Komputronik: salony stacjonarne nie mogą konkurować ze sprzedażą internetową

Salony stacjonarne nie mogą konkurować ze sprzedażą internetową, w ramach naszej strategii omnichannel są idealnym dopełnieniem sprzedaży w kanale e-commerce – mówi Marcin Mordak, Dyrektor Sieci Sprzedaży Komputronik.

Sprzedaż Komputonik rośnie i ruch w salonach stacjonarnych, jak podkreślają przedstawiciele sieci, też wraca pomału do poziomu, sprzed pandemii.

– Warto podkreślić, że nawet w czasie lockdownu klienci mogli korzystać z oferty salonów usytuowanych bezpośrednio przy ulicach miast. Z naszych obserwacji wynika, że znaczna część klientów bardzo ceni sobie możliwość bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą – mogą wtedy spytać się o opinię na temat danego produktu lub skorzystać z fachowej porady, dlatego jestem przekonany, ruch w salonach w końcu wróci do poziomów sprzed lockdownu. Salony warto odwiedzić także z innego powodu. To właśnie w nich można na miejscu skorzystać z szerokiego wachlarza profesjonalnych usług: konfiguracji, personalizacji, zabezpieczenia czy naprawy sprzętu – mówi Marcin Mordak.

Pandemia spowodowała wzmocnienie kanału e-commerce w Komputronik. – Już od kilu lat obserwujemy ten trend, w ostatnich miesiącach znacznie on przyspieszył. Jednak dzięki naszej strategii omnichannel rozwijamy zarówno sprzedaż online jak i offline, które wzajemnie się uzupełniają – podkreśla Dyrektor Sieci Sprzedaży Komputronik.

Komputronik otwiera nowe salony

PARTNER PORTALU

Fact White Cat

W ostatnich tygodniach sieć Komputronik powiększyła się o kilka nowych placówek. Nowe salony pojawiły się m.in. w Częstochowie, Zielonej Górze oraz w Gdyni, gdzie sieć zmieniła lokalizację. Spółka widzi duży potencjał w salonach stacjonarnych.

– Będziemy dalej rozwijać i modernizować sieć naszych sklepów. Największy potencjał naszym zdaniem mają salony, które są w galeriach handlowych z dużą ilością odwiedzających oraz te usytuowane przy ulicach, niezależne od centrów handlowych – nauczeni doświadczeniem wiemy, że nawet w przypadku kolejnych ewentualnych ograniczeń te miejsca będą mogły funkcjonować bez zakłóceń. Salony stacjonarne mają ważną przewagę nad sprzedażą internetową: dają możliwość bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą. Dodatkowo pełnią one także rolę punktu odbioru zamówień oraz sprzedaży usług – podkreśla Marcin Mordak.

Wiele usług, np. konfiguracja sprzętu czy serwis komputera dużo łatwiej przeprowadzić w salonie niż zdalnie. To też skraca czas obsługi. – Widzimy, że klienci coraz chętniej korzystają z szerokiego wachlarza usług, dlatego będziemy dalej je rozwijać, tak by sprostać ich oczekiwaniom – dodaje Mordak.

Jak podkreśla Marcin Mordak, salony Komputronik w ostatnim czasie zmieniły swoją funkcję. – Rozwój handlu i usług spowodował, że stały się one showroomami – miejscami, gdzie klienci mogą obejrzeć sprzęt, porozmawiać z doradcą, który przedstawi produkt, a także mogą skorzystać z serwisu, konfiguracji i czy załatwić od ręki korzystne finansowanie – wyjaśnia Dyrektor Sieci Sprzedaży Komputronik.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Remodeling salonów Komputronik

Grupa Komputronik w najbliższym czasie planuje przeprowadzić remodeling swoich salonów. – To skomplikowany logistycznie proces, dlatego będziemy realizować go stopniowo. W naszych salonach chcemy bardziej wyeksponować najpopularniejszy sprzęt – laptopy i smartfony, a także wyodrębnimy przestrzeń przeznaczoną na zyskujące na popularności komputery stacjonarne z dedykowaną strefą gamingową. E-sport cieszy się dużym zainteresowaniem zarówno wśród młodych i starszych osób, stąd nasz pomysł na to. Planujemy również strefę przybliżającą naszym klientom urządzenia smart home. Swoją wydzieloną przestrzeń będą miały usługi, z których klienci będą mogli skorzystać na miejscu w salonie – zapowiada Marcin Mordak.

W opinii przedstawicieli sieci, salony stacjonarne nie mogą konkurować jednak ze sprzedażą internetową i są uzupełnieniem sprzedaży w kanale e-commerce.

– Nasza strategia zakłada maksymalne wykorzystanie wszystkich kanałów sprzedaży, dlatego pomimo wzrostów w sprzedaży online nie zapominamy o tradycyjnym kanale. Pomimo zmian w zachowaniu konsumentów, nadal spora grupa nie jest przekonana do zakupów w internecie – potrzebują rozmowy z ekspertem, który doradzi i pomoże im zrealizować zakup. I to właśnie chociaż dla tych ludzi salony stacjonarne powinny normalnie działać. Prowadzenie sprzedaży internetowej generuje mniejsze koszty – nie płacimy czynszu za lokal i media czy wynagrodzenia pracowników salonów. Stąd okresowo mogą się pojawiać różnice w cenach np. jeśli zmuszeniu jesteśmy dopasowywać ofertę do sytuacji rynkowej czy działań naszych konkurentów. Nie oznacza to jednak, że salony stacjonarne nie są konkurencyjne cenowo – to właśnie w naszych salonach stacjonarnych pojawiają się okresowe przeceny i wyprzedaże, które pozwalają klientom zrobić zakupy taniej niż w internecie – podsumowuje Marcin Mordak, Dyrektor Sieci Sprzedaży Komputronik.

Komputronik to jedna z najdłużej działających sieci sklepów ze sprzętem elektronicznym oraz produktami RTV, AGD home w kraju. Obecnie marka posiada ok. 90 placówek stacjonarnych w całej Polsce, a także prowadzi sprzedaż internetową. Spółka wchodzi w skład grupy kapitałowej Komputronik, do której należy również Komputronik Biznes sp. z o.o., Komputronik API sp. z o.o., Benchmark sp. z o.o., Idea Nord sp. z o.o., Movity sp. z o.o., a także czeska spółka K24 s.r.o. i niemiecka Komputronik GmbH.