Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Decathlon wzmacnia swoją obecność w Polsce

Producent sprzętu sportowego i sieć sklepów sportowych Decathlon obchodzi w tym roku 20-lecie swojej obecności w Polsce. Przez ten czas marka otworzyła nad Wisłą 60 sklepów i dwa magazyny, a już pod koniec roku zakończy się budowa fabryki rowerów w Brześciu Kujawskim, która będzie obsługiwała kraje nadbałtyckie i Europę Wschodnią. Decathlon tym samym wzmacnia swoją obecność w Polsce.

Już pod koniec roku ma się zakończyć budowa fabryki rowerów, która rozpocznie regularną produkcję na początku 2022 roku. Początkowo będą w niej produkowane rowery dla dzieci i MTB, a w kolejnych miesiącach dołączą kolejne modele, tak aby w przyszłości objąć produkcją praktycznie całą ofertę rowerów marek własnych Decathlonu.

– Fabryka odegra ważną rolę w zaspokajaniu naszych potrzeb w Europie, zwiększając również zdolność reagowania na sytuację na rynku – mówi Marcin Jaworski z działu produkcji w Decathlonie.

R E K L A M A

– Fabryka w Brześciu docelowo będzie zaopatrywała wszystkie kraje ościenne. Analizujemy również możliwość dostarczania rowerów do krajów spoza Unii Europejskiej, w tym na Ukrainę i do Rosji – dodaje Jaworski. W fabryce zatrudnienie znajdzie początkowo około 250 osób, a po osiągnięciu pełnych mocy produkcyjnych – około 600. – Od 1 czerwca w tymczasowym miejscu w Toruniu ruszyła testowa produkcja jednego modelu, która ma na celu sprawdzenie łańcucha dostaw i przetestowanie wszystkich procesów, a już na początku lipca pierwszy klient będzie miał szansę kupić rower „Made in Poland” – uzupełnia Jaworski.

– Budowa idzie zgodnie z harmonogramem oraz ustaleniami – mówi Andrzej Przesmycki, CEO Project Management, firmy odpowiadającej za zarządzanie oraz nadzór techniczny nad budową fabryki dla RTE. – Zakończyliśmy już większość prac nad magazynem wysokiego składowania o wysokości ponad 30 m, teraz skupiamy się na części biurowej i produkcyjnej. Wraz z początkiem czerwca rozpoczął się Early Access, czyli udostępnienie RTE powierzchni magazynowej w celu montażu regałów – dodaje Przesmycki.

60 sklepów Decathlon w Polsce

W Polsce Decathlon produkuje obecnie ponad 100 produktów 30 marek własnych. To właśnie tutaj podczas lockdownu wyprodukowano 10 000 masek Easybreath. Decathlon stawia także na współpracę z lokalnymi markami. Chcąc odbudować rynek rowerowy po kwarantannie, nawiązał współpracę z marką Romet, wprowadzając część jej asortymentu do swoich sklepów. Pojawienie się rowerów Romet w Decathlonie było również wyjściem naprzeciw oczekiwaniom fanów dwóch kółek, którzy dzięki tej współpracy mogą korzystać z szerszego asortymentu. Dodatkowo, w sklepach Decathlon można znaleźć produkty innych rodzimych marek, w tym m.in. Purella Superfoods i SFD.

– W Decathlonie mocno stawiamy na lokalność i współpracę z lokalnymi społecznościami – mówi Wojciech Kozłowski, Dyrektor Marketingu Decathlon. – Chcemy być dobrym sąsiadem,
dlatego angażujemy się w liczne akcje organizowane w okolicach naszych sklepów oraz umożliwiamy mieszkańcom bezpłatne korzystanie z naszych siłowni i boisk. Wierzymy, że dzięki naszemu zaangażowaniu w Polsce nie tylko możemy realizować naszą misję, jaką jest umożliwianie uprawiania sportu jak najszerszej grupie osób, ale także możemy wspierać lokalną gospodarkę – dodaje Kozłowski.

Decathlon to producent sprzętu sportowego i sieć dużych sklepów sportowych z tysiącem punktów sprzedaży na całym świecie. Pierwszy sklep Decathlon powstał w 1976 r. we Francji. W Polsce pierwsze otwarcie sklepu miało miejsce w 2001 r. Decathlon zarządza wszystkimi etapami swojej działalności: od badań i rozwoju po sprzedaż, produkcję i logistykę. Misją Decathlon jest umożliwianie jak największej liczbie osób czerpania radości i korzyści płynących z uprawiania sportu.