Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

Społem sięga po innowacyjny system do dezynfekcji sklepów

W sklepach „Społem” zainstalowano urządzenia do dezynfekcji powietrza oparte na technologii UV-C. Takie rozwiązanie podnosi bezpieczeństwo i komfort robienia zakupów.

Firma Signify po raz pierwszy w Polsce zastosował oprawy Philips UV-C do dezynfekcji powietrza w sklepach spożywczych sieci Powszechnej Spółdzielni Spożywców „Społem”. Od teraz pracownicy sklepów w Ozorkowie (woj. łódzkie) mogą się czuć bezpieczniej podczas wykonywania swoich codziennych obowiązków, a klienci mają lepszy komfort podczas robienia zakupów.

Dezynfekcja UV-C po raz pierwszy w sklepach „Społem”

Dezynfekcja UV-C to jedna z najskuteczniejszych metod dezaktywowania wirusów i drobnoustrojów, co w czasie panującej pandemii jest niezwykle ważne, w szczególności w miejscach, gdzie występuje duża rotacja ludzi. Dlatego też, aby zapewnić bezpieczeństwo pracownikom i klientom, Powszechna Spółdzielnia Spożywców „Społem” w Ozorkowie postawiła na dezynfekcję powietrza oraz powierzchni za pomocą urządzeń Philips UV-C.

– Zastosowanie urządzeń do dezynfekcji Philips UV-C ogranicza ryzyko zakażenia klientów i pracowników sklepów „Społem”, oraz podnosi bezpieczeństwo i komfort robienia zakupów. Wierzymy, że inwestycja w urządzenia do dezynfekcji Philips UV-C to potwierdzenie jakości i wiarogodności naszej marki – zwłaszcza w tak trudnej sytuacji, jaką jest trwająca pandemia koronawirusa – mówi Agnieszka Derlecka, Prezes sieci sklepów „Społem” w Ozorkowie.

Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych urządzeń do dezynfekcji powietrza i powierzchni, ryzyko rozprzestrzeniania się wirusów jest zredukowane, a sklepy spożywcze „Społem” w Ozorkowie stały się bez wątpienia najbezpieczniejszymi przestrzeniami handlowymi w Polsce. Powszechna Spółdzielnia Spożywców „Społem” to sieć handlowa z wieloletnią tradycją, która idzie z duchem czasu i sięga również po innowacyjne systemy. Obecnie „Społem” należy do jednej z największych sieci handlowych w Polsce i liczy ponad 3 000 sklepów. Misją firmy jest dostarczanie produktów w najszerszym asortymencie oraz kreowanie najlepszych rozwiązań rynkowych, a teraz także tworzenie bezpiecznego środowiska pracy oraz miejsca zakupów.

Dezynfekcja dla wymagających

W sklepach „Społem” w Ozorkowie zastosowano dwa rodzaje urządzeń UV-C, które dezaktywują wirusy zarówno z powietrza oraz powierzchni. W głównej części sklepu znajdują się oprawy tzw. „upper air” do montażu sufitowego zapewniające dezynfekcję powietrza, które emitują promieniowanie UV-C w górnej części pomieszczenia umożliwiając przebywanie osób w sklepie, podczas ich funkcjonowania. Nieprzerwana dezynfekcja powietrza chroni zarówno klientów sklepu, jak i stale przebywających w nich pracowników. Z kolei do odkażania powierzchni, w mniejszych placówkach „Społem” pojawiły się belki UV-C, które uruchamiają się automatycznie w porze nocnej. Dodatkowo, każdy sklep został wyposażony w system sterowania urządzeniami.

– Jako firma posiadamy ponad 35-letnie doświadczenie w tworzeniu rozwiązań do dezynfekcji UV-C. Mamy pewność, że technologia UV-C stanowi doskonałe zabezpieczenie dla sklepów detalicznych. I to nie tylko na czas pandemii! Badania, które przeprowadziliśmy wraz z Uniwersytetem w Bostonie potwierdzają skuteczność dezaktywacji nie tylko wirusa SARS-CoV-2, ale także bakterii, pleśni i innych patogenów – mówi Robert Rzepiński, VAP Manager, Signify.

Co ważne, Signify wraz z Innovative Bioanalysis, certyfikowanym przez CAP, CLIA, AABB Laboratorium Referencyjnym w Costa Mesa (Kalifornia) przeprowadzili badania, które potwierdzają skuteczność urządzeń UV-C do dezynfekcji górnych partii powietrza w zakresie dezaktywacji wirusa SARS-CoV-2, powodującego chorobę COVID-19.

Jak wynika z badań, urządzenia UV-C do odkażania górnych partii powietrza (tzw. Upper Air) dezaktywowały 99,99% wirusa SARS-CoV-2 w powietrzu w pomieszczeniu w ciągu 10 minut, a po 20 minutach poziom wirusa był poniżej poziomu wykrywalnego.

Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

SCF 2024 Spring

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa.

Rejestracja uczestników