Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Gatta rozpoczyna współpracę z francuskim Intermarche

Zakłady Gatty wyprodukują rajstopy dla francuskiego Intermarche. Polska marka wprowadza na rynek francuski 3 produkty Q-Eko. Spółka realizuje założenia przyjęte w postępowaniu sanacyjnym.

Produkty Gatty będą sprzedawane we Francji w sklepach Intermarche pod marką własną, pojawią się także na rynku polskim w kolekcji jesienno-zimowej w salonach firmowych.

Grupa Ferax, producent i właściciel marki Gatta, od wielu lat prowadzi z sukcesem relacje handlowe z francuskimi partnerami. W większości przypadków są to duże sieci handlowe.

– Produkty z zakładów Gatta od wielu lat świetnie sprzedają się na rynku francuskim. Klientki cenią je za jakość wykonania, trwałość i nowoczesność. Od lat plasujemy we Francji istotną część produkcji, dlatego w tym roku wprowadzamy kolejne nowości. Nasza współpraca z Intermarche jest bardzo perspektywiczna. W dzisiejszych czasach ekologia jest nie tylko modna, ale i potrzebna. Nowoczesne i technologicznie zaawansowane firmy produkujące włókna, przędze stawiają na wykorzystanie zużytych surowców, aby zmniejszyć degradację środowiska naturalnego. Razem z firmą Fulgar Gatta wychodzi naprzeciw tym działaniom i dbając o planetę proponujemy produkty wykonane z ekologicznych włókien Q-nova – mówi Małgorzata Barton, marketing manager Gatta.

Rajstopy Q-Eko wykonane są z przędzy Q-Nova® by Fulgar® – ekologicznego włókna nylonowego pozyskanego z recyklingu, przy użyciu mechanicznie przetworzonych surowców w technologii o niewielkim wpływie na środowisko. Ekologiczny aspekt produktów z tej linii wynika z zastosowanego procesu produkcji, który zapewnia mniejsze zużycie wody i niższą emisję CO2 na kilogram wyprodukowanej przędzy oraz wykorzystaniu surowców wtórnych.

Partnerskie kooperacje Gatty z sieciami Rossmann, Biedronka i Netto

Gatta realizuje partnerskie kooperacje z sieciami Rossmann, Biedronka i Netto. Firma rozszerzyła asortyment dostępny w drogeriach Rossmann, wprowadzając kolekcje w dedykowanych, specjalnie zaprojektowanych opakowaniach, nowością jest poszerzona rozmiarówka uwzględniająca zmieniające się sylwetki kobiet – o nazwie Plus. Gatta prowadziła też akcję promocyjną w sklepach Netto, zaplanowana jest także kolejna jesienna promocja w Biedronce – tym razem poszerzona o bieliznę korygującą i rajstopy korygujące.

Gatta sfinalizowała już negocjacje 50 umów z wynajmującymi w galeriach handlowych. Tym samym realizuje założenia przyjęte w postępowaniu sanacyjnym, co pozwala na pozytywne prognozy w zakresie sprzedaży w 2021 roku. Wszystkie oszczędności z tego obszaru są przekierowane na produkcję w zakładach i ochronę miejsc pracy. Gatta prowadzi sprzedaż w 3 kluczowych kanałach: hurtowym, detalicznym w oparciu o sieć salonów zlokalizowanych samodzielnie i w galeriach handlowych oraz w e-commerce za pośrednictwem sklepu internetowego www.gatta.pl.

Gatta umocniła sprzedaż w kanale e-commerce za pośrednictwem sklepu internetowego www.gatta.pl. W styczniu i lutym 2021 roku firma zanotowała wzrost sprzedaży o 400% rok do roku, a liczba odsłon sklepu zwiększyła się o 100%. Ponad 70% ruchu notowane jest za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Gatta uruchomiła także nowy punkt sprzedaży w Centrum Handlowym Nowa Stacja w Pruszkowie.

Ferax jest jednym z ostatnich dużych producentów wyrobów odzieżowych, który większość swojej produkcji realizuje we własnych zakładach w Polsce – w Zduńskiej Woli, gdzie pracuje ponad 1400 osób. Gatta prowadzi sprzedaż przez sieć 125 sklepów, z których 33 są prowadzone w ramach franczyzy. Poza rajstopami i bielizną w ofercie sklepów są też sukienki, spódniczki, bluzki, body, swetry, bluzy, spodnie, legginsy, bielizna tradycyjna i bezszwowa.