Spółka Intersport Polska S.A. poinformowała, że według wstępnych szacunków w IV kwartale roku obrotowego 2020/2021 tj. od 1 stycznia do 31 marca 2021 r., łączne przychody netto ze sprzedaży spółki wyniosły 34 293 tys. zł i były mniejsze o 30,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 49 188 tys. zł).
Jak poinformowano w komunikacie, spadek wyników jest efektem pandemii.
– Na łączne przychody ze sprzedaży wypracowane przez Spółkę w IV kwartale roku obrotowego 2020/2021, drastycznie wpłynęła sytuacja związana z rozwojem na terenie Europy i Polski pandemii koronawirusa COVID-19, a w szczególności fakt, że od 1 stycznia do 31 stycznia oraz częściowo w marcu, w zależności od województwa, sklepy spółki zlokalizowane w centrach handlowych (z wyjątkiem sklepu w Zakopanem) pozostały zamknięte – czytamy w komunikacie spółki.
Rośnie sprzedaż e-commerce w Intersport
W okresie od 1 stycznia do 31 marca 2021 r. spółka wypracowała rok do roku:
PARTNER PORTALU
– niższą o 60,1 proc. sprzedaż w ujęciu LFL tj. na bazie porównywalnych sklepów – w wysokości 14 247 tys. zł (było: 35 725 tys. zł) – na co głównie wpłynął brak sprzedaży w styczniu br.
– większą o 34,7 proc. sprzedaż realizowaną za pośrednictwem kanału internetowego („e-commerce”) Pomimo tego, że w kanale e-commerce Spółka wygenerowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży to brak przychodów w styczniu br. w sklepach stacjonarnych wpłynął negatywnie na sprzedaż w IV kwartale roku obrotowego 2020/2021.
Narastająco, w okresie od 1 kwietnia 2020 r. do 31 marca 2021 r. Spółka osiągnęła łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 156 321 tys. zł, czyli o 25,1 proc. niższe w stosunku do analogicznego okresu (było: 208 700 tys. zł).