunku wielokanałowości. Ważne jest dla nas, aby być wsparciem dla naszych klientów w dostosowywaniu mieszkań do nowych wyzwań. W ostatnim roku wszędzie i niemal dla wszystkich dom stał się centrum świata – mówi Monika Kosakiewicz-Komasara.
Polska to jeden z najszybciej rosnących rynków online w IKEA na świecie
Klienci IKEA coraz częściej korzystają z usług dostaw do domu, w tym coraz chętniej z usługi „Zamów i Odbierz”, dokonując zakupów na IKEA.pl. Udział sprzedaży online w całkowitej sprzedaży w roku finansowym 2020 (wrzesień 2019 – sierpień 2020) wzrósł dwukrotnie z 10 do 20 procent, natomiast liczba odwiedzin na stronie IKEA.pl wzrosła o 30 proc. do rekordowego poziomu 154 milionów. Polska to jeden z najszybciej rosnących rynków online w IKEA na świecie. Już teraz w całym kraju klienci mogą zamawiać produkty z asortymentu firmy do 60 Punktów Odbioru Zamówień IKEA (łącznie z Punktami Mobilnymi). Jesienią 2020 roku IKEA wprowadziła nową usługę „Dostawa do Paczkomatów”. Klienci kupujący produkty online mogą wybrać jeden z ponad 9 tysięcy – w tym 1370 w woj. śląskim – Paczkomatów InPost w całej Polsce, do których trafi zamówienie.
– Do Paczkomatów InPost klienci mogą zamawiać produkty, które mieszczą się w paczkach o maksymalnych wymiarach do 56/36/38 cm i o wadze do 24 kg. Podczas zakupów na stronie IKEA.pl lub przez Aplikację IKEA system sam oceni, czy wybrane produkty mogą zostać dostarczone do Paczkomatu InPost. Nowa metoda dostawy jest dostępna dla około 4000 artykułów z oferty dostępnej na IKEA.pl. Koszt usługi jest stały i wynosi 12 złotych – mówi Monika Kosakiewicz-Komasara, kierownik ds. klienta biznesowego, lokalnego marketingu / zrównoważonego rozwoju IKEA w Katowicach.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter