Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

[WYWIAD] Karol Semik, HalfPrice: planujemy szeroko zakrojoną ekspansję

Przygotowanie pierwszych sklepów HalfPrice wymagało zaangażowania całego zespołu i zajęło nam niemalże rok. Trzeba było stworzyć wszystko od podstaw – od pomysłu, poprzez zaadaptowanie powierzchni, po zatowarowanie dużych sklepów, etc. Proszę pamiętać, że ten rok był potrzebny do przygotowania otwarcia aż 60 sklepów. Tempo jest więc ekspresowe – mówi w rozmowie z Retailnet Karol Semik, Dyrektor Ekspansji Grupy CCC do której należy marka HalfPrice

Skąd pomysł na markę HalfPrice?

Model sprzedaży w stylu off-price przywędrował do nas ze Stanów Zjednoczonych i Europy Zachodniej, gdzie jest on bardzo popularny. Już po pierwszych otwarciach naszych sklepów widzimy, że zachwycają one konsumentów i zachęcają ich do robienia zakupów. Widzimy, że w Polsce koncept ten został bardzo dobrze przyjęty – dlatego też planujemy jego szeroką ekspansję w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Zanim przejdziemy do planów i nowych otwarć, proszę powiedzieć o już działających sklepach

W półtora miesiąca uruchomiliśmy łącznie 14 sklepów. Dzisiaj klienci mogą robić zakupy w dwóch salonach pod marką HalfPrice w Warszawie – we flagowym nowo otwartym w Domach Towarowych Wars Sawa Junior przy ulicy Marszałkowskiej oraz w Galerii Północnej. Poza tym dostępne są salony w dolnośląskiej Wroclavii, szczecińskiej Galaxy, krakowskim M1, Galerii Korona w Kielcach, opolskim Solaris, Galerii Platan w Zabrzu, olsztyńskiej Galerii Warmińskiej, Galerii Sarni Stok w Bielsku-Białej, Galerii Łódzkiej, tyskim Gemini Park, Parku Handlowym w Polkowicach oraz Pogorii w Dąbrowie Górniczej. Wszystkie sklepy działają w reżimie sanitarnym.

A szersza ekspansja to…

Planujemy szeroko zakrojoną ekspansję. Poza Polską w grę wchodzą także inne regiony Europy Środkowej. Marka jest interesująca, w związku z czym jesteśmy przekonani, że dobrze przyjmie się także na innych rynkach. Już do końca roku będziemy obecni w Czechach, Austrii i na Węgrzech.

60 sklepów tylko w samej Polsce to ambitne plany

60 sklepów to dopiero początek i plan do zrealizowania do końca tego roku. Nasze plany są ambitne, ale wierzymy, że uda nam się je zrealizować – m.in. dzięki współpracy z wynajmującymi, którzy wspierają nas w procesie startu nowej sieci.

Format jest rzeczywiście imponujący – w niektórych przypadkach sklepy mają nawet dwa piętra…

To także nas wyróżnia. Planujemy otwierać salony o powierzchni od 1 tys. do nawet 2,5 tys. mkw. Wybieramy atrakcyjne lokalizacje. Sklepy HalfPrice charakteryzują się jasnym i przejrzystym układem, który sprzyja satysfakcjonującym zakupom.

Iii… są bardzo podobne do TK Maxx

Wspomniana przez Panią redaktor firma faktycznie działa w tym samym segmencie co HalfPrice. Jakkolwiek my skupiamy się na unikatowości naszego projektu i na naszych klientach. Budujemy spójny plan biznesowy, zaprezentowaliśmy nowy koncept i chcemy, żeby konsumenci dobrze się w nim czuli i byli zadowoleni z zakupów u nas.

Koncept zadebiutował tuż po zniesieniu kolejnego lockdownu. Jak został przyjęty? Możemy już mówić o wynikach odwiedzalności?

Mogę potwierdzić, że koncept dobrze się przyjmuje. W półtora miesiąca po otwarciu odwiedziło nas ponad 500 tys. osób! Warto przy tym wspomnieć, że pracujemy w ścisłym reżimie sanitarnym, co oznacza, że na raz w salonie może przebywać ograniczona liczba osób. W związku z tym ten wynik tym bardziej nas cieszy.

Wynajmującym też podoba się ten format?

Zdecydowanie. Otrzymujemy gratulacje od wynajmujących za stworzenie od podstaw w tak krótkim czasie tak oryginalnego i unikalnego konceptu.

Jak długo trwały przygotowania do wprowadzenia marki na rynek?

Przygotowanie pierwszych sklepów wymagało zaangażowania całego zespołu i zajęło nam niemalże rok. Trzeba było stworzyć wszystko od podstaw – od pomysłu, poprzez zaadaptowanie powierzchni, po zatowarowanie dużych sklepów, etc. Proszę pamiętać, że ten rok był potrzebny do przygotowania otwarcia aż 60 sklepów. Tempo jest więc ekspresowe.

Jak te negocjacje przebiegły? Łatwo jest wprowadzić nową markę w tak trudnym dla handlu czasie?

Rozmowy były wymagające, ale niezmiennie realizowane z poszanowaniem interesów jednej i drugiej strony. W tym trudnym czasie, gdy galerie są mocno poturbowane po okresie pandemii, przyszliśmy z nowym konceptem. Pokazaliśmy, że widzimy szanse rozwoju i jesteśmy otwarci na współpracę. Chcemy wspierać i budować handel detaliczny. Cenimy sobie nasze dotychczasowe relacje z galeriami. Budowane latami przez Grupę CCC relacje teraz zaprocentowały. Wynajmujący zaufali nam, bo wiedzieli, że jeśli coś robimy, to będzie to zrobione dobrze. Poza tym HalfPrice to nowoczesny koncept, który z pewnością uatrakcyjnia ofertę galerii handlowych. Na trafiku, który wypracowuje marka, zyskują wszystkie strony projektu.

HalfPrice to marka stworzona na te czasy?

To pomysł na te czasy, ale także wprowadzenie kolejnego segmentu w Grupie CCC. To dla nas początek nowego rozdziału. Mamy kreatywnego Przewodniczącego Rady Nadzorczej Dariusza Miłka, który stworzył tę markę, a my wspólnie z całym zespołem Grupy CCC możemy realizować nowy, ciekawy pomysł. Bardzo nas to motywuje dalszej pracy.

W sklepach HalfPrice klienci znajdą odzież, obuwie, zabawki, akcesoria i kosmetyki czy też artykuły do dekoracji i dodatki do domu. Tak szeroka oferta to pomysł na stocki?

W modelu offprice chodzi o unikalność, różnorodność oferty, która codziennie się zmienia – dotyczy to również portfolio marek. Dzięki skali przedsięwzięcia, jakim jest otwarcie kilkudziesięciu salonów HalfPrice, klienci mogą liczyć na bardzo zróżnicowaną propozycję – będzie ona uzupełniana kilka razy w tygodniu. Oczywiście, zależy nam, aby wykorzystywać synergie w ramach naszej Grupy, jednak produkty z tych sklepów nie będą przeważały w ofercie, a stanowiły ok. 5-10% asortymentu.

Rozmawiała: Katarzyna Łabuz

Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

SCF 2024 Spring

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa.

Rejestracja uczestników