Gatta wynegocjowała już 50 umów w galeriach handlowych

Gatta sfinalizowała już negocjacje 50 umów z wynajmującymi w galeriach handlowych. Tym samym realizuje założenia przyjęte w postępowaniu sanacyjnym, co pozwala na pozytywne prognozy w zakresie sprzedaży w 2021 roku. Wszystkie oszczędności z tego obszaru są przekierowane na produkcję w zakładach i ochronę miejsc pracy.

Gatta prowadzi sprzedaż w 3 kluczowych kanałach: hurtowym, detalicznym w oparciu o sieć salonów zlokalizowanych samodzielnie i w galeriach handlowych oraz w e-commerce za pośrednictwem sklepu internetowego www.gatta.pl.

– Podpisaliśmy już 50 umów, gdzie udało nam się uzyskać satysfakcjonujące dla spółki parametry finansowe. Jest to bardzo duży sukces, gdyż dotyczy ponad połowy lokali, w których renegocjujemy umowy. Od początku sanacji zrezygnowaliśmy zaledwie z 10 lokalizacji – w tych punktach nie udało nam się uzyskać porozumienia z wynajmującymi. Oznacza to, że jak tylko zostanie zniesiony zakaz handlu, wszystkie lokale otworzą się dla klientów – już z najnowszą kolekcją produktów – mówi adw. Tomasz Henclewski, pełnomocnik spółki Ferax, Kancelaria Henclewski & Wyjatek.

– Postępowanie sanacyjne spółek zarządzających marką Gatta przebiega zgodnie z harmonogramem – w najbliższych tygodniach zostanie złożony plan restrukturyzacyjny oraz spis wierzytelności. Mamy nadzieję na uruchomienie handlu w galeriach, co jest obecnie kluczowym i bardzo wyczekiwanym wydarzeniem. Efektywne negocjacje z galeriami handlowymi stanowią ważny element tego postępowania. Pokazują też, że wzajemna współpraca i dobra wola mogą prowadzić do obopólnie korzystnych rozwiązań. Rekomenduję rozważenie postępowań sanacyjnych wszystkim firmom handlowym, które znalazły się w trudnej sytuacji w wyniku pandemii i wielomiesięcznych obostrzeń. Właściwie zaplanowane i przeprowadzone postępowanie pozwoli im na uratowanie biznesu, wygenerowanie oszczędności i rozpoczęcie nowego etapu w działalności firmy – wyjaśnia dr Patryk Filipiak, zarządca restrukturyzacyjny spółek, prezes zarządu ZFR S.A.

Gatta umacnia sprzedaż w kanale e-commerce

PARTNER PORTALU

Fact White Cat

Gatta umocniła sprzedaż w kanale e-commerce za pośrednictwem sklepu internetowego www.gatta.pl. W styczniu i lutym 2021 roku firma zanotowała wzrost sprzedaży o 400 proc. rok do roku, a liczba odsłon sklepu zwiększyła się o 100 proc. Ponad 70 proc. ruchu notowane jest za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Gatta uruchomiła także nowy punkt sprzedaży w Centrum Handlowym Nowa Stacja w Pruszkowie.

Marka rozwija także współpracę z siecią Biedronka – standy z rajstopami i pończochami były dostępne w sklepach w całej Polsce w ramach dwóch akcji promocyjnych: jesienią 2020 roku ponad 440 tys. sztuk produktów, a w 2021 roku 365 tysięcy sztuk. Niezmiennie najszersza – zarówno regularna, jak i sezonowa oferta wszystkich produktów marki Gatta jest dostępna w sieci salonów. W związku pandemią COVID-19 oraz obostrzeniami związanymi z zakazem handlu spółki zarządzające marką Gatta rozpoczęły postępowanie sanacyjne. Dzięki temu utrzymana zostanie ciągłość produkcji i sprzedaży. Wszystkie placówki oferujące produkty marki mają gwarancję stałego zatowarowania. Sąd Rejonowy dla Łodzi–Śródmieścia wyraził zgodę na rozpoczęcie procesu sanacyjnego wobec spółek Ferax Sp. z o.o. oraz Wola Sp. z o.o.

Ferax jest jednym z ostatnich dużych producentów wyrobów odzieżowych, który większość swojej produkcji realizuje we własnych zakładach w Polsce – w Zduńskiej Woli, gdzie pracuje ponad 1470 osób. Gatta prowadzi sprzedaż przez sieć 126 sklepów, z których 33 są prowadzone w ramach franczyzy. Poza rajstopami i bielizną w ofercie sklepów są też sukienki, spódniczki, bluzki, body, swetry, bluzy, spodnie, legginsy, bielizna tradycyjna i bezszwowa.