Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Flying Tiger przygotowuje się do sprzedaży online w Polsce

Flying Tiger Copenhagen – duńska sieć sklepów oferująca przedmioty użytku codziennego jeszcze w tym roku otworzy na polskim rynku sklep internetowy. – Marka Flying Tiger Copenhagen jest już na tyle rozpoznawalna i lubiana, że decyzja o uruchomieniu sklepu online była tylko formalnością – mówi dla Retailnet Igor Kostenyuk, Country Manager Flying Tiger Copenhagen.

Asortyment Flying Tiger Copenhagen obejmuje takie produkty, jak przybory kuchenne, akcesoria biurowe, zabawki, artykuły hobbystyczne i techniczne, akcesoria imprezowe, żywność, artykuły papiernicze, elektronikę, artykuły sportowe, gadżety i akcesoria. W Polsce pierwszy sklep Flying Tiger powstał w listopadzie 2011 r. w Warszawie. Aktualnie sieć tworzy 45 sklepów.

Pierwsze sklepy internetowe Flying Tiger Copenhagen wystartowały na rynku skandynawskim, teraz taką możliwość zakupów online będą mieli także polscy klienci.

Rekalma Apsys
r e k l a m a

– W 2019 roku stworzyliśmy pilotażowe rozwiązanie e-commerce dla naszego rynku w Danii, które zostało uruchomione w styczniu 2020 roku, a następnie w czerwcu 2020 – w Szwecji. Jest to kanał sprzedaży o ogromnym potencjale i wyczekiwany przez naszych fanów – mówił w wywiadzie dla Retailnet Igor Kostenyuk, Country Manager Flying Tiger Copenhagen.

Marka jest na etapie wdrażania platformy internetowej, a debiut w sieci, jak informuje Country Manager marki, poprzedzi kampanię otwarciową, głównie w mediach społecznościowych.

– Spodziewamy się dużego zainteresowaniem klientów również tych z mniejszych miejscowości, w których nie ma naszych sklepów stacjonarnych. Marka Flying Tiger Copenhagen jest już na tyle rozpoznawalna i lubiana, że decyzja o uruchomieniu sklepu online była tylko formalnością – podkreśla Country Manger marki.

Opcje dostawy i plany ekspansji Flying Tiger

Flying Tiger będzie dostarczał zakupione w sklepie internetowym produkty z opcją dostaw – bezpośrednio do klienta, do paczkomatów i z możliwością odbioru w sklepach stacjonarnych.

– Największym wyzwaniem w biznesie internetowym będzie dla nas koszt logistyki, bo koszyk zakupowy jest mały – zwykle są to 3-4 produkty i ich wartość także nie jest wysoka. Średnia cena produktu to 3-4 euro. Liczymy jednak na konkurencyjne oferty od dostawców. Optymistyczne jest to, że z roku na rok wraz ze wzrostem konkurencji ceny dostaw maleją – mówi Igor Kostenyuk.

Flying Tiger zadebiutował w Polsce w listopadzie 2011 roku otwierając pierwszy sklep w Warszawie. Aktualnie posiada 45 sklepów i planuje dalszą ekspansję. Sklepy sieci otwierane są zarówno przy ulicach handlowych jak i w centrach handlowych. – Nasze portfolio podzielone jest w proporcji 40 proc. lokalizacji streetowych i 60 proc. sklepów działających w centrach i galeriach handlowych. Doświadczenie pokazuje, że te proporcje są dla nas optymalne. Dlatego galerie zawsze będą w kręgu naszych zainteresowań. Kierunek zatem zostaje ten sam. Pandemia oczywiście zrewidowała nasze plany, ale potencjał rynku dla takiej sieci jak nasza to 80-100 sklepów. Jesteśmy zatem na półmetku rozwoju sieci stacjonarnej w Polsce – podsumowuje Igor Kostenyuk.