Marki Gino Rossi, DeeZee i CCC robią kolejny krok w zakresie zrównoważonego rozwoju

Gino Rossi, DeeZee oraz CCC to marki, które w ramach Grupy CCC dołączyły do programu “Sklepy Wolne Od Futer” (ang. Fur Free Retailer). Jego celem jest wyeliminowanie naturalnych futer w produkcji odzieży i obuwia. To kolejny krok Spółki w realizacji Strategii Zrównoważonego Rozwoju.

Wraz z przystąpieniem do programu „Sklepy Wolne od Futer” Grupa CCC zobowiązała się do niewykorzystywania w kolekcjach Gino Rossi, DeeZee i CCC naturalnych futer zwierzęcych. Decyzja ta jest podyktowana względami etycznymi i wpisuje się w strategię oraz działania firmy z zakresu zrównoważonego rozwoju.

R E K L A M A

Grupa CCC stawia na etyczny rozwój

– Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, podpisaliśmy deklarację przystąpienia do tej międzynarodowej kampanii. To dla nas formalne potwierdzenie podejścia do ochrony zwierząt i środowiska naturalnego, którym już od dawna kierujemy się w naszej działalności. Jest to kolejne ważne działanie, które wpisuje się w prowadzenie odpowiedzialnego biznesu i rozwój etycznej mody – mówi Kamilla Budnik, Lider ds. Zrównoważonego Rozwoju w Grupie CCC.

Grupa CCC zobowiązuje się nie wykorzystywać, zamawiać, sprzedawać czy promować żadnych ubrań, akcesoriów lub innych produktów zawierających futra naturalne. Jednocześnie oczekuje od swoich kontrahentów udokumentowania, że dostarczany przez nich asortyment nie zawiera wyrobów pochodzenia zwierzęcego. Kwestie te reguluje wprowadzony w Grupie pod koniec 2020 roku dokument „Zasady oraz Dobre Praktyki dla Kupców i Projektantów w Grupie Kapitałowej CCC”, określający wytyczne współpracy z dostawcami i kryteria wyboru nowych kolekcji.

– Gratulujemy CCC podjęcia tej odpowiedzialnej decyzji. Program „Sklepy wolne od futer” funkcjonuje w 25 krajach, a w Polsce już ponad 100 firm, cieszących się dużą popularnością, poparło nasze postulaty i dołączyło do inicjatywy. Są to marki, które działają w zgodzie nie tylko z dążeniem do ograniczenia cierpienia zwierząt, które jest niezaprzeczalne, lecz także z przekonaniami konsumentów – mówi Julia Tylman, koordynatorka kampanii ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

PARTNERZY PORTALU

Fact White Cat

CCC S.A. jest jedną z największych detalicznych spółek obuwniczych w Europie Środkowej i jednym z największych producentów obuwia w Europie. Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC na koniec kwietnia 2021 roku wynosiła 669,3 tys. mkw. Grupa CCC jest obecna w 29 krajach – w 22 sprzedaż prowadzona jest w 1003 sklepach stacjonarnych, a w 18 poprzez kanał online. Grupa posiada łącznie 83 platformy online w całej Europie: eobuwie.pl, ccc.eu, Modivo, DeeZee, Gino Rossi.

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codzienny newsletter dla profesjonalistów rynku centrów handlowych