Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Barbora: co drugi mieszkaniec Warszawy kupuje artykuły spożywcze online

Zakupy spożywcze online stają się nową normą. Polacy przyzwyczaili się do kupowania przez internet, a 57 proc. badanych zamawiających produkty spożywcze do domu kupuje więcej niż przed pandemią. Wśród mieszkańców stolicy naszego kraju zakupy spożywcze online robi 56 proc. badanych – wynika z raportu Barbora – spółki należące do Grupy Maxima, która jest właścicielem sklepów Stokrotka

Z badania zrealizowanego na zlecenie marki Barbora – nowego gracza na polskim rynku e-grocery i lidera branży spożywczej online w krajach bałtyckich – wynika, że przynajmniej raz w miesiącu zakupy przez internet robi 78 proc. mieszkańców Warszawy, a 37 proc. nabywa z tą częstotliwością produkty spożywcze. Tylko 7 proc. ankietowanych kupuje wyłącznie stacjonarnie. W segmencie e-grocery za non-shoperów uznaje się 30 proc. mieszkańców Warszawy.

Ankietowani zapytani o korzyści płynące z zakupów spożywczych online wskazują przede wszystkim oszczędność czasu, który tracą udając się do sklepu czy stojąc w kolejce (68 proc.). Istotną przewagą e-zakupów jest również dla nich brak konieczności dźwigania ciężkich toreb i zgrzewek wody czy mleka (64 proc. badanych). Wygodę zamawiania niezbędnych produktów bez wychodzenia z domu, o dowolnej porze docenia 62 proc. mieszkańców Warszawy.

R E K L A M A

Barbora: dla 37 proc. badanych zakupy spożywcze przez internet są tańsze

Jak pokazują wyniki badania Barbory, połowa ankietowanych jako zaletę wskazuje możliwość wyboru czasu i miejsca dostawy. Dla 37 proc. badanych zakupy spożywcze przez internet są tańsze, a 22 proc. podkreśla, że kupując online unika spontanicznych, kompulsywnych decyzji zakupowych nabywając tylko to, co jest naprawdę potrzebne.

Dla 45 proc. osób, które kupują produkty spożywcze online przynajmniej raz w miesiącu, są to główne zakupy, w celu uzupełnienia zapasów; kolejne 22 proc. badanych zaspokaja w ten sposób codzienne potrzeby, a 11 proc. kupuje produkty spożywcze na specjalne okazje, uroczystości.

– Rynek e-grocery zmienia się niezwykle dynamicznie. Jego dzisiejszy stan rozwoju w normalnych okolicznościach osiągnęlibyśmy dopiero za 3-5 lat, a jego zalety coraz bardziej dostrzegają konsumenci, dla których robienie zakupów spożywczych przez internet jest nie tylko bardzo dużym ułatwieniem w ich codziennym życiu, ale również w obecnej sytuacji – dodatkową gwarancją bezpieczeństwa. Dlatego liczba osób, które decydują się na zakupy online bez wychodzenia z domu rośnie – mówi Andrius Mikalauskas, CEO Barbory w Polsce, i dodaje:

– Wierzymy w potencjał rynku e-grocery w Polsce, dlatego weszliśmy na polski rynek, aby zaoferować wysoką jakość usług oraz szybką i świeżą dostawę. Coraz więcej mieszkańców Warszawy ufa naszemu serwisowi, który staje się nowym standardem e-shoppingu. Obserwujemy to m.in. po rosnącej bazie lojalnych klientów, którzy korzystają z Barbora.pl podczas codziennych zakupów.

Barbora to lider sklepów spożywczych online w krajach bałtyckich, który w styczniu 2021 uruchomił sklep online również w Polsce. Pierwszym miastem, objętym usługą, jest Warszawa. Mieszkańcy stolicy pod adresem www.barbora.pl znajdą szeroką ofertę produktów spożywczych oraz artykułów codziennego użytku z szybką dostawą do domu. Oprócz wysokiej jakości obsługi Barbora oferuje polskim konsumentom świeże i lokalne produkty w konkurencyjnych cenach. Dostawa zakupów jest bezpłatna.

Spółka należy do Grupy Maxima, która jest właścicielem sklepów Stokrotka. Swoją działalność rozpoczęła na Litwie w 2014 roku. W efekcie dynamicznego rozwoju spółka uruchomiła ekspansję na kolejne rynki. W 2018 roku weszła do Łotwy i Estonii, zajmując w tych krajach wiodącą pozycję. Jej obroty, które w 2019 r. wyniosły 50 mln EUR, w 2020 r. wzrosły ponad dwukrotnie, osiągając poziom 104 mln EUR. Spółka wyprzedziła swoich konkurentów stając się największym internetowym sklepem spożywczym oraz z artykułami codziennego użytku w krajach bałtyckich. W 2020r. Barbora wdrożyła zakrojony na szeroką skalę plan rozwoju na rynkach lokalnych.