Po ponownym otwarciu galerii handlowych Libero Katowice notuje wysokie wyniki. Odwiedzalność galerii podczas pierwszych dwóch tygodni maja była wyższa o 21 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku.
– Klientów jest więcej niż przed pandemią, stale rośnie także wartość ich zakupów. Tak świetne rezultaty są wynikiem m.in. licznych akcji stymulujących zainteresowanie klientów. Galerie handlowe przez ostatni rok mierzyły się z niespotykaną dotąd sytuacją. Znaczna część najemców zmuszona była do zamknięcia lokali aż czterokrotnie, a ograniczenia w funkcjonowaniu utrudniały działalność biznesową. Mimo tych wszystkich przeszkód, z początkiem maja Libero Katowice z kompletem najemców wznowiło pełną działalność. Galeria z sukcesem realizuje także dodatkowe działania wpływające pozytywnie na jej wyniki. Jest to efekt dedykowanej strategii, której fundamentem jest precyzyjne wyczucie potrzeb – zarówno właścicieli sklepów, jak i klientów. Wdrażane przez Libero nieszablonowe rozwiązania i akcje, takie jak cross-selling czy cross-promotion, są ściśle zorientowane na najemców i oferują im realną pomoc. Poprzez stymulowanie ruchu klientów, stanowią skuteczną metodę na poprawę ich kondycji po serii przymusowych przerw w działalności. Z kolei klienci otrzymują atrakcyjne benefity, a ich lojalność jest nagradzana – informuje zarząd obiektu.
– Za nasz główny cel przyjmujemy, aby marka Libero stale rosła w świadomości klientów oraz partnerów biznesowych. Priorytetem dla nas jest bliska współpraca z najemcami, w ramach której otrzymują oni realną pomoc. Działamy w sposób kompleksowy – aktywnie pracuje nasz dział leasingu, wspieramy także najemców od strony organizacyjnej i realizujemy efektywne działania promocyjne, które zachęcają klientów do zakupów. Wyniki Libero pokazują, że najlepsza strategia oparta jest na ścisłej współpracy, kooperacji i otwartości na indywidualne potrzeby najemców – mówi Urszula Łatka- Styrkowiec, Head of Asset Management Echo Investment.
Libero: przyjazne miejsce dla biznesu
Dzięki tym wszystkim działaniom Libero oceniane jest mianem stabilnego i przyjaznego miejsca dla biznesu. Nawet w niezwykle trudnym czasie pandemii, w którym aktywnie budowany był kapitał do wznowienia pełnej działalności. Stały wzrost wyników, mocne otwarcie i rozwój działalności Stała aktywność Libero, mimo ograniczonego funkcjonowania centrum, po każdym z lockdownów owocowała coraz wyższymi wynikami. W rezultacie podczas ostatniego otwarcia osiągnięto najwyższe wyniki spośród dotychczasowych, notowanych zaraz po zniesieniu lockdownów. Tylko podczas pierwszych dwóch tygodni po majówce na zakupy powróciło aż o 13 proc. więcej klientów w stosunku do otwarcia po zimowym lockdownie. Wyniki wskazują, że zainteresowanie klientów Libero stale rośnie, a pandemia, dzięki realizowanym przez galerię działaniom, nie wpłynęła negatywnie na frekwencję.
PARTNER PORTALU
Wśród licznych akcji Libero podczas przymusowych przerw w działalności, warto wyróżnić te z wykorzystaniem kultowego food trucka, w których galeria rozdawała maseczki ochronne, serwowała obiady wspierając najemców gastronomicznych, przekazywała gry planszowe i słodkie upominki wielkanocne. Libero, które jest stosunkowo młodą marką debiutującą z końcem 2018 roku, zbudowało już mocną pozycję rynkową na handlowej mapie Śląska. W lutym, a więc tuż po trzecim lockdownie, obroty najemców były wyższe o 2% w stosunku do tego samego okresu 2020 roku przed pandemią. Z kolei z początkiem maja Libero osiągnęło niemal rekordową frekwencję – ruch w galerii podczas pierwszych dwóch tygodni po czwartym lockdownie był wyższy aż o 21% w
stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku. Przy czym należy zaznaczyć, że zarówno zimą, jak i po ponownym otwarciu, niektórzy najemcy pozostali nadal zamknięci – m. in. Kino Helios, fitness club Fabryka Formy czy sala zabaw KOKO Planeta Łobuziaków. Ponadto w ograniczonej formie działa także strefa gastronomiczna.
– Po serii lockdownów obserwujemy stabilny wzrost footfall, pomimo trudnej sytuacji pandemii. Odnotowane wyniki Libero dają dobre prognozy na przyszłość. Obroty najemców rosną, co pokazuje, że rynek e-commerce, szczególnie popularny w czasie lockdownów, nie wyparł całkowicie stacjonarnej sprzedaży i bezpośredniego kontaktu, którego wszyscy są spragnieni. Nasi zaufani klienci wracają do nas na regularne zakupy. Zyskaliśmy także nowych, których przyciąga stale ulepszany i optymalizowany tenant-mix, unikatowa w swej formule platforma lojalnościowa i różnorodne atrakcje, w której klienci otrzymują liczne benefity – wskazuje Grzegorz Filipczyk, Dyrektor Libero
Katowice.
Libero, pomimo obserwowanych turbulencji rynkowych, systematycznie rozwija swoją działalność. Już pod koniec czerwca w Libero pojawi się zupełnie nowa marka typu multibrand. Otwarty zostanie nowy koncept handlowy z kategorii off-price. To pierwszy sklep HalfPrice grupy CCC w Katowicach. Co ważne, będzie to także pierwszy na Śląsku dwupoziomowy sklep tej marki, który niewątpliwie wpłynie na atrakcyjność oferty modowej Libero. W ofercie HalfPrice dostępna będzie szeroka gama produktów znanych marek w atrakcyjnych cenach. Salon oferować będzie odzież, obuwie, akcesoria, kosmetyki, zabawki oraz wyposażenie i dodatki do domu. Unikatowe akcje pro-sale wspierające najemców Libero działa na wielu płaszczyznach, konsekwentnie i z sukcesem realizując zamierzone cele biznesowe i wizerunkowe. Jest to stabilne miejsce dla nowoczesnego biznesu, które podejmuje nieszablonowe i kreatywne inicjatywy zarówno z myślą o najemcach, jak i klientach. Obecnie Libero koncentruje się na realizacji nowych inicjatyw.
– Libero znów tętni życiem, a my z radością mogliśmy powitać odwiedzających. W planach mamy kolejne, unikatowe akcje pro-sale wraz z zewnętrznymi partnerami, w których wsparcie najemców
i satysfakcja klientów będą kluczowe. Z doświadczenia wiemy, że tego typu oryginalne inicjatywy generują duże zainteresowanie klientów, przekładające się na rosnące obroty najemców – mówi Aleksander Poltier, marketing manager Libero Katowice.Jako pierwsza galeria handlowa na Śląsku, tuż po lockdownie Libero przygotowało oryginalne akcje dla klientów. Jako pierwsza wystartowała kampania „Wracamy do gry”, w której za zakupy w Libero klienci mogli odbierać gry i zabawki firmy Trefl. Galeria, w ramach wsparcia najemców gastronomicznych, przygotowała także akcję, w której rozdawała klientom vouchery do wykorzystania w restauracjach i kawiarniach Libero. Po ubiegłorocznym sukcesie, galeria
przygotowała także kolejną wakacyjną loterię. Do wygrania w zabawie są tygodniowe podróże kamperem w dowolnie wybranym kierunku, pobyt w luksusowym domku w górach lub nad morzem czy jedna z setek kart podarunkowych Libero. Klienci, aby wziąć udział w losowaniu, muszą dokonać zakupów w Libero. Z kolei na półmetku wakacji wystartuje prawdziwy hit – działania cross-promotion z najstarszym w Polsce, a zarazem największym w regionie, parkiem rozrywki – Legendią – Śląskim Wesołym Miasteczkiem.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Przestrzeń dla dodatkowych atrakcji w Libero Katowice
Z początkiem maja uruchomiono pierwsze letnie atrakcje na Placu do Radości przed wejściem do Libero. To miejsce rozrywki, dobrej zabawy i relaksu, które jest lubiane i doceniane przez mieszkańców. W minionym roku został on najwyższej oceniony przez mieszkańców spośród katowickich lokalizacji w konkursie na Najlepszą Przestrzeń Publiczną Województwa Śląskiego.
– W Libero mamy wyjątkowo komfortową sytuację, w której dysponujemy przestrzenią różnorodnych aktywności. Po raz kolejny stworzyliśmy inspirujące miejsce, które dla klientów stanowi kolejny argument do odwiedzin Libero. Przy wydarzeniach na Placu do Radości do współpracy zapraszamy naszych najemców i wspólnie z nimi tworzymy pełną atrakcji przestrzeń – dodaje Aleksander Poltier, marketing manager Libero Katowice.
Na Placu do Radości dostępny jest m.in. tor wyścigowy, strefa do gry w ping-ponga, największa w mieście piaskownica dla najmłodszych oraz strefa chilloutu, a także hit ubiegłego lata – tor do skimboradingu. Libero pozyskało także partnerów takich jak Martes Sport czy Profi Auto, wspólnie z którymi organizowane będą interesujące wydarzenia na Placu do Radości. Jedną z atrakcji jest także duża strefa gastronomiczna na świeżym powietrzu, gdzie można zjeść posiłek zakupiony w restauracji lub kawiarni galerii. Planowane jest także jej rozbudowanie, w której bezpośrednio będą serwowane letnie przekąski. To z kolei będzie miało szczególne znaczenie w kontekście zbliżających się Mistrzostw Europy w piłce nożnej.